Гасіння пожежі в електромобілі – це не просто виклик, а ціла наука з елементами бойового мистецтва. І якщо для гасіння бензинової машини достатньо трохи води та хорошого тиску, то з електрокаром усе значно складніше. Він не тільки продовжує горіти без доступу кисню, а й іноді «воскресає» вже у відстійнику – через кілька днів після того, як здавалося, що його остаточно загасили
Ідеальний шторм або чому електромобіль горить довше
Ранком понеділка пожежна команда міста Ґраніт-Фолз (штат Вашингтон, США) мала змогу застосувати унікальну тактику: спеціально розроблену термостійку ковдру для гасіння електромобілів. Як повідомили у регіональній службі пожежної охорони Snohomish Regional Fire & Rescue, один з електромобілів загорівся під час руху трасою SR-92

Щоб локалізувати вогонь, рятувальники накрили автомобіль протипожежною ковдрою та продовжили поливати акумулятор водою. Ці ковдри є обов’язковим обладнанням кожної пожежної машини у штаті, адже звичні методи боротьби з вогнем не завжди дієві, коли мова йде про літій-іонні батареї, здатні розігріватися до температури, яким позаздрив би вулкан. У деяких випадках єдиний спосіб погасити займання – це повністю занурити автомобіль у величезний резервуар з водою. І це не жарт
До речі, попри ефектну заграву, інцидент не стався внаслідок ДТП. У цьому наголосила місцева пожежна служба у Facebook, хоч конкретну модель електромобіля не розголошують. Для уникнення повторного загоряння пожежники супроводжували машину аж до штрафмайданчика. Як-то кажуть, краще перестрахуватися, ніж потім бігати з відром

Чи справді електромобілі так часто горять?
І хоча новини про палаючі електрокари швидко ширяться медіа, статистика дещо охолоджує запал. За даними Національного управління з безпеки на транспорті США (NTSB), на кожні 100 000 проданих електромобілів припадає близько 25 випадків займання. Звучить серйозно, поки не порівняти з 1530 пожежами у звичайних бензинових автомобілях на ту ж кількість. Отже, хоч новини і люблять драму, електромобілі горять значно рідше, ніж традиційні машини
Але якщо вже електрокар і загорівся, то гасити його – справа не з простих. І тут на допомогу приходять спеціальні ковдри, технологічні протоколи й, звісно, залізні нерви пожежників. Як то кажуть, нові виклики – нові рішення. І якщо вже майбутнє за електромобілями, то й пожежна справа повинна йти в ногу з прогресом
Читати далі
Схожі записиМіжнародна автомобільна федерація (FIA) оголосила про запровадження технічних стандартів та правила омологації для електрокартів у категоріях Junior і Senior Нові вимоги охоплюють електричні силові установки, допустимі межі напруги, масу, розташування батарей і способи інтеграції силових елементів Нові стандарти, затверджені Всесвітньою радою автоспорту FIA, стали продовженням попередніх правил, які з жовтня 2023 року регулюють молодшу категорію […]
22 Жовтня 2025
Південнокорейські науковці представили новий матеріал для анодів літій-іонних батарей, який дозволяє значно прискорити заряджання і водночас зберігати тривалий термін служби. Дослідження провели фахівці з Ульсанського національного інституту науки і технологій (UNIST), Корейського університету та Інституту науки і технологій KIST, а його результати опубліковано у журналі Advanced Functional Materials Основою відкриття став гібридний анод, створений із […]
22 Жовтня 2025
Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: […]
22 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі