Volvo закликає Європу заборонити продаж нових авто з двигунами внутрішнього згоряння
Volvo стала одним із перших традиційних автовиробників, які оголосили про поступову відмову від двигунів внутрішнього згоряння. Ще на початку 2021 року компанія пообіцяла перейти на повністю електричні автомобілі до кінця десятиліття. Хоча цей план уже не здається реалістичним, шведський виробник наполягає, що Європа все ще повинна заборонити продаж нових автомобілів з бензиновими двигунами до 2035 року
Bloomberg отримав декларацію, підписану Volvo та ще 49 іншими компаніями, які закликали Європейський Союз не змінювати свою мету. Згідно із заявою генерального директора Volvo Джима Роуена, найефективнішим кроком, який може зробити автомобільна індустрія для зменшення викидів на континенті, є заборона продажу нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння: “Електрифікація – це найважливіша дія, яку наша галузь може зробити, щоб скоротити свій вуглецевий слід”
Підтримка інших компаній
Volvo – не єдиний автовиробник, який підтримав цю спільну декларацію. Rivian також закликав ЄС залишити плани щодо скасування продажу бензинових і дизельних авто в середині наступного десятиліття. Bloomberg відзначає, що інші автовиробники відмовились підписувати декларацію, однак великі компанії, які не займаються виробництвом автомобілів, підтримали ініціативу, серед них – Uber та Ikea. Tesla в цьому звіті не згадується, хоча, як і Rivian, продає виключно електромобілі
Заборона з винятком
Варто зазначити, що в цій забороні є певний виняток. Європейська комісія прагне заборонити продаж авто, які створюють шкідливі викиди, тому двигуни внутрішнього згоряння не заборонені як такі. Це залишає можливість для продажу нових авто з двигунами, що працюють на синтетичному паливі або водні. Німеччина наполягала на цьому винятку, і Європейська комісія зобов’язалася розробити правовий шлях для автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, які працюють на вуглецево-нейтральному паливі, щоб вони залишались на ринку після 2034 року
Відмова від дизеля та майбутнє електромобілів
Тим часом Volvo вже відмовилась від одного з важливих типів двигунів внутрішнього згоряння – дизельного. У березні цього року з конвеєра зійшов останній дизельний автомобіль Volvo, і компанія пообіцяла ніколи не повертатися до цього типу двигунів. До 2030 року передбачається, що гібриди з підзарядкою та повністю електричні автомобілі складатимуть 90-100% загальних продажів
Через шість років компанія, яка належить Geely, вважає, що залишиться лише “обмежена кількість моделей з м’яким гібридом”. Гібриди з підзарядкою та електромобілі вже складали 48% поставок у другому кварталі року, і Volvo прогнозує зростання до 50-60% у 2025 році
Політичний супротив і вплив на глобальний ринок
На початку року фінансовий директор Porsche Люц Мешке зазначив, що заборона на 2035 рік може бути відтермінована. А на початку цього місяця міністр навколишнього середовища та енергетичної безпеки Італії заявив, що “заборону необхідно змінити”, оскільки “ідеологічний підхід” провалився. Гілберто Пікетто Фратін додав, що запропонована заборона є “абсурдною” та що Європі потрібне “прагматичне бачення”. Його думку поділяє прем’єр-міністр Італії Джорджія Мелоні, яка вважає, що заборона є “саморуйнівною”
Незалежно від того, що станеться в Європі, це матиме глобальні наслідки, оскільки найбільші гравці автомобільної індустрії розробляють і виробляють авто саме на цьому континенті. Якщо певній компанії не дозволять продавати автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року, це може завадити досягненню необхідної економії на масштабах виробництва, що призведе до припинення виробництва таких моделей по всьому світу