Як Rivian розробила зональну архітектуру менш ніж за два роки? — photo 44273

Як Rivian розробила зональну архітектуру менш ніж за два роки?

08.06.2025
157 переглядів
3 хвилини на прочитання

Каліфорнійський стартап Rivian зробив справжній прорив у світі електрокарів, представивши нове покоління R1T і R1S. Під знайомим кузовом — зовсім інша філософія інженерії: мінус 1,6 милі (2,57 км) кабелів, мінус десятки окремих електронних блоків управління (ECU), мінус складність і маса. Усе це завдяки переходу до так званої зональної архітектури, яку компанія реалізувала всього за два роки — те, що традиційним автовиробникам могло б зайняти ціле десятиліття

Як Rivian розробила зональну архітектуру менш ніж за два роки? — photo 2

Ключова ідея — відмовитися від численних функціональних контролерів на користь кількох потужних обчислювальних модулів, розподілених по «зонах» автомобіля

Вони спілкуються через високошвидкісну мережу з головним комп’ютером. Це дозволило зменшити кількість дротів, спростити обслуговування й зробити ремонт менш коштовним і менш трудомістким. Наприклад, у першому поколінні Rivian, щоб замінити камеру, доводилося розбирати всю передню панель і видаляти частину проводки — тепер це в минулому

Як Rivian розробила зональну архітектуру менш ніж за два роки? — photo 3

Завдяки такому підходу Rivian зменшила кількість ECU з 17 до 7 і позбулася 44 фунтів (близько 20 кг) зайвої маси. А ще — звільнила простір, спростила складання, знизила собівартість та зробила машину більш надійною. Усе програмне забезпечення та електронну архітектуру компанія розробляє самостійно. Це повна вертикальна інтеграція — і вона стала ключовою перевагою Rivian над гігантами галузі, які часто змушені збирати автомобіль з комплектуючих сотень різних постачальників

Як Rivian розробила зональну архітектуру менш ніж за два роки? — photo 4

Старша віцепрезидентка Rivian з апаратного забезпечення Відья Раджагопалан пояснює: секрет у швидкості ухвалення рішень і тісній співпраці команд. У старих автовиробників зміни — це місяці обговорень, документообігу та юридичних процедур. У Rivian — кілька хвилин між сусідніми кабінетами

У штаб-квартирі Rivian в Пало-Альто інженери тестують архітектуру на стендах у вигляді «скелетів» авто 

Тут перевіряють усі нові блоки, проводку, сенсори та камери в умовах, наближених до реальних. Наприклад, комп’ютери для систем допомоги водієві (ADAS) — рідинного охолодження, схожі на геймерські ПК, але ще потужніші. Їх уже готують до підтримки наступних рівнів автономного керування

Як Rivian розробила зональну архітектуру менш ніж за два роки? — photo 5

Цікаво, що в Rivian об’єднали блоки ADAS і мультимедіа в один модуль. Логічно: обидві системи використовують спільні дані — GPS, карти, обчислення маршруту. Завдяки зональному підходу інженери також можуть локалізувати проблему без потреби розбирати весь салон — що в майбутньому суттєво зменшить витрати на сервіс

Усе програмне забезпечення Rivian — власна розробка 

Саме тому Volkswagen погодився вкласти понад 5 мільярдів доларів у спільний проєкт з Rivian для створення нової лінійки електромобілів

«Ви не можете бути лідером у технологіях, якщо просто інтегруєте чужі рішення», — підсумовує Раджагопалан. «Технології — це наш ключ до відмінності. І якщо Ви просто купуєте модулі з полиці, ця відмінність втрачається»

З огляду на те, як швидко Rivian адаптується до викликів електромобільної індустрії, компанія явно не збирається залишатися просто “перспективним стартапом”. Вона вже диктує правила гри — щонайменше на рівні інженерії

Читати далі

Схожі записи
Skoda представила електричний фургон Enyaq Cargo

Компанія Skoda зробила несподіваний, але дуже логічний крок у розвитку своєї електромобільної лінійки — перетворила популярний електричний кросовер Enyaq на комерційний автомобіль. Новинка отримала назву Skoda Enyaq Cargo і на перший погляд майже не відрізняється від звичайного Enyaq, допоки не зазирнеш усередину. Це перша повністю електрична модель марки, адаптована для потреб малого бізнесу та комерційних […]

15 Липня 2025
Skoda представила електричний фургон Enyaq Cargo — photo 48648
Нові батареї GM суттєво знизять ціну на електромобілі

General Motors зробив ще один крок назустріч доступним електромобілям, оголосивши про запуск нової програми з виробництва акумуляторів на базі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії. Йдеться про модернізацію заводу Ultium Cells у місті Спрінг-Гілл, штат Теннессі, де вже наприкінці 2027 року розпочнеться випуск нових батарей для наступного покоління бюджетних електрокарів. Саме ця технологія, за словами компанії, дозволить суттєво […]

15 Липня 2025
Нові батареї GM суттєво знизять ціну на електромобілі — photo 48636
Polestar знову відкликає Polestar 2 через несправність камери заднього виду

Polestar не може усунути проблему з камерою заднього виду: два відкликання і жодного результату В електромобілях програмне забезпечення відіграє ключову роль у роботі більшості систем автомобіля. Але навіть у брендів, що позиціонують себе як технологічно прогресивні, трапляються невдачі. Яскравий приклад — ситуація з електрокарами Polestar 2, які вже двічі за останні 12 місяців відкликали через […]

15 Липня 2025
Polestar знову відкликає Polestar 2 через несправність камери заднього виду — photo 40192
Skoda представила електричний фургон Enyaq Cargo

Компанія Skoda зробила несподіваний, але дуже логічний крок у розвитку своєї електромобільної лінійки — перетворила популярний електричний кросовер Enyaq на комерційний автомобіль. Новинка отримала назву Skoda Enyaq Cargo і на перший погляд майже не відрізняється від звичайного Enyaq, допоки не зазирнеш усередину. Це перша повністю електрична модель марки, адаптована для потреб малого бізнесу та комерційних […]

15 Липня 2025
Skoda представила електричний фургон Enyaq Cargo — photo 48648
Нові батареї GM суттєво знизять ціну на електромобілі

General Motors зробив ще один крок назустріч доступним електромобілям, оголосивши про запуск нової програми з виробництва акумуляторів на базі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії. Йдеться про модернізацію заводу Ultium Cells у місті Спрінг-Гілл, штат Теннессі, де вже наприкінці 2027 року розпочнеться випуск нових батарей для наступного покоління бюджетних електрокарів. Саме ця технологія, за словами компанії, дозволить суттєво […]

15 Липня 2025
Нові батареї GM суттєво знизять ціну на електромобілі — photo 48636
Polestar знову відкликає Polestar 2 через несправність камери заднього виду

Polestar не може усунути проблему з камерою заднього виду: два відкликання і жодного результату В електромобілях програмне забезпечення відіграє ключову роль у роботі більшості систем автомобіля. Але навіть у брендів, що позиціонують себе як технологічно прогресивні, трапляються невдачі. Яскравий приклад — ситуація з електрокарами Polestar 2, які вже двічі за останні 12 місяців відкликали через […]

15 Липня 2025
Polestar знову відкликає Polestar 2 через несправність камери заднього виду — photo 40192
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK