Після General Motors компанія Tesla також звернулася до постачальників із вимогою відмовитися від усіх деталей китайського походження для автомобілів, які сходять з конвеєра у Сполучених Штатах. Виробник поставив чіткі строки: постачальники повинні замінити компоненти з Китаю протягом двох років, а за можливості — завершити перехід навіть швидше
Tesla активно перебудовує ланцюги постачань, поступово вилучаючи китайські комплектувальні з усіх моделей, що виробляють в Америці
Причиною стали нові тарифи та загострення міжнародної політичної напруги, які змушують автокомпанії переосмислювати залежність від китайських технологій і матеріалів. Автомобільна індустрія переживає період глибокої трансформації, адже на рішення виробників впливають торговельні конфлікти, зміни у регуляціях та нові очікування покупців

За даними Wall Street Journal, Tesla ще на початку року офіційно доручила партнерам вилучити всі китайські частини з американських моделей. Компанія очікує завершення цього процесу протягом двох років, але просить діяти максимально швидко. Джерела стверджують, що частину деталей уже замінили на альтернативи з інших країн
Потреба прискорити зміни виникла не лише через тарифи
Tesla почала зменшувати залежність від китайських постачань ще у період пандемії, а цього року ситуація різко загострилася після того, як президент Дональд Трамп запровадив нові обмеження на імпорт із Китаю. Ринок став менш передбачуваним, що вплинуло на плани закупівель та цінову політику компанії. Додатковий удар завдала суперечка між Китаєм і Нідерландами у сфері напівпровідників: голландська Nexperia, яка пакує чіпи у Китаї, потрапила під експортні обмеження і спричинила перебої для Tesla та інших автовиробників

Tesla вже кілька років заохочує своїх китайських партнерів переносити виробництво до Мексики або країн Південно-Східної Азії, де можна уникнути американських тарифів, спрямованих проти Китаю. Виробник також відмовився від китайських LFP-акумуляторів і планує налагодити їхнє виробництво у Неваді вже наступного року. У цьому напрямку Tesla рухається не сама: General Motors також попросила постачальників повністю виключити китайські деталі до 2027 року
Обидві компанії лише задають тон у великій перебудові, яка охоплює світовий автопром
Виробники шукають нові шляхи зменшення ризиків, пов’язаних із глобальними конфліктами та нестабільністю, особливо в епоху стрімкого розвитку електромобілів, де важливі компоненти й технології значною мірою зосереджені в Азії. Час покаже, чи зможуть ці зміни знизити витрати та повернути частину виробництва на американську землю
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі