Незважаючи на всі гучні обіцянки Ілона Маска щодо революційних бюджетних електромобілів Tesla за останні кілька років, широко очікувані доступні версії з’явилися доволі скромно, без зайвого галасу
Як і очікувалося після витоків інформації, новинка по суті є значно здешевленою версією Tesla Model Y. Проте, якщо придивитися, можна зрозуміти своєрідну логіку Tesla: менше іноді насправді означає більше. Ми невдовзі до цього повернемося
Ба більше, Tesla несподівано представила й дешевшу Model 3. Обидва електромобілі тепер мають нову комплектацію Standard
Оновлення лінійки та нижчі ціни
Поряд із цими запусками, Tesla оновила свою лінійку комплектацій. Базові версії тепер називаються Standard, тоді як моделі середнього класу Long Range перейменовані на Premium. Флагмани Performance обох автомобілів залишаються на вершині ієрархії
Основні цифри одразу задають тон: Model 3 Standard починається від $36 990, що на $5500 менше, ніж попередня базова модель Long Range із заднім приводом. Model Y Standard коштує від $39 990, що на $5000 менше порівняно з її еквівалентом Premium із заднім приводом. Звісно, ці ціни не враховують вартість доставки

Обидві моделі мають один двигун, задній привід і менший акумулятор ємністю 69 кВт-год, де на один модуль менше, ніж зазвичай
Model Y Standard: запас ходу та зміни
Починаючи з Model Y Standard, запас ходу, оцінений EPA, становить приблизно 517 км, це менше, ніж 575 км, пропоновані версією RWD Premium. Розгін також набагато повільніший, досягаючи 100 км/год за 6,8 секунди, порівняно з 5,4 секунди у Premium. Максимальна швидкість залишається незмінною — 200 км/год
Однак технічні характеристики розповідають лише половину історії. Tesla позбулася настільки багатьох елементів, що візуально автомобіль зазнав значних змін




Зникла середня частина світлової панелі, дехто навіть назве це випадковим покращенням. Передній бампер також спростили, переробивши повітрозабірники, а елементи освітлення тепер інтегровані у фари. На задній частині фірмові задні ліхтарі Juniper втратили свою центральну смугу
Нові, менші 18-дюймові колеса входять у стандартну комплектацію, хоча доступна й 19-дюймова опція. Спрощені ковпаки коліс навряд чи отримають нагороди за стиль, проте додаткова боковина шини має покращити комфорт їзди. Вибір кольорів обмежений трьома: стандартний сірий Stealth, а також перлинно-білий за $1000 та діамантово-чорний за $1500

Інтер’єр та технічні спрощення
Найбільші зміни помітні всередині. Веганські шкіряні сидіння замінили текстильними вставками, а центральна консоль тепер має велике відкрите відділення, нагадуючи утилітарне компонування Cybertruck
Скасували вентиляцію передніх сидінь та підігрів задніх сидінь. Пасажири заднього ряду втратили свій 8-дюймовий розважальний екран, отримавши натомість механічні вентиляційні отвори. Водій також отримав кермо з ручним регулюванням замість електричного

Якщо заглибитися в технічні характеристики, можна виявити ще кілька недоліків. Tesla знизила якість аудіосистеми, оснастивши цю версію сімома динаміками замість 15-динамічної системи та сабвуфера, які є у вищих комплектаціях. Зникли також FM/AM-радіо, HEPA-фільтр та «режим захисту від біологічної зброї»
Навіть бічні дзеркала тепер складаються вручну і не мають автоматичного затемнення; автоматичне керування також видалили. Сидіння другого ряду, які в інших комплектаціях мали електропривод, тепер складаються вручну. Зникло й амбієнтне освітлення
Цікаво, що, схоже, змінилася й підвіска. У стандартній версії тепер використовуються пасивні амортизатори, а не частотно-залежні блоки, встановлені в інших моделях. Це знову ж таки ставить питання: які ще функції могли непомітно зникнути?

Секрет скляного даху Model Y
Якщо поглянути вгору, можна помітити найбільш очевидну зміну. Model Y Standard проміняла свій прозорий дах на звичайну обшивку стелі зі звукопоглинальним матеріалом над нею. Багато власників Model Y давно хотіли цього, хоча й у вигляді висувної шторки
Але зовнішність може бути оманливою. Скляний дах нікуди не подівся, він просто ховається під новою обшивкою стелі. Очевидно, Tesla вирішила, що економічно вигідніше залишити скло на місці, ніж витрачати час і гроші на розробку належного металевого даху. Це до певної міри має сенс

Менш зрозумілим є те, навіщо взагалі витрачати додаткові зусилля та кошти на його покриття, якщо тільки не використовується якесь інше, значно здешевлене скло. Якщо метою не було заощадження грошей, чому б просто не залишити його видимим, як це зробили з Model 3 Standard?
Усе інше, що Ви любите і ненавидите в Model Y, залишається незмінним: від 15,4-дюймового сенсорного екрана, який служить одночасно панеллю приладів та інформаційно-розважальною системою, до підрульових важелів

Model 3 Standard: відмінності седана
Переходячи до Model 3 Standard, запас ходу, оцінений EPA, становить приблизно 584 км, це менше, ніж 584 км у версії RWD Premium. Седан розганяється до 100 км/год за 5,8 секунди і має ту саму максимальну швидкість 200 км/год
Візуально зовнішні оновлення стриманіші, ніж у Model Y. Оскільки автомобіль не мав особливих надмірностей спочатку, основні відмінності полягають у менших 18-дюймових колесах, які повинні забезпечити трохи комфортнішу їзду. Залишається те саме тріо варіантів фарбування: стандартний сірий, опціональний білий та чорний

Всередині салон дотримується того ж плану скорочення витрат, що й Model Y Standard, хоча є один помітний виняток: скляний дах залишається. Текстильні сидіння замінили веганську шкіру, кермо регулюється вручну, задній сенсорний екран видалили, а аудіосистему спростили. Усі інші недоліки, зазначені в стандартній версії Model Y, включно зі зміною амортизаторів, зберігаються і тут
Читати далі
Схожі записиНовий Aspark Owl Roadster, створений на основі купе Owl, відкриває для водія спектр емоцій, які ще донедавна здавалися недосяжними навіть у світі найрадикальніших електрогіперкарів. Чотири електромотори та відсутність даху перетворюють його не на черговий дорогий суперкар, а на справжній експеримент із технологічних можливостей, поданий у формі дорожнього витвору мистецтва. Початкова ціна сягає позначки у $3,5 […]
28 Листопада 2025
Американські дороги на межі XIX–XX століть були заповнені електромобілями, хоча до 1920 року інтерес до них почав згасати. До середини 1930-х вони майже зникли. Тож машини на кшталт Milburn Light Electric Model 27L, зібраного у 1920 році, показують, яким був пік міського транспорту у першу «золоту добу» електрокарів. Компанія Milburn припинила існування всього через три […]
28 Листопада 2025
Понад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі