Нові машини під виглядом вживаних: у чому фокус?
Уявіть собі: Ви шукаєте вживаний автомобіль, приїжджаєте на майданчик, а там – блискучі електромобілі, наче щойно з конвеєра. Нуль пробігу, сидіння ще в заводській плівці, а в салоні пахне новизною. Це ж майданчик вживаних авто, чи не так? Але в Китаї це не помилка, а нова схема, яка викликала підозри у влади. За даними Reuters, китайські регулятори викликали на килим автовиробників, таких як BYD і Dongfeng, щоб розібратися, як “нульові” машини опиняються на ринку вживаних авто
За інформацією Reuters, Міністерство торгівлі Китаю викликало представників BYD, Dongfeng, автодилерських асоціацій та онлайн-платформ для пояснень. Під підозрою — маніпуляції з обліком продажів і державними субсидіями на електромобілі
Схоже, автовиробники знайшли хитрий спосіб накручувати продажі
Ось як це працює: компанія “продає” нову машину дилеру чи партнеру – принаймні на папері. Авто реєструють, отримують державні субсидії на електромобілі, а потім тихо переправляють на ринок вживаних авто. Там їх продають як “б/в” за зниженою ціною. Виробник отримує гарні цифри у звіті про продажі, дилери – дешеві машини, а покупці – новенькі електромобілі за ціною вживаних. Усі задоволені? Не зовсім. Хтось же платить за ці знижки, а це – кошти з державного бюджету
Генеральний директор Great Wall Motors Вей Цзяньцзюнь нещодавно порівняв ситуацію в китайському автопромі з кризою Evergrande Group – горезвісного забудовника, який загруз у боргах. “Evergrande в автомобільній індустрії вже існує, але ще не обвалився”, – заявив він в інтерв’ю Sina Finance. За його словами, до 4000 автодилерів у Китаї можуть бути залучені до цієї “нульової” схеми, продаючи такі машини через онлайн-платформи. Це дозволяє великим гравцям, як BYD, зміцнювати свої позиції на ринку електромобілів
Cитуація, що склалася – не просто трюк із наклейками чи гра з прибутками
Це симптом глибшої проблеми в китайському автопромі, де роки щедрих субсидій і шалена конкуренція призвели до перенасичення ринку. Автовиробники змушені постійно демонструвати зростання, і “нульові” вживані машини стали побічним ефектом цієї гонки за зниження цін. Для покупців це може бути вигідною можливістю зекономити, але для ринку – тривожний сигнал про нестабільність
Китайський ринок електромобілів – один із найдинамічніших у світі, але такі схеми, як продаж “нульових” авто, підривають довіру до нього. Чи вдасться регуляторам розібратися в ситуації та зупинити можливі зловживання? І як це вплине на гігантів, таких як BYD? Поки що питань більше, ніж відповідей, але одне ясно: китайський автопром переживає не найспокійніші часи
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі