У світі, де час – це гроші, компанія Tesla, схоже, вирішила, що гроші можна брати навіть без прив’язки до часу. Йдеться про друге покоління Tesla Roadster – спортивного електрокара, який Ілон Маск представив ще в листопаді 2017 року. Минуло майже вісім років, а Tesla досі із задоволенням приймає $50 000 за резервування автомобіля, який існує хіба що у формі комп’ютерної графіки та обіцянок, які вже стали мемами
Tesla досі приймає гроші за Roadster, якого ніхто не бачив
Спершу Roadster мав вийти у 2020 році. Потім – у 2021-му. Далі були 2022, 2023… зараз звучить дата 2025, хоча сам Маск якось згадував і про 2026-й. Тим часом потенційні покупці, які вже надіслали свої $5000 першого внеску та мають передати ще $45 000 протягом десяти днів, досі не мають жодної конкретики: ні точної дати поставки, ні остаточної ціни, ні навіть конфігуратора для вибору кольору
Затримки, обіцянки й трохи фантастики від Ілона Маска
На сайті Tesla Roadster не відображається у розділі «Автомобілі». Зате його можна знайти у окремому пункті меню поряд із електровантажівкою Semi. Натиснувши туди, ви побачите все ті ж самі рендери червоного купе без даху й відео презентації, записане років так шість тому. Обіцяють: прискорення до 96 км/год – за 1,9 секунди, максимальна швидкість – понад 400 км/год, запас ходу – 1000 км, повний привід і, увага, чотири місця. Що ж, звучить як казка для інвестора, але вже з легким присмаком нафталіну
Не варто забувати й про ще одну «космічну» обіцянку – опційний пакет від SpaceX, до якого мали входити десять (!) ракетних двигунів, що покращуватимуть розгін, гальмування, керованість і, можливо, дадуть змогу… літати. Реальність, правда, поки що менш ефектна: лише велика кнопка «Зарезервувати» та прохання надіслати банківський переказ у $45 000 після онлайн-оплати. І так, Tesla чесно попереджає – бронювання вважається дійсним тільки після надходження повної суми
Чи справді купе з «ракетами» зможе злетіти – бодай у переносному сенсі?
За ці роки Tesla встигла випустити Model Y, Cybertruck і ще кілька новинок, але Roadster так і залишився в тіні гучних презентацій. Водночас фанати бренду, які вірять у кожне слово Ілона, продовжують вкладати гроші в автомобіль, який ще не виїхав із PowerPoint-презентації
І ось головне питання: навіть якщо Roadster вийде в тому ж дизайні та зі згаданими характеристиками – чи справді він буде здатен вразити світ так, як у 2017-му? Чи вже пізно, і він перетвориться на артефакт епохи великого ентузіазму?
Читати далі
Схожі записиМіжнародна автомобільна федерація (FIA) оголосила про запровадження технічних стандартів та правила омологації для електрокартів у категоріях Junior і Senior Нові вимоги охоплюють електричні силові установки, допустимі межі напруги, масу, розташування батарей і способи інтеграції силових елементів Нові стандарти, затверджені Всесвітньою радою автоспорту FIA, стали продовженням попередніх правил, які з жовтня 2023 року регулюють молодшу категорію […]
22 Жовтня 2025Південнокорейські науковці представили новий матеріал для анодів літій-іонних батарей, який дозволяє значно прискорити заряджання і водночас зберігати тривалий термін служби. Дослідження провели фахівці з Ульсанського національного інституту науки і технологій (UNIST), Корейського університету та Інституту науки і технологій KIST, а його результати опубліковано у журналі Advanced Functional Materials Основою відкриття став гібридний анод, створений із […]
22 Жовтня 2025Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: […]
22 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі