Європейський Союз планує заборонити використання вуглецевого волокна в автомобілях, класифікуючи цей популярний матеріал як небезпечний. Така ініціатива викликає серйозне занепокоєння серед автовиробників, які активно використовують цей матеріал для зниження маси електромобілів та покращення їх характеристик
Чому ЄС хоче заборонити вуглецеве волокно в авто?
Європейський парламент нещодавно завершив підготовку проєкту перегляду Директиви про утилізацію транспортних засобів (ELV). Цей документ регулює демонтаж та переробку авто з метою зробити їх більш екологічними. У новому проєкті вперше у світі пропонується класифікувати вуглецеве волокно як небезпечний матеріал
Причиною такого рішення стало те, що під час утилізації авто вуглецеве волокно, з’єднане смолою, може створювати небезпечні частинки. Ці частинки здатні потрапляти в повітря, викликаючи короткі замикання в обладнанні, подразнення шкіри та слизових оболонок людини
Які наслідки матиме заборона для автовиробників?
Ринок вуглецевого волокна є величезним і постійно зростає. За оцінками американської дослідницької компанії Roots Analysis, світовий ринок цього матеріалу, що у 2024 році склав 5,48 млрд доларів, до 2035 року досягне 17,08 млрд доларів. Автомобільна промисловість наразі займає від 10 до 20% цього ринку
Вуглецеве волокно активно використовується в авіації, у виробництві лопатей вітрових турбін та, звичайно, в автомобільній індустрії. Для преміальних автовиробників цей матеріал є ключовим, адже він легший за алюміній і міцніший за сталь. Завдяки цьому можна суттєво знизити масу автомобілів, особливо електричних, покращуючи їх дальність ходу та динамічні характеристики
Якщо заборона набуде чинності, це серйозно вдарить по японських компаніях Toray Industries, Teijin та Mitsubishi Chemical, які наразі контролюють 54% світового ринку вуглецевого волокна. Для Toray Industries автомобільна галузь – це третій за величиною сегмент бізнесу, половина якого припадає саме на європейський ринок
Значно постраждають і виробники суперкарів, такі як McLaren, які широко використовують цей матеріал у виготовленні кузовів своїх авто. Однак навіть якщо цю заборону приймуть, вона вступить у силу не раніше 2029 року, що дасть автовиробникам час на адаптацію до нових реалій
Чи варто панікувати через можливу заборону?
Чотири роки – це невеликий термін для автовиробників, яким потрібно змінювати конструкцію своїх авто, щоб відповідати новим вимогам. Втім, варто врахувати, як швидко змінюється ситуація у світі – наприклад, впровадження 25-відсоткових тарифів на імпорт автомобілів у США з 2 квітня 2025 року вже викликало серйозні проблеми для світової економіки
На сьогодні рішення ЄС про заборону вуглецевого волокна ще не остаточне та може зустріти серйозний опір як з боку виробників авто, так і з боку країн-учасниць ЄС. Тож поки зарано бити на сполох. Проте автовиробникам та інвесторам, що залежать від цього матеріалу, варто бути готовими до можливих змін та вже зараз розглядати альтернативні технології й матеріали
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі