Toyota проти жорстких вимог Каліфорнії до електромобілів
Toyota активно висловлюється проти нових правил у Каліфорнії, які мають стимулювати популяризацію електромобілів. Головний операційний директор Toyota в Північній Америці Джек Холліс назвав ці правила “неможливими” для виконання. Він зазначив, що навіть прогнози урядових та приватних аналітиків не підтверджують досяжність таких показників. Toyota попри це планує випустити на ринок США кілька нових моделей електромобілів, зокрема трирядовий сімейний електро-SUV у 2026 році
Відставання Toyota на ринку електромобілів та її перспективи
Toyota ще з кінця 1990-х років займає провідні позиції у виробництві гібридів, але у сегменті повністю електричних авто вона значно відстає. Портфоліо компанії наразі включає гібриди та плагін-гібриди, проте повноцінний електромобіль представлений лише одним кросовером – bZ4x. Аналогічні моделі випускають також Lexus RZ та Subaru Solterra, хоча вони мають різний зовнішній вигляд. У майбутньому Toyota планує представити кілька електромобілів, збільшити інвестиції в інноваційні акумулятори та розширити виробничі потужності для електромобілів в США
Нові вимоги Каліфорнії та їх вплив на ринок автомобілів
Каліфорнія вже багато років просуває ширше використання електротранспорту. Згідно з вимогами California Air Resources Board’s Advanced Clean Cars II, з 2026 модельного року 35% нових автомобілів мають бути з нульовими викидами. До них відносяться електромобілі, гібриди з можливістю підзарядки та автомобілі на водневих паливних елементах. Проте Холліс переконаний, що споживчий попит на електромобілі поки що недостатній для виконання цих вимог, і це може обмежити вибір споживачів. За його словами, такі жорсткі правила можуть призвести до “неприродних дій” у галузі та спотворити її розвиток
Прогрес у впровадженні електромобілів та потенційні наслідки для екології
Попри критику, Каліфорнія демонструє високий рівень впровадження електромобілів. За перші дев’ять місяців року 22% усіх нових авто, проданих у штаті, були електричними, причому понад половина з них – Tesla. Зараз досягти 10% ринку електромобілів на національному рівні є цілком реалістичним. Дванадцять інших штатів, серед яких Вашингтон і Нью-Йорк, також запроваджують стандарти Каліфорнії, з можливим повним переходом на електромобілі з 2026 чи 2027 року. Каліфорнія планує заборонити продаж автомобілів з ДВЗ з 2035 року, хоча ці плани ще потребують федерального затвердження. Однак відмова від жорстких регулювань може спричинити негативні екологічні наслідки, адже температура на планеті вже перевищує критичний поріг у 1,5°C, а шкідливі викиди з вихлопних труб впливають на здоров’я людей, спричиняючи різні захворювання