Ілон Маск провів переговори з президентом Південної Африки Сирілом Рамафосою щодо будівництва заводу з виробництва батарей Tesla в країні. За даними Bloomberg, зустріч відбулася на початку року, але подробиці стали відомі лише зараз. Маск також прагне вплинути на місцевий уряд задля спросщення регуляторних вимог, щоб дозволити роботу Starlink — його супутникового інтернет-сервісу від SpaceX
Маск веде переговори з президентом ПАР
Маск обговорив можливість побудови акумуляторного заводу Tesla у ПАР як частину угоди для спрощення доступу Starlink на місцевий ринок. Тут діють суворі закони: щонайменше 30% компанії повинні належати представникам чорношкірої громади. Це зобов’язує SpaceX шукати місцевих партнерів. Водночас немає чіткої інформації, який саме тип заводу планується створити
Tesla вже виробляє власні акумуляторні елементи на заводі Gigafactory в Техасі, але ці потужності наразі обмежені та використовуються переважно для нового Cybertruck. Компанія також активно розвиває виробництво енергетичних сховищ типу Megapack, що наразі зростає навіть швидше за продажі електромобілів. Для цього будуються спеціальні підприємства, які отримали назву Megafactory

Стратегічне значення для ПАР
ПАР давно цікавиться інвестиціями у відновлювану енергетику та акумуляторні технології, а будівництво заводу Tesla могло б посилити енергетичну незалежність країни. У 2016 році вже ходили чутки про можливість відкриття фабрики Tesla в регіоні, але жоден із планів тоді не реалізували
Присутність Tesla у ПАР також могла б посилити її позиції на глобальному ринку літію, адже країна є важливим експортером мінералів, що використовуються в батареях для електромобілів. Це може допомогти Tesla вирішити проблеми з поставками критично важливих матеріалів
Погляд експертів
Аналітики сумніваються в реальності планів Tesla щодо будівництва повноцінного заводу батарей в ПАР в найближчому майбутньому. Найімовірніше, мова йде про створення потужностей для виробництва Megapack, але навіть цей сценарій вимагає подальших переговорів та інвестицій
Якщо Маск дійсно використовує обіцянки інвестувати в завод Tesla як інструмент для зняття регуляторних обмежень для Starlink, це викликає питання щодо його методів управління кількома компаніями одночасно. Подібний підхід може бути прикладом так званого «перетину ресурсів», коли публічна компанія допомагає досягти вигоди для приватних бізнесів
Незалежно від результатів цих переговорів, зацікавленість Tesla у регіоні показує зростаючу важливість ринків, що розвиваються, для майбутнього глобального переходу на електромобілі та відновлювані джерела енергії
Читати далі
Схожі записиVolkswagen тимчасово зупинив випуск електричного мікробуса ID. Buzz та Multivan на своєму заводі у Ганновері. Хоча офіційно компанія посилається на потребу «гнучко адаптувати виробничі процеси до ринкових умов», справжня причина, ймовірно, криється в нижчих за очікувані показниках продажів Коли ID. Buzz лише з’явився, його називали символом нового етапу для Volkswagen Електробус відсилав до легендарного Microbus, […]
24 Жовтня 2025
Американський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025
Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі