Компанія Tesla розпочала офіційні випробування своїх роботаксі на стійкість до навмисного перешкоджання зв’язку — зокрема, до дій зловмисників, які можуть використовувати радіоперешкоди або спеціальні пристрої для блокування мобільного сигналу. У заявці до Федеральної комісії зв’язку США (FCC) компанія просить дозволу на короткострокові тести, що імітують дії «шкідливих впливів» — від державних хакерів до звичайних осіб зі спеціальним радіообладнанням

Tesla хоче переконатися, що її безпілотні авто зможуть безпечно діяти навіть у випадках, коли втрачається зв’язок із мережею або в разі перехоплення даних
Такі випробування особливо актуальні, адже компанія планує замінити водіїв-інструкторів у салоні на операторів, які контролюватимуть авто дистанційно через мобільний зв’язок. Але що станеться, якщо цей зв’язок буде навмисно заблоковано?

У рамках дозволу Tesla тестує роботу своїх транспортних засобів під дією радіоперешкод у діапазонах GSM-700, 850, 1900, 2100, 2300 МГц і 3,7 ГГц — тобто на частотах, що використовуються для мобільного зв’язку. Тести проходять у закритих приміщеннях на потужності до 10 ватів. Компанія використовує спеціальне обладнання (зокрема Bird RF GH-60), здатне не лише створювати перешкоди, а й змінювати або відтворювати пакети даних. Це дозволяє змоделювати ситуації, коли команда з центру управління перехоплюється або підмінюється — наприклад, команда на поворот, що надходить у невідповідний момент
BLOG: На якому етапі впровадження автономних таксі?
Tesla не має дозволу тестувати вплив на GPS чи функції зв’язку між транспортними засобами (V2X), але компанія і без того фокусується на основному виклику — що робитиме автономне авто, якщо його від’єднати від мобільної мережі

На перший погляд, це може здаватися сценарієм з фантастичного фільму або серіалу «Mr. Robot»
Але в умовах сучасного цифрового світу це більш ніж реальна загроза. Відомі випадки, коли зловмисники використовували пристрої типу «Stingray» — мобільні станції, які видають себе за вежі операторів — для перехоплення зв’язку, стеження чи навіть поширення шкідливого ПЗ. Подібні атаки вже траплялися, зокрема з використанням шпигунського софту Pegasus
Щоб уникнути ситуацій, коли роботаксі втрачають контроль або стають небезпечними через втручання в пакети даних, які передаються через мобільний зв’язок, Tesla показує серйозний підхід до кібербезпеки своїх автономних систем. Адже навіть один підліток із недорогим радіообладнанням у рюкзаку здатен спричинити хаос на вулицях, якщо системи не будуть до цього готові. Коли мова йде про 2-тонну машину, якою керує не людина, а програмне забезпечення, легковажне ставлення до безпеки неприпустиме. І Tesla, схоже, це добре розуміє
Читати далі
Схожі записиIONITY розширила мережу швидкісних зарядних станцій для електромобілів у Києві, відкривши потужний хаб на верхньому паркінгу ТРЦ «ХІТ Mall» біля метро Житомирська за адресою проспект Берестейський, 134/1 Спочатку тут працювали дві станції, потім чотири, а тепер шість, що дозволяє одночасно заряджати до 17 електрокарів з загальною потужністю майже 1 МВт. Серед обладнання дев’ять кабелів CCS […]
1 Жовтня 2025
Кожен, хто думав, що спроба Audi створити електровелосипед може бути одноразовою, повинен подумати ще раз Німецький автовиробник повернувся з новим електровелосипедом, розробленим для подолання бездоріжжя, з оновленими компонентами та нижчою початковою ціною, ніж у попередника. За $5850 він доступніший за деякі традиційні електровелосипеди, які не пов’язані з розкішними автомобілями Новинка розроблена у партнерстві з італійським […]
1 Жовтня 2025
Попри ознаки економічної турбулентності — зростання інфляції та підвищення рівня безробіття до 4,3% минулого місяця у США, що навіть змусило Федеральну резервну систему знизити процентні ставки — американські покупці автомобілів демонструють несподівану активність. Аналітики компанії Edmunds прогнозують, що третій квартал цього року стане найсильнішим для продажів нових автомобілів з 2019 року Стимули та прогнози продажів […]
1 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі