Замість того, щоб бути зобов’язаними відповідати новим жорстким цільовим показникам щодо середніх викидів CO₂ по всьому модельному ряду вже до кінця 2025 року, автовиробники отримали додаткові два роки на приведення своїх показників у відповідність
Європейський парламент проголосував на підтримку пропозиції Європейської Комісії, яка дозволить автовиробникам оцінювати відповідність цільовим показникам на основі середніх викидів за період 2025–2027 років, а не лише за один 2025 рік. Голосування відбулося з результатом 458 голосів “за”, 101 “проти” та 14 тих, хто утримався. Для контексту, цей рік знаменує початок дії цільового показника щорічного зниження викидів на 15% протягом періоду 2025–2029 років порівняно з середнім показником за 2020-2024 роки. Це вимагає від компаній досягти середнього показника по модельному ряду у 93,6 г/км у 2025 році
Довгострокові цілі залишаються незмінними
З 2030 року ЄС запровадить ще більш суворий цільовий показник середніх викидів по всьму парку – 49,5 г/км, за яким слідує амбітна, а дехто скаже – нереалістична, мета у 0 г/км з 2035 року
Технічно, двигуни, що працюють на бензині та дизелі, не будуть прямо заборонені до середини наступного десятиліття. Однак, якщо синтетичне паливо або двигуни внутрішнього згоряння, що працюють на водні, не набудуть значного поширення протягом наступних 10 років, ми можемо сміливо готуватися до того, щоб попрощатися з новими автомобілями з традиційними ДВЗ у 27 країнах Європейського Союзу

Полегшення для автогігантів: Мільярдні штрафи відкладено?
Тим часом, автовиробники можуть видихнути з полегшенням, знаючи, що їм більше не потрібно будь-що відповідати найновішим цільовим показникам саме до кінця 2025 року. Раніше цього року Рольф Воллер, голова відділу фінансів та зв’язків з інвесторами Volkswagen Group, оцінював, що компанія могла зіткнутися зі штрафами у розмірі близько €1,5 мільярда за перевищення норм викидів у 2025 році
Інший великий гравець, концерн Stellantis, наприкінці минулого року попереджав через свого європейського операційного директора Жана-Філіппа Імпарато, що може бути змушений скоротити виробництво автомобілів з бензиновими та дизельними двигунами, щоб уникнути невиконання цільових показників CO₂. Керівник Renault, Лука де Мео, також висловлював занепокоєння, оцінюючи, що автовиробники спільно могли б заплатити до €15 мільярдів штрафів
Щоб було зрозуміло: ніщо не заважає автовиробникам продовжувати випускати автомобілі з високими викидами. Mercedes може продавати скільки завгодно седанів S-Класу з двигуном V12, але йому доведеться компенсувати їх гібридами, що підключаються (PHEV), і, особливо, електромобілями (EV). BMW може ставити V8 куди завгодно і все одно уникнути штрафів, якщо в його загальному обсязі продажів буде достатньо електрифікованих моделей. Суть у середньому показнику по всьому модельному ряду, проданому в ЄС

Проблеми для тих, хто не встигає “озеленити” лінійку
Виробники без сильних електричних лінійок опиняються в зоні ризику. Наприклад, Mazda була змушена вилучити 2,0-літровий двигун з моделі MX-5 Miata в Європі, залишивши лише меншу 1,5-літрову версію, щоб відповідати нормам. Генеральний директор Aston Martin Едріан Голлмарк (Adrian Hallmark) також заявив, що двигун V12 компанії буде поступово виведений з експлуатації до кінця десятиліття з тієї ж причини – необхідності знижувати середні викиди по парку
Таким чином, хоча європейські законодавці й пішли назустріч автовиробникам, надавши їм певну гнучкість у досягненні найближчих екологічних цілей, довгостроковий напрямок залишається незмінним: повний перехід на транспорт з нульовими викидами. Компанії, які недостатньо швидко інвестують в електрифікацію, все одно зіткнуться зі значними труднощами та потенційними штрафами в майбутньому
Читати далі
Схожі записиПісля серії більших моделей Smart підтвердила роботу над компактним міським електрокаром, який продовжує ідею легендарного ForTwo та орієнтується насамперед на європейські міста Сьогодні Smart належить Mercedes-Benz і китайській Geely на паритетних умовах Марка поступово змінила напрямок розвитку та почала випускати дедалі більші автомобілі, включно з седаном #6, який став найбільшим у її історії. Попри це, […]
17 Грудня 2025
Історичний завод Ford у Луїсвіллі готується до найбільшої трансформації за весь час існування Підприємство, яке працює вже 70 років, цього тижня зупиняє виробництво для масштабного переоснащення під нову електромобільну стратегію компанії. Саме тут Ford планує закласти основу для наступного етапу розвитку електротранспорту Електричний пікап Ford F-150 Lightning у нинішньому вигляді фактично зійшов зі сцени, однак […]
17 Грудня 2025
Програма отримала назву Lucid Recharged і орієнтована на покупців, які хочуть зекономити, але не готові відмовлятися від заводської перевірки та додаткових гарантій До програми потрапляють лише автомобілі з одним власником і пробігом менше ніж 62 тисячі миль (100 тисяч км). Кожен такий електромобіль проходить розширену перевірку за більш ніж 160 пунктами. За потреби проводиться механічне […]
17 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі