Японський автогігант Toyota, який десятиліттями асоціювався з надійністю, продуманістю та обережним підходом до інновацій, опинився в ситуації, коли змушений переглядати власну стратегію. Усе через стрімку експансію китайських автовиробників на ринку електромобілів, зокрема компанії BYD, яка за кілька років перетворилася з регіонального гравця на глобальну силу
Toyota зізнається: темпи, з якими BYD розробляє нові електрокари, стали справжнім шоком для її інженерів

Співпраця між Toyota та BYD почалася в рамках спільного проєкту електроседана bZ3 для китайського ринку. Вже на ранніх етапах розробки японці були буквально приголомшені тим, наскільки швидко BYD приймає рішення, змінює конструкцію та запускає нові рішення в серію. На відміну від звичної для Toyota 4–5-річної розробки одного автомобіля, BYD виводить на ринок повноцінні моделі вже за два роки. Такий темп більше нагадує оновлення смартфонів, ніж консервативний світ автопромисловості
Такі зміни стали можливими завдяки відомому в IT-індустрії підходу китайців: рухайся швидко, допускай помилки, випускай продукт раніше, а вже потім удосконалюй його. BYD відмовляється від десятків прототипів і тисяч тестових кілометрів на користь комп’ютерного моделювання, штучного інтелекту та паралельної роботи команд над різними модулями автомобіля. Інженери компанії працюють по 12 годин на день, шість днів на тиждень, що дозволяє суттєво скоротити цикли розробки

Для Toyota, яка відома своєю філософією якості, надійності та довговічності, подібний підхід виглядає ризикованим. Японці зазвичай створюють шість окремих прототипів для кожної нової моделі, тестують їх у реальних умовах на десятках тисяч кілометрів, перш ніж допустити до виробництва. Саме такий підхід забезпечив Toyota репутацію бренду, чиї автомобілі служать роками без серйозних проблем
Втім, навіть Toyota визнає: китайці не просто грають у свою гру — вони переписують правила
Компанія BYD, яка наразі вже є сьомим за обсягами продажу автовиробником у світі, реалізувала у 2024 році понад 4,3 мільйона авто. Для порівняння, Toyota — 10,7 мільйона. Але плани BYD амбітні: стати номером один у світі. І в цьому сенсі їхній агресивний підхід до розвитку, інновацій та ринку має вагомі підстави

Один із найбільш показових прикладів — електроседан bZ3, спільно створений Toyota та BYD
Автомобіль оснащено батареєю BYD Blade на базі LFP-технології, запас ходу сягає 600 км за китайським циклом CLTC. На ринку США це відповідає близько 400 км. Але головне — вартість: лише $27 000 до субсидій. Ще більше вражає новий електричний кросовер bZ3X, розроблений Toyota спільно з державною китайською компанією GAC. Він має лідар, мультимедійну систему на чипі Qualcomm 8155 та найновішу систему допомоги водію (ADAS), яка працює на платформі Nvidia Orin X. І все це — за ціною близько $22 000

І вони виглядають напрочуд сучасно і технологічно, особливо на фоні електромобілів Toyota, доступних на ринках Європи чи США. Це лише підсилює тиск на японську компанію, яка вимушена змінюватися, аби не втратити глобальну першість
Читати далі
Схожі записиMercedes-Benz оголосив про припинення виробництва свого семимісного електричного кросовера EQB. Незважаючи на те, що EQB з’явився лише у 2021 році, його ера швидко добігає кінця: вже наступного року замовити цю модель буде неможливо Рішення про зняття EQB не є несподіваним і має глибоке технологічне підґрунтя З самого початку EQB вважався своєрідним «електрифікованим побічним продуктом» або […]
2 Жовтня 2025
Попри тенденцію до створення численних кросоверів, компанія вирішила зберегти для майбутнього покоління впізнаваний формат ліфтбека, який уже полюбився покупцям. Новий Polestar 2 буде побудований на сучасній платформі, яка також стане основою для майбутнього європейського кросовера, однак сам автомобіль збереже характер спортивного фастбека, а не перетвориться на типовий позашляховик Модель Polestar 2 стала справжнім хітом бренду […]
2 Жовтня 2025
Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі