Поки Tesla Semi регулярно з’являється в заголовках ЗМІ ще з далекого 2017 року і здається, що саме вона є флагманом ринку електровантажівок. Та реальність виявилася іншою. Без гучного піару та помпезних презентацій Volvo Trucks спокійно передала замовникам уже 5000 електричних вантажівок. І, за словами самої компанії, це лише початок

Першу серійну електровантажівку Volvo поставила ще у 2019 році
Відтоді транспортні компанії з понад 50 країн світу подолали на вантажівках Volvo більше 170 мільйонів кілометрів у реальних комерційних умовах. Майже половина з цього пробігу була пройдена лише за останні 14 місяців — це свідчить про стрімке зростання автопарків. Паралельно компанія досягла вагомих результатів у скороченні викидів вуглекислого газу та оксидів азоту, а також у зменшенні шумового забруднення. Volvo перетворює електрифікацію транспорту не на рекламний трюк, а на щоденну практику, яка реально змінює якість життя в містах і на автомагістралях
Президент Volvo Trucks Роже Альм зазначає, що компанія бачить сталий інтерес до електротягачів із боку перевізників у найрізноманітніших сегментах ринку. За його словами, електровантажівки Volvo — це «реальна альтернатива, яка вже доступна тут і зараз», і велика кількість замовників повертається за новими поставками, розширюючи свої електричні автопарки

Варто зауважити, що Volvo не просто виробляє вантажівки — вона створює повноцінну екосистему електромобільності для комерційних перевезень
У модельному ряду — ціла низка вантажівок на електротязі, зокрема FL Electric, FE Electric, FM Electric, FMX Electric, FH Electric та інші моделі, що задовольняють потреби різних типів перевезень — від міських доставок до міжміських і будівельних робіт

На цьому тлі порівняння з Tesla Semi виглядає красномовно. Попри увагу ЗМІ та гучні заяви, Tesla наразі поставила лише приблизно 140 електровантажівок. До того ж компанія зіткнулася з тривалими затримками виробництва та стрімким зростанням цін — за останніми оцінками, вартість одного тягача може сягати 420 000 доларів США. Навіть якщо виробництво Tesla Semi запустять у 2026 році, Volvo вже має п’ятирічну фору на ринку
Особливо вражає домінування Volvo Trucks у Європі, де компанія лідирує на ринку важких електровантажівок п’ятий рік поспіль із часткою 47%. У Північній Америці позиції трохи скромніші — близько 40% у 2024 році — але навіть це суттєво випереджає конкурентів

Тим часом експерти звертають увагу на можливі конструктивні недоліки Tesla Semi
Наприклад, розподіл ваги між віссю керування і провідною віссю може бути неідеальним через специфічне компонування. На відміну від Tesla, досвідчені виробники дизельних вантажівок, такі як Volvo, завжди ретельно враховують ці нюанси, оптимізуючи розташування акумуляторів і систем для досягнення правильного балансу ваги. А в Tesla, схоже, перевагу надали ефектному «просторому салону» замість практичного розміщення елементів

Проте в електромобільному світі головне не змагання брендів, а прогрес. І хоча Tesla ще може здивувати, саме Volvo сьогодні демонструє, що електричні вантажівки — це не концепт, а ефективний інструмент для сучасного бізнесу
Читати далі
Схожі записиVolkswagen думає, як підживити інтерес до електрокарів у США, і одна з ідей — повернутися до гібридів з бензиновим двигуном у ролі генератора. Компанія розглядає нові моделі з більшим запасом ходу, зокрема седани та кросовери Після скандалу з дизелями VW кинувся в електрифікацію Модель ID.4 спочатку виглядав перспективно — попит був нормальним, ринок реагував добре. […]
12 Грудня 2025
Американські розробники акумуляторів оголосили про важливе відкриття, яке може радикально змінити електромобілі. Йдеться про аноди (частину батареї, де накопичуються електрони) на основі кремнію. Цей матеріал впливає на дальність поїздки та швидкість зарядки літій-іонних батарей. Довгий час аноди робили з графіту, але він створює проблеми: шкодить екології, коштує дорого і залежить від Китаю (там виробляють понад […]
12 Грудня 2025Американський виробник вантажівок Peterbilt серйозно посилив свою присутність у сегменті електричних машин. Компанія представила одразу три нові середньотонажні електровантажівки, які працюють на акумуляторах LFP і заряджаються з потужністю до 350 кіловат До вже відомих моделей 520EV, 567EV і 579EV додалися абсолютно нові 536EV, 537EV і 548EV. Усі вони отримали двомоторну силову установку, розміщену по центру […]
11 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі