На автомобільній арені з’явився новий гравець – ще у листопаді 2024 року в Мілані компанія Suzuki офіційно представила e Vitara, свій перший серійний електричний кросовер. Прем’єра знаменує нову главу для бренду, який вперше виходить на масовий ринок електромобілів. Тепер оголошено, що виробництво стартує вже навесні 2025 року на заводі Suzuki Motor Gujarat в Індії, а продажі плануються влітку того ж року на основних ринках – у Європі, Індії та Японії
Від концепту до серії: шлях e Vitara
Вперше ідею електричного кросовера Suzuki представила через концепт eVX на Auto Expo в Індії у 2023 році. Пізніше оновлену версію показали у Європі як Toyota Urban SUV Concept. Серійна e Vitara базується на тій самій ідеї – компактний кросовер B-сегменту, орієнтований на міських водіїв, які очікують від електромобіля надійності, універсальності та драйву
Конструкція і платформа: Heartect-e
Основою нової e Vitara стала спеціально створена електрична платформа Heartect-e. Її легка та міцна архітектура не тільки підвищує загальну жорсткість кузова, але й дозволяє розмістити батарею без шкоди для простору салону, водночас знижуючи центр маси для кращої керованості
Модель пропонується з двома батарейними варіантами:
- 49 кВт-год із електромотором на 106 кВт (142 к.с.)
- 61 кВт-год із потужністю 128 кВт (172 к.с.)
В обох випадках використано літій-залізо-фосфатні (LFP) акумулятори типу blade від компанії BYD – рішення, яке забезпечує довговічність та високу безпеку
Динаміка і повний привід: AllGrip-e
Топова версія e Vitara оснащена системою електричного повного приводу AllGrip-e, що базується на двох незалежних електроприводах для передньої та задньої осей. Сумарна потужність такої конфігурації становить 135 кВт (181 к.с.), а крутний момент досягає 300 Нм
Ключова особливість системи – можливість адаптації під різні дорожні умови. У режимі Trail автомобіль автоматично пригальмовує пробуксовуючі колеса й передає тягу на ті, які мають зчеплення, що особливо корисно на бездоріжжі або слизьких поверхнях
Дизайн e Vitara розроблявся навколо концепції «High-Tech & Adventure»
Автомобіль має впізнавані пропорції сучасного кросовера з великими колесами та видовженою колісною базою, що візуально підкреслює його стійкість і готовність до пригод
Інтер’єр витримано в дусі високих технологій: центральний дисплей інтегровано у брутальну архітектуру передньої панелі, а стильна консоль підкреслює прагнення поєднати цифрові рішення із практичною ергономікою. У салоні панує баланс між комфортом і функціональністю – без надмірної розкоші, але із акцентом на сучасні технології
Виробництво та експортна стратегія
Виготовляти e Vitara будуть в Індії на підприємстві Suzuki Motor Gujarat, звідки половина обсягів експортуватиметься до Європи та інших світових ринків. Старт продажів в Індії запланований на березень 2025 року, в Європі й Японії – на середину 2025-го
Вихід e Vitara – лише перший крок у глобальній стратегії Suzuki зі зниження вуглецевого сліду. Компанія планує поступово розширювати свою електричну лінійку, пропонуючи рішення, адаптовані до специфіки різних регіонів – від BEV до гібридів та моделей на природному газі (CNG)
e Vitara вже зараз виглядає як конкурентоспроможна відповідь на запити сучасного європейського ринку – компактна, технологічна і готова довести, що електрифікація може йти поруч із традиційною надійністю, якою славиться Suzuki
«e Vitara – наш перший електромобіль (BEV), розроблений шляхом численних випробувань і помилок, щоб створити зручний BEV для наших клієнтів. Для досягнення вуглецево-нейтрального суспільства ми пропонуватимемо різні варіанти, включаючи BEV, гібридні транспортні засоби та транспортні засоби що використовують природний газ (CNG), адаптовані до конкретних регіонів. Випуск e Vitara є важливим етапом на шляху досягнення вуглецевої нейтральності. Після запуску e Vitara ми продовжимо розширювати лінійку BEV та пропонуватимемо мобільні рішення, що відповідають потребам конкретних країн і регіонів» – говорить президент Suzuki Motor Corporation
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі