Електромобілі стрімко завойовують популярність, і їхній головний недолік – обмежений запас ходу – незабаром може залишитися в минулому. Провідні автовиробники, такі як BMW, Nissan, Toyota, Mercedes-Benz і Stellantis, активно працюють над твердотільними батареями, які обіцяють революцію в автомобільній індустрії. Вони можуть забезпечити запас ходу понад 1000 км на одному заряді, зробити електромобілі легшими та дешевшими. Але чи скоро ми побачимо ці технології на дорогах?
Твердотільні батареї – інновація, про яку говорять уже не один рік
На відміну від сучасних літій-іонних акумуляторів, вони компактніші, легші та мають вищу енергоємність. Електромобіль із такою батареєю може проїхати значно більше, не потребуючи громіздких і важких акумуляторів. До того ж, вони менш схильні до перегріву, що підвищує безпеку. Уявіть: Ви заряджаєте електрокар раз на тиждень і їздите без турбот про розряд батареї – саме таку перспективу обіцяють твердотільні технології

Компанія BMW уже тестує прототип електромобіля i7 із твердотільними батареями від американської компанії Solid Power
Вони використовують сульфідні електроліти, які забезпечують високу ефективність. Проте масове виробництво таких автомобілів розпочнеться лише у 2030-х роках, тож доведеться трохи зачекати. Тим часом Mercedes-Benz також не стоїть осторонь: їхній електромобіль EQS уже проходить випробування з батареями від Factorial Energy. За словами представників компанії, нові акумулятори на 25% енергоємніші, легші та компактніші, що дозволить створювати автомобілі з кращою аеродинамікою та просторішим салоном
Інший автогігант, Stellantis, також співпрацює з Factorial Energy і планує почати тести у 2026 році
За словами Анни Лалірон, віце-президента з досліджень Stellantis, твердотільні батареї – це «путівна зірка» в технологіях акумуляторів. Вони дозволяють або збільшити запас ходу, або зменшити кількість матеріалів, що знижує собівартість і екологічний вплив. Водночас Toyota та Nissan обіцяють запустити серійне виробництво твердотільних батарей уже в 2027 та 2028 роках відповідно. Проте в Nissan, яка зараз переживає певні труднощі, терміни можуть зсунутися

Попри всі перспективи, твердотільні батареї все ще стикаються з викликами
Технологічні перешкоди та затримки у виробництві гальмують їхній вихід на ринок. Але автовиробники не здаються, адже такі батареї можуть зробити електромобілі доступнішими та практичнішими. Для звичайної сім’ї це означатиме економію на пальному, рідші зупинки для зарядки та можливість подорожувати на великі відстані без зайвих клопотів. Майбутнє електромобілів виглядає захопливо, і твердотільні батареї – це ключ до нього
Читати далі
Схожі записиMercedes-Benz оголосив про припинення виробництва свого семимісного електричного кросовера EQB. Незважаючи на те, що EQB з’явився лише у 2021 році, його ера швидко добігає кінця: вже наступного року замовити цю модель буде неможливо Рішення про зняття EQB не є несподіваним і має глибоке технологічне підґрунтя З самого початку EQB вважався своєрідним «електрифікованим побічним продуктом» або […]
2 Жовтня 2025
Попри тенденцію до створення численних кросоверів, компанія вирішила зберегти для майбутнього покоління впізнаваний формат ліфтбека, який уже полюбився покупцям. Новий Polestar 2 буде побудований на сучасній платформі, яка також стане основою для майбутнього європейського кросовера, однак сам автомобіль збереже характер спортивного фастбека, а не перетвориться на типовий позашляховик Модель Polestar 2 стала справжнім хітом бренду […]
2 Жовтня 2025
Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі