Ілон Маск провів переговори з президентом Південної Африки Сирілом Рамафосою щодо будівництва заводу з виробництва батарей Tesla в країні. За даними Bloomberg, зустріч відбулася на початку року, але подробиці стали відомі лише зараз. Маск також прагне вплинути на місцевий уряд задля спросщення регуляторних вимог, щоб дозволити роботу Starlink — його супутникового інтернет-сервісу від SpaceX
Маск веде переговори з президентом ПАР
Маск обговорив можливість побудови акумуляторного заводу Tesla у ПАР як частину угоди для спрощення доступу Starlink на місцевий ринок. Тут діють суворі закони: щонайменше 30% компанії повинні належати представникам чорношкірої громади. Це зобов’язує SpaceX шукати місцевих партнерів. Водночас немає чіткої інформації, який саме тип заводу планується створити
Tesla вже виробляє власні акумуляторні елементи на заводі Gigafactory в Техасі, але ці потужності наразі обмежені та використовуються переважно для нового Cybertruck. Компанія також активно розвиває виробництво енергетичних сховищ типу Megapack, що наразі зростає навіть швидше за продажі електромобілів. Для цього будуються спеціальні підприємства, які отримали назву Megafactory

Стратегічне значення для ПАР
ПАР давно цікавиться інвестиціями у відновлювану енергетику та акумуляторні технології, а будівництво заводу Tesla могло б посилити енергетичну незалежність країни. У 2016 році вже ходили чутки про можливість відкриття фабрики Tesla в регіоні, але жоден із планів тоді не реалізували
Присутність Tesla у ПАР також могла б посилити її позиції на глобальному ринку літію, адже країна є важливим експортером мінералів, що використовуються в батареях для електромобілів. Це може допомогти Tesla вирішити проблеми з поставками критично важливих матеріалів
Погляд експертів
Аналітики сумніваються в реальності планів Tesla щодо будівництва повноцінного заводу батарей в ПАР в найближчому майбутньому. Найімовірніше, мова йде про створення потужностей для виробництва Megapack, але навіть цей сценарій вимагає подальших переговорів та інвестицій
Якщо Маск дійсно використовує обіцянки інвестувати в завод Tesla як інструмент для зняття регуляторних обмежень для Starlink, це викликає питання щодо його методів управління кількома компаніями одночасно. Подібний підхід може бути прикладом так званого «перетину ресурсів», коли публічна компанія допомагає досягти вигоди для приватних бізнесів
Незалежно від результатів цих переговорів, зацікавленість Tesla у регіоні показує зростаючу важливість ринків, що розвиваються, для майбутнього глобального переходу на електромобілі та відновлювані джерела енергії
Читати далі
Схожі записиДоступний компактний електричний хетчбек, створений і зібраний у Європі — це саме те, що треба у боротьб із жорсткою конкуренцією з боку китайських брендів Продажі Volkswagen ID. Polo в Європі стартують у квітні наступного року Початкова ціна становитиме 25 тисяч євро з урахуванням ПДВ. У своєму сегменті новинка одразу виходить на поле Renault 5, який […]
16 Грудня 2025
Компанія запустила автономні Model Y без пасажирів і без водія в салоні, який підстраховував автопілот. Для платних поїздок нагляд людини поки зберігається, однак сам факт виїзду повністю «порожніх» авто на міські вулиці став важливим етапом для бренду, який робить ставку на автономне водіння, штучний інтелект і робототехніку Відео з чорним Model Y, який спокійно рухається […]
16 Грудня 2025
Оновлення мало з’явитися вже цього року та принести інтерфейс і функції, знайомі за новими моделями бренду. Йдеться про машини з мультимедійною системою на базі Google, тобто з Android Automotive У компанії пояснюють затримку прагненням забезпечити стабільну роботу нового інтерфейсу на всіх сумісних авто, незалежно від ринку, року випуску чи версії «заліза». Тепер реліз перенесли на […]
16 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі