Компанія Tesla розпочала офіційні випробування своїх роботаксі на стійкість до навмисного перешкоджання зв’язку — зокрема, до дій зловмисників, які можуть використовувати радіоперешкоди або спеціальні пристрої для блокування мобільного сигналу. У заявці до Федеральної комісії зв’язку США (FCC) компанія просить дозволу на короткострокові тести, що імітують дії «шкідливих впливів» — від державних хакерів до звичайних осіб зі спеціальним радіообладнанням
Tesla хоче переконатися, що її безпілотні авто зможуть безпечно діяти навіть у випадках, коли втрачається зв’язок із мережею або в разі перехоплення даних
Такі випробування особливо актуальні, адже компанія планує замінити водіїв-інструкторів у салоні на операторів, які контролюватимуть авто дистанційно через мобільний зв’язок. Але що станеться, якщо цей зв’язок буде навмисно заблоковано?
У рамках дозволу Tesla тестує роботу своїх транспортних засобів під дією радіоперешкод у діапазонах GSM-700, 850, 1900, 2100, 2300 МГц і 3,7 ГГц — тобто на частотах, що використовуються для мобільного зв’язку. Тести проходять у закритих приміщеннях на потужності до 10 ватів. Компанія використовує спеціальне обладнання (зокрема Bird RF GH-60), здатне не лише створювати перешкоди, а й змінювати або відтворювати пакети даних. Це дозволяє змоделювати ситуації, коли команда з центру управління перехоплюється або підмінюється — наприклад, команда на поворот, що надходить у невідповідний момент
BLOG: На якому етапі впровадження автономних таксі?
Tesla не має дозволу тестувати вплив на GPS чи функції зв’язку між транспортними засобами (V2X), але компанія і без того фокусується на основному виклику — що робитиме автономне авто, якщо його від’єднати від мобільної мережі
На перший погляд, це може здаватися сценарієм з фантастичного фільму або серіалу «Mr. Robot»
Але в умовах сучасного цифрового світу це більш ніж реальна загроза. Відомі випадки, коли зловмисники використовували пристрої типу «Stingray» — мобільні станції, які видають себе за вежі операторів — для перехоплення зв’язку, стеження чи навіть поширення шкідливого ПЗ. Подібні атаки вже траплялися, зокрема з використанням шпигунського софту Pegasus
Щоб уникнути ситуацій, коли роботаксі втрачають контроль або стають небезпечними через втручання в пакети даних, які передаються через мобільний зв’язок, Tesla показує серйозний підхід до кібербезпеки своїх автономних систем. Адже навіть один підліток із недорогим радіообладнанням у рюкзаку здатен спричинити хаос на вулицях, якщо системи не будуть до цього готові. Коли мова йде про 2-тонну машину, якою керує не людина, а програмне забезпечення, легковажне ставлення до безпеки неприпустиме. І Tesla, схоже, це добре розуміє
Читати далі
Схожі записиЩе зовсім недавно Model S і Model X були символами прогресу та амбіцій електромобільної революції. Але сьогодні ці дві моделі Tesla, які свого часу задавали тон у світі електрокарів, зникають із європейського ринку. Компанія Ілона Маска без зайвого шуму припинила прийом індивідуальних замовлень у ЄС, розпродаючи лише залишки зі складів. Навіть демо-автомобілі, які приваблювали погляди […]
2 Серпня 2025Після років стриманої позиції щодо електромобілів, Toyota нарешті вирішила зробити серйозний крок у напрямку електрифікації. І хоча компанія досі не поспішає ставити все на батарейні рішення, ініціатива локалізувати виробництво електромобілів у Європі — сигнал про те, що зміни неминучі Виробництво електромобілів — з 2028 року в Чехії За даними Nikkei Asia, Toyota готується розпочати виробництво […]
2 Серпня 2025Skoda показала перші образи Vision O — концепту майбутньої електричної Octavia. Вперше за десятиліття бестселер чехів змінює платформу, стиль і саму ідеологію. Але залишає головне — простір, функціональність і доступність Компанія Skoda впевнено рухається в еру електрифікації Після успіху кросоверів Enyaq та Elroq, а також анонсу компактнішого Epiq, чехи звертають увагу на свій головний козир […]
1 Серпня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі