Уряд Великобританії переглядає плани щодо впровадження електромобілів
Британський уряд переглядає жорсткий мандат щодо продажу електромобілів (EV), який автовиробники вважають нереалістичним. Згідно з чинними нормами, 22% усіх проданих автомобілів і 10% фургонів у 2024 році мають бути повністю електричними. Проте цього результату вдалося досягти лише в один місяць у році, адже попит на електромобілі у Великобританії залишається відносно низьким. До цього додалися складнощі після скасування державних субсидій на електромобілі у 2022 році
Жорсткі квоти на електрокари можуть призвести до негативних наслідки для автопромисловості
Невиконання квот загрожує штрафами у розмірі 15 000 фунтів стерлінгів ($19 000) за кожен автомобіль, що не відповідає вимогам. У відповідь деякі компанії обмежують доступність автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) або пропонують знижки на електромобілі. Але попереду ще жорсткіші вимоги: до 2025 року квота для легкових автомобілів зросте до 28%, а до 2030 року – до 80%
Діалог із автовиробниками
Міністр бізнесу та торгівлі Великобританії Джонатан Рейнольдс заявив, що уряд готовий обговорити зміни до мандату на нульові викиди (ZEV). «Ми чуємо вас і розуміємо, що потрібна підтримка, щоб зробити цей перехід успішним», – сказав він на заході Товариства виробників і продавців автомобілів (SMMT)
Хоча уряд зберігає плани повністю відмовитися від ДВЗ до 2030 року, гібриди залишаться у продажу ще п’ять років після цього. Проте автовиробники наполягають на тому, що без адаптації вимог галузь зіткнеться з серйозними проблемами
Закриття заводів: перші наслідки
Автомобільна індустрія Великобританії вже зазнає втрат через чинні та майбутні вимоги. Stellantis оголосила про закриття заводу Vauxhall у Лутоні, якому 119 років. Компанія попереджала, що поєднання жорстких вимог щодо EV та післябрекзитних тарифів між Великобританією та ЄС може призвести до таких рішень
Минулого тижня Ford оголосила про скорочення 4000 робочих місць в Європі, з яких 800 припадає на Великобританію. Це ще більше підкреслює серйозність викликів, які стоять перед галуззю
Важкі часи для автомобільної індустрії
Міністр Рейнольдс визнав, що автомобільна індустрія переживає найбільші виклики за останні 50 років. Серед них – уповільнення попиту на електромобілі, економічні наслідки Brexit і глобальна конкуренція. Чи допоможуть урядові консультації з виробниками вирішити ці проблеми, покаже час. Однак вже зараз зрозуміло, що поточна ситуація вимагає гнучкості у регулюванні