Tesla стала останнім автовиробником, який приєднався до боротьби з додатковими митами Європейського Союзу на електромобілі, виготовлені в Китаї. Цей крок став відповіддю на рішення ЄС, яке запровадило додаткові тарифи проти китайських електромобілів через виявлені державні субсидії
Мита на китайські EV: позиція Tesla
ЄС запровадив додаткове мито у розмірі 7,8% на електромобілі Tesla Model 3, які виготовляються на заводі в Шанхаї та експортуються до Європи. Додаткове мито було накладено до існуючого стандартного тарифу 10%, який застосовується до імпорту з Китаю. Для порівняння, конкуренти Tesla отримали значно вищі тарифи: BYD – 17%, Geely – 18,8%, а SAIC – аж 35,3%

Згідно з розслідуванням ЄС, китайські бренди отримували значні субсидії від уряду Китаю, що дозволяло їм знижувати ціни та створювати нерівні умови конкуренції. Tesla, хоч і є американською компанією, використовує виробничі потужності в Шанхаї для збирання Model 3, а потім експортує ці електромобілі до Європи. У 2023 році частка Tesla становила близько 28% всіх китайських електромобілів, імпортованих до ЄС
Що відомо про судовий процес?
Tesla подала позов до Суду загальної юрисдикції Європейського Союзу, який є другою за важливістю судовою інстанцією ЄС. Процес може зайняти приблизно 18 місяців, протягом яких компанія буде намагатися довести, що мита були запроваджені необґрунтовано

Представник Європейської комісії Олоф Гілл прокоментував: – Ми готові захищати свою позицію в суді за необхідності
Tesla не розкриває деталей своєї аргументації, але рішення приєднатися до судового процесу разом із BMW, BYD, Geely та SAIC свідчить про масштаб проблеми, яка стосується не лише китайських брендів, але й міжнародних компаній, які використовують виробничі потужності Китаю
Як це може вплинути на ринок в довгостроковій перспективі
Дії ЄС спрямовані на захист європейських автовиробників від демпінгу з боку китайських компаній, проте викликають питання щодо впливу на глобальні ланцюги постачання. Tesla, яка відома своєю глобальною стратегією виробництва, може опинитися у складній ситуації, якщо тарифи залишаться в силі

У той же час, ЄС продовжує наполягати на важливості справедливої конкуренції. Це питання може визначити майбутні відносини між європейськими та китайськими автовиробниками, а також вплинути на глобальну політику електромобільного ринку
Позов Tesla проти ЄС — це не просто боротьба за скасування додаткових мит, а частина глобального процесу, який формує майбутнє ринку електромобілів. Поки судовий процес триває, його результат може стати прецедентом, який вплине на політику імпорту та глобальні стратегії автомобільних гігантів
Читати далі
Схожі записиПісля клонів Rolls-Royce і Bugatti у мережі з’явилися зображення позашляховика, надто схожого на Bentley Bentayga. Фото, опубліковані в китайських соцмережах, демонструють SUV без емблеми, але з майже ідентичними пропорціями кузова, хромованою решіткою радіатора та характерними фарами. Є лише кілька відмінностей — трохи квадратніша форма носа і даху, однак впізнаваність британського дизайну заперечити важко Dreame, відомий […]
18 Жовтня 2025
Chevrolet Bolt другого покоління відкриє нову сторінку у стратегії компанії. Президент GM Марк Ройсс розповів у подкасті Plugged-In, що після нового Bolt, який з’явиться у наступному році, компанія планує випустити ще кілька моделей із ціною близько $30 тисяч. Він пояснив, що ці електромобілі можуть не мати назви Bolt, але належатимуть до одного «сімейства» — схожих […]
18 Жовтня 2025
Транспорт із подовженим запасом ходу, або EREV, має електричну силову установку з акумулятором і тяговим двигуном, а також резервний бензиновий агрегат, який підзаряджає батарею, збільшуючи запас ходу, але не приводить колеса у рух безпосередньо. Увесь рух здійснюється виключно за допомогою електродвигунів Попри технологічні переваги, не всі поділяють оптимізм щодо EREV Європейська організація Transport & Environment […]
18 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі