Європейський Союз планує заборонити використання вуглецевого волокна в автомобілях, класифікуючи цей популярний матеріал як небезпечний. Така ініціатива викликає серйозне занепокоєння серед автовиробників, які активно використовують цей матеріал для зниження маси електромобілів та покращення їх характеристик
Чому ЄС хоче заборонити вуглецеве волокно в авто?
Європейський парламент нещодавно завершив підготовку проєкту перегляду Директиви про утилізацію транспортних засобів (ELV). Цей документ регулює демонтаж та переробку авто з метою зробити їх більш екологічними. У новому проєкті вперше у світі пропонується класифікувати вуглецеве волокно як небезпечний матеріал

Причиною такого рішення стало те, що під час утилізації авто вуглецеве волокно, з’єднане смолою, може створювати небезпечні частинки. Ці частинки здатні потрапляти в повітря, викликаючи короткі замикання в обладнанні, подразнення шкіри та слизових оболонок людини
Які наслідки матиме заборона для автовиробників?
Ринок вуглецевого волокна є величезним і постійно зростає. За оцінками американської дослідницької компанії Roots Analysis, світовий ринок цього матеріалу, що у 2024 році склав 5,48 млрд доларів, до 2035 року досягне 17,08 млрд доларів. Автомобільна промисловість наразі займає від 10 до 20% цього ринку
Вуглецеве волокно активно використовується в авіації, у виробництві лопатей вітрових турбін та, звичайно, в автомобільній індустрії. Для преміальних автовиробників цей матеріал є ключовим, адже він легший за алюміній і міцніший за сталь. Завдяки цьому можна суттєво знизити масу автомобілів, особливо електричних, покращуючи їх дальність ходу та динамічні характеристики

Якщо заборона набуде чинності, це серйозно вдарить по японських компаніях Toray Industries, Teijin та Mitsubishi Chemical, які наразі контролюють 54% світового ринку вуглецевого волокна. Для Toray Industries автомобільна галузь – це третій за величиною сегмент бізнесу, половина якого припадає саме на європейський ринок
Значно постраждають і виробники суперкарів, такі як McLaren, які широко використовують цей матеріал у виготовленні кузовів своїх авто. Однак навіть якщо цю заборону приймуть, вона вступить у силу не раніше 2029 року, що дасть автовиробникам час на адаптацію до нових реалій

Чи варто панікувати через можливу заборону?
Чотири роки – це невеликий термін для автовиробників, яким потрібно змінювати конструкцію своїх авто, щоб відповідати новим вимогам. Втім, варто врахувати, як швидко змінюється ситуація у світі – наприклад, впровадження 25-відсоткових тарифів на імпорт автомобілів у США з 2 квітня 2025 року вже викликало серйозні проблеми для світової економіки
На сьогодні рішення ЄС про заборону вуглецевого волокна ще не остаточне та може зустріти серйозний опір як з боку виробників авто, так і з боку країн-учасниць ЄС. Тож поки зарано бити на сполох. Проте автовиробникам та інвесторам, що залежать від цього матеріалу, варто бути готовими до можливих змін та вже зараз розглядати альтернативні технології й матеріали
Читати далі
Схожі записиІталійська логістична компанія Fratelli Foppiani Trasporti стала одним із перших операторів, які запустили у роботу нові електровантажівки MAN eTGX, отримавши потужний тягач 4×2 та жорстку вантажівку 6×2-4 із вражаючими акумуляторами, готовими до повсякденних перевезень. Замовлення компанія зробила ще у 2023 році, тож тепер вона входить до числа перших клієнтів, які отримали серійні електричні вантажівки німецького […]
22 Жовтня 2025
Електричні моноцикли вже давно привертають увагу своєю футуристичною зовнішністю, але новинка від InMotion підняла цю категорію на абсолютно новий рівень. Модель InMotion P6 розганяється до неймовірних 150 км/год — швидкості, про яку раніше власники одноколісного транспорту могли лише мріяти. Такий результат перетворює моноцикл із розваги для ентузіастів на справжню машину для екстремальних відчуттів P6 живиться […]
22 Жовтня 2025
General Motors повідомила про значне зростання популярності своєї системи допомоги водієві Super Cruise. Кількість користувачів, які активно користуються функцією безконтактного керування, перевищила пів мільйона — майже вдвічі більше, ніж торік. Така динаміка стала одним із найважливіших досягнень компанії у сфері розвитку автономного водіння та створення нових джерел прибутку Система Super Cruise дозволяє рухатися без утримання […]
22 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі