Компанія Subaru доволі повільно входила у світ електромобілів, довго вагаючись із додаванням повноцінних електрокарів до своєї лінійки. Тепер, коли здавалося б, настав час “наздоганяти” конкурентів, автовиробник офіційно заявив: він «змінює» свою стратегію електрифікації. Таке зізнання прозвучало цього тижня на тлі загального турбулентного та вкрай невизначеного періоду для світової автомобільної індустрії
Наразі в електричній лінійці Subaru представлений лише один електромобіль – кросовер Solterra, який нещодавно отримав оновлення. Друга модель, кросовер Trailseeker (за розмірами близький до Outback), дебютував минулого місяця на автосалоні в Нью-Йорку і його планується додати до модельного ряду у 2026 році. Проте, за всіма ознаками, не варто очікувати значного розширення електричної лінійки Subaru найближчим часом
Що ж змушує Subaru переглядати свої плани?
Серед основних причин – загальне уповільнення темпів зростання попиту на електромобілі у світі, особливо після періоду ажіотажу. Проте, ключовим фактором, який, за визнанням компанії, стримує їх (як і багатьох інших автовиробників), є повна відсутність довгострокової ясності з боку США щодо їхньої політики. Ніхто не знає, якою буде ситуація з імпортними тарифами на автомобілі через шість чи дванадцять місяців, а також чи будуть збережені чи скасовані податкові кредити для покупців електромобілів у США. Ця невизначеність значно ускладнює довгострокове планування інвестицій та виробництва
Проблема тарифів особливо актуальна для Subaru через її виробничу структуру
Хоча компанія має завод в Індіані (США), він здатен випускати лише близько половини з понад 700 тисяч автомобілів, які Subaru щорічно продає на ринку США. Решту авто доводиться імпортувати. Навіть якщо теоретично завод в Індіані можна було б розширити (поточна потужність близько 345 тис. одиниць на рік, можна збільшити до 500 тис.), постачальники компонентів наразі не можуть забезпечити виробництво понад 370 тис. одиниць без суттєвих інвестицій в їхню інфраструктуру. Це означає, що значна частина продажів Subaru у США залежить від імпорту. За оцінками Subaru (як повідомляє Auto News), потенційні тарифи, які можуть бути введені цього року, можуть коштувати компанії до $2,5 мільярда доларів США. Така сума є серйозною загрозою
Де вироблятимуть Trailseeker та що з новим заводом електромобілів?
Такий значний обсяг імпорту означає, що новий кросовер Trailseeker також вироблятиметься за межами США. Видання Auto News припускає, що його виробництво налагодять в Японії, на одному із заводів Subaru на північ від Токіо. Окрім цього, Subaru також переглядає плани щодо будівництва свого нового заводу, який спочатку мав бути виключно для виробництва електромобілів. Тепер компанія визнає, що доведеться внести корективи і додати на цьому новому майданчику можливість виробляти також автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, а також гібриди. Це свідчить про значну зміну пріоритетів або, принаймні, про бажання мати “план Б” на випадок подальшого уповільнення попиту на електрокари
Керівництво Subaru поділилося такою інформацією під час оголошення фінансових результатів компанії за минулий фінансовий рік
Результати показали, що операційний прибуток Subaru знизився на 13%, склавши $2,7 мільярда доларів США. Глобальні продажі впали на 4,1% – до 936 тисяч автомобілів. Продажі на ринку Північної Америки (ключовому для Subaru) також знизилися на 4,1%, склавши 732 тисячі одиниць. Єдиним світлим місцем стала Японія, де продажі зросли на 5,4% – до 104 тисяч авто. Такі цифри посилили тиск на керівництво щодо необхідності обережнішого підходу до дорогих інвестицій в електромобілі
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі