В наступні кілька років дешеві електромобілі заполонять вторинний ринок
Протягом наступних двох років ринок вживаних електромобілів у США суттєво зросте. За даними J.D. Power, до кінця 2026 року термін лізингу закінчиться у майже 280 тисяч електромобілів, що створить надлишок пропозиції вживаних машин. Це хороша новина для тих, хто планує придбати електро мобіль, але не має бюджету на новий автомобіль, адже велика кількість таких авто на ринку може спричинити зниження цін
Чому орендарі обирають новий електрокар в лізинг, а не викупають старий?
Власники електромобілів, які закінчують свої лізингові угоди, частіше обирають новий лізинг, ніж викуп старого авто. Причина цього — зниження цін на нові електромобілі завдяки зростанню кількості моделей від різних виробників, таких як General Motors, BMW, Hyundai, Kia, та Stellantis. Наприклад, середньомісячний платіж на новий електро мобіль у сегменті компактних SUV в США нині складає $457, тоді як викуп старого автомобіля обійдеться в середньому у $477 на місяць. Отже, для багатьох власників оновлення авто через новий лізинг виглядає більш привабливою фінансовою альтернативою
Падіння цін на нові електромобілі та його вплив на ринок
Середня ціна на новий електромобіль за останні два роки в США знизилася з $48 500 до $35 900, що на $12 700 менше порівняно з 2022 роком. Таке значне зниження цін робить електромобілі доступнішими для широкого кола покупців, що впливає на зростання попиту. Згідно з опитуванням J.D. Power, близько 94% власників електромобілів розглядають можливість придбання ще одного електричного авто в майбутньому. Таким чином, до 2028-2029 років ринок може знову заповнитися вживаними електромобілями, оскільки власники продовжуватимуть оновлювати свої автомобілі
Невизначеність щодо податкових кредитів
Попри позитивні тенденції, важливим фактором, що може вплинути на ринок вживаних електромобілів, є податкові кредити та інші стимули, які зменшують загальні витрати на придбання електромобілів. Наприклад, зараз електромобілі вартістю до $25 тисяч мають право на податковий кредит для вживаних электро мобіль, проте вартість більшості автомобілів цього сегмента перевищує цю суму. Якщо стимули буде знижено або скасовано, ринок може зазнати суттєвих змін, однак точний вплив поки що важко передбачити