Поки Tesla лише обіцяла роботизовані зарядні пристрої, Hyundai втілив цю ідею в життя. У Південній Кореї, в аеропорту Інчхон, почали працювати інноваційні роботи для зарядки електромобілів, які самостійно знаходять порт і під’єднують кабель швидкої зарядки. Ця технологія може змінити правила гри в світі електромобільності
Роботи-зарядники: майбутнє вже тут
Десять років тому Tesla заінтригувала світ концептом роботизованої «змії», яка автоматично під’єднувала зарядний кабель до Model S. Ідея залишилася на рівні прототипу, але Hyundai пішов далі. У партнерстві з міжнародним аеропортом Інчхон компанія запустила демонстраційну програму, де два роботи з штучним інтелектом заряджають електромобілі. Вони беруть зарядний кабель, відкривають порт і під’єднують швидкісний зарядний пристрій постійного струму (DC Fast Charging) без участі водія
Ця система – одна з перших у світі комерційних розробок такого типу. Hyundai вже отримала сертифікати безпеки в Кореї та Європі, що відкриває двері для масштабного впровадження

Як це працює?
Робот Hyundai використовує 3D-камеру та алгоритми штучного інтелекту, щоб з точністю до 10 мм знаходити зарядний порт електромобіля. Він працює за температур від -15 до +60°C, що робить його придатним для більшості кліматичних умов. Система настільки проста, що водієві достатньо припаркувати авто, а все інше робот зробить сам. Це особливо зручно в тісних паркінгах, де Hyundai та Kia вже пропонують функцію автоматичного паркування за допомогою ключа
Поки що роботи заряджають електромобілі в аеропорту Інчхон, але це лише початок. Hyundai планує вдосконалювати систему, збираючи відгуки користувачів, щоб зробити технологію ще ефективнішою
Чому це важливо для електромобілів?
Бездротова зарядка електромобілів залишається далекою перспективою, але автоматичні зарядні роботи – це реальний крок до зручності. Уявіть: Ви паркуєте електрокар в підземному паркінгу, а робот самостійно заряджає його, поки ви займаєтесь справами. Це не лише економить час, а й робить електромобілі привабливішими для тих, хто цінує комфорт
Hyundai бачить у цій технології потенціал для масштабного застосування – від аеропортів до міських паркінгів. «Це партнерство значно підвищить ефективність роботи аеропорту Інчхон», – зазначив Хаг Джей Лі, президент і генеральний директор Incheon International Airport Corporation. Він додав, що аеропорт прагне стати світовим лідером у цифрових технологіях

Hyundai планує розширювати мережу зарядних роботів, роблячи зарядку електромобілів ще простішою. Успіх у Кореї може стати прикладом для інших країн, де попит на електромобілі зростає
Читати далі
Схожі записиКомпанія Volvo досягла чергової знаменної віхи у сфері електрифікації, причому цього разу – поза межами шосе. Після того, як їхній парк електричних напівпричепів-тягачів подолав понад 100 мільйонів кілометрів на електротязі, наступний етап електричної трансформації втілився у вигляді нового фронтального навантажувача Volvo L90 Electric, який почав надходити до перших замовників Детально про L90 Electric Новий фронтальний […]
21 Жовтня 2025
Президент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025
Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі