Топ-10 найбільш популярних електромобілів Європи за перше півріччя 2024 року
У першій половині 2024 року ринок електромобілів у Європі був дещо неоднозначним. Однак кількість реєстрацій повністю електричних автомобілів була на 2% вищою порівняно з першою половиною 2023 року, коли вдалось реалізувати трохи менше 950 тисяч електромобілів, згідно з даними Jato Dynamics
Tesla Model Y втрачає позиції, а китайські електромобілі – набирають популярність в Європі
Це, звісно, не рекордне досягнення, але все ж таки зростання. Для порівняння, загальна кількість реєстрацій нових автомобілів у 28 європейських країнах, охоплених Jato (включаючи бензинові, дизельні, гібридні, м’яко-гібридні та плагін-гібридні моделі), зросла на 4% у першому півріччі і склала 6,85 мільйона автомобілів. Іншими словами, це були важкі шість місяців на всіх фронтах в Європі, з нижчим, ніж очікувалося, зростанням. Тим часом, продажі електромобілів у США за перші шість місяців зросли на 7,3%
Які висновки можна зробити з данних продажу електрокарів в першому півріччі 2024 року?
Є кілька ключових висновків з цих даних. По-перше, все ще популярна Tesla Model Y залишається найбільш продаваним електромобілем на континенті – зареєстровано трохи більше 100 тисяч одиниць. Однак, вона також зафіксувала значне падіння – на 26% порівняно з аналогічним періодом минулого року
Тим часом, електромобілі китайського виробництва, такі як Volvo EX30 та MG4, були на підйомі. Китайська компанія Geely Group, яка володіє Volvo, Polestar і Lotus, серед іншого, зафіксувала збільшення кількості реєстрацій електромобілів на 52%, випередивши таким чином Hyundai, Kia, Mercedes-Benz і Renault Group в першому півріччі в Європі
BYD, найбільший автовиробник Китаю, зареєстрував 17 тисяч електромобілів, що на 14 тисяч більше, ніж у першому півріччі 2023 року, випередивши такі бренди, як Nissan, Smart, Toyota, Polestar, Citroen, Dacia, Ford, Mini, Porsche і Mazda
Хто найбільше виграв та програв в битві за ринок електромобілів в Європі?
Менші китайські автовиробники не зробили погоди в загальній картині, але їхнє зростання було значним у відсотковому відношенні. XPeng зареєстрував 2215 електромобілів порівняно з 51 у першій половині минулого року. У Great Wall Motor показник склав 2123 одиниці, що вдвічі більше, ніж минулого року. Zeekr продала нуль автомобілів у першому півріччі 2023 року, але цього року збільшила продажі до 821
Volkswagen Group був найбільшим гравцем на європейському ринку електромобілів з 178 тисячами штук, зареєстрованих у першому півріччі, але його домінування може закінчитися, оскільки він втратив 14% сегменту, в порівнянні з минулим роком. В той же час BMW Group зростала, забезпечивши собі майже 10% частки ринку в секторі електромобілів у порівнянні з 7,5% в минулому році
Топ-10 електромобілів в Європі в першій половині 2024 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року:
Місце | Модель | Продано, штук | Динаміка, % |
10 | Audi Q4 | 24 456 | +9 |
9 | BMW iX1 | 24 506 | +53 |
8 | Volvo EX40 | 25 223 | -5 |
7 | Skoda Enyaq | 25 248 | -2 |
6 | Volkswagen ID.3 | 29 136 | -17 |
5 | Volkswagen ID.4 | 29 146 | -30 |
4 | MG MG4 | 31 922 | +4 |
3 | Volvo EX30 | 36 980 | нові |
2 | Tesla Model 3 | 58 400 | +37 |
1 | Tesla Model Y | 101 181 | -26 |