Один із найбільших у світі виробників акумуляторів — компанія Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) — об’єднав зусилля з Фондом Еллен МакАртур, щоб зробити виробництво батарей для електромобілів більш циркулярним (розрахованим на повторне використання). Партнери прагнуть скоротити використання первинної сировини наполовину, запровадивши замкнутий цикл виробництва, у якому матеріали перебувають у повторному обігу
План, представлений у межах Тижня кліматичних дій у Лондоні 2025 року, передбачає поступову відмову від залежності від нових видів сировини на користь кругової економіки. Основна мета — досягти того, щоб протягом наступних 20 років половина всіх нових акумуляторів виготовлялася без використання первинних ресурсів. Цю стратегічну візію презентував Цзян Лі, віцепрезидент і секретар ради директорів CATL

Генеральна директорка Фонду Еллен МакАртур, Джонквіл Гакенберг, підкреслила важливість зосередження зусиль на ключових ресурсах у часи геополітичної нестабільності. За її словами, циркулярна модель дає можливість забезпечити стабільність постачання критичних матеріалів, таких як літій, нікель і кобальт, незалежно від політичних ризиків

Щоб реалізувати цю трансформацію, Фонд окреслив чотири ключові напрями:
- По-перше, потрібно переглянути системи — інтегрувати принципи циркулярності у процеси видобутку, виробництва та експлуатації батарей;
- По-друге, переосмислити конструкцію — створювати батареї, які легко розбирати та повторно використовувати;
- Третім кроком є нові бізнес-моделі — зокрема сервіси оренди або “другого життя” батарей, які подовжують їхню функціональність;
- І, нарешті, необхідно розвивати переробку, забезпечивши високоякісні процеси вилучення сировини з відпрацьованих акумуляторів
Усі ці підходи мають на меті від’єднати економічну активність від виснаження природних ресурсів

CATL уже застосовує ці принципи на практиці. Зокрема, компанія впровадила систему управління вуглецевим ланцюгом постачань, що дозволяє відстежувати викиди на всіх етапах виробництва. Також розроблено акумулятори для накопичення енергії з ресурсом до 18 000 циклів, суттєво знижуючи потребу у нових матеріалах
У сфері електромобільності компанія встановлює понад 10 000 станцій для заміни батарей, полегшуючи їхнє повернення наприкінці життєвого циклу. Лише у 2024 році CATL переробила 130 000 тонн використаних батарей, вилучивши з них 17 000 тонн літієвих солей. Нині компанія управляє найбільшою у світі мережею збору батарей
Цзян Лі наголосив, що циркулярна система не може бути створена лише в лабораторіях або офісах — вона формується через практичну співпрацю, експерименти та обмін досвідом. Задля цього CATL започаткувала Глобальну ініціативу енергетичної циркулярності (GECC), яка об’єднує промисловість, наукові установи та місцеві органи влади для масштабування проєктів за допомогою спільних знань та інвестицій у інфраструктуру

На тлі стрімкого зростання попиту на акумулятори та необхідності зменшення впливу на довкілля циркулярна модель виробництва може стати вирішенням одразу кількох проблем: дефіциту сировини, управління відходами, створення нових робочих місць та регіонального розвитку. За оцінками аналітиків, світовий ринок переробки батарей до 2040 року сягне понад 1,2 трлн юанів (приблизно 165 мільярдів доларів США) і створить понад 10 мільйонів робочих місць, більше половини з яких — у країнах, що розвиваються
Спільна ініціатива CATL і Фонду Еллен МакАртур — це не лише виклик традиційній моделі виробництва батарей, а й пропозиція конкретного шляху до сталого, безвідходного майбутнього. Як підсумовує Джонквіл Гакенберг, головне завдання — об’єднувати людей, стимулювати дослідження і відкривати нові підходи для інвестування в технології, інфраструктуру та інновації, формуючи майбутнє енергетики
Читати далі
Схожі записиIONITY розширила мережу швидкісних зарядних станцій для електромобілів у Києві, відкривши потужний хаб на верхньому паркінгу ТРЦ «ХІТ Mall» біля метро Житомирська за адресою проспект Берестейський, 134/1 Спочатку тут працювали дві станції, потім чотири, а тепер шість, що дозволяє одночасно заряджати до 17 електрокарів з загальною потужністю майже 1 МВт. Серед обладнання дев’ять кабелів CCS […]
1 Жовтня 2025
Кожен, хто думав, що спроба Audi створити електровелосипед може бути одноразовою, повинен подумати ще раз Німецький автовиробник повернувся з новим електровелосипедом, розробленим для подолання бездоріжжя, з оновленими компонентами та нижчою початковою ціною, ніж у попередника. За $5850 він доступніший за деякі традиційні електровелосипеди, які не пов’язані з розкішними автомобілями Новинка розроблена у партнерстві з італійським […]
1 Жовтня 2025
Попри ознаки економічної турбулентності — зростання інфляції та підвищення рівня безробіття до 4,3% минулого місяця у США, що навіть змусило Федеральну резервну систему знизити процентні ставки — американські покупці автомобілів демонструють несподівану активність. Аналітики компанії Edmunds прогнозують, що третій квартал цього року стане найсильнішим для продажів нових автомобілів з 2019 року Стимули та прогнози продажів […]
1 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі