Європа дала автовиробникам більше часу для досягнення екологічних норм — photo 40824

Європа дала автовиробникам більше часу для досягнення екологічних норм

11.05.2025
45 переглядів
3 хвилини на прочитання

Замість того, щоб бути зобов’язаними відповідати новим жорстким цільовим показникам щодо середніх викидів CO₂ по всьому модельному ряду вже до кінця 2025 року, автовиробники отримали додаткові два роки на приведення своїх показників у відповідність

Європейський парламент проголосував на підтримку пропозиції Європейської Комісії, яка дозволить автовиробникам оцінювати відповідність цільовим показникам на основі середніх викидів за період 2025–2027 років, а не лише за один 2025 рік. Голосування відбулося з результатом 458 голосів “за”, 101 “проти” та 14 тих, хто утримався. Для контексту, цей рік знаменує початок дії цільового показника щорічного зниження викидів на 15% протягом періоду 2025–2029 років порівняно з середнім показником за 2020-2024 роки. Це вимагає від компаній досягти середнього показника по модельному ряду у 93,6 г/км у 2025 році

Довгострокові цілі залишаються незмінними 

З 2030 року ЄС запровадить ще більш суворий цільовий показник середніх викидів по всьму парку – 49,5 г/км, за яким слідує амбітна, а дехто скаже – нереалістична, мета у 0 г/км з 2035 року

Технічно, двигуни, що працюють на бензині та дизелі, не будуть прямо заборонені до середини наступного десятиліття. Однак, якщо синтетичне паливо або двигуни внутрішнього згоряння, що працюють на водні, не набудуть значного поширення протягом наступних 10 років, ми можемо сміливо готуватися до того, щоб попрощатися з новими автомобілями з традиційними ДВЗ у 27 країнах Європейського Союзу

Європа дала автовиробникам більше часу для досягнення екологічних норм — photo 2

Полегшення для автогігантів: Мільярдні штрафи відкладено? 

Тим часом, автовиробники можуть видихнути з полегшенням, знаючи, що їм більше не потрібно будь-що відповідати найновішим цільовим показникам саме до кінця 2025 року. Раніше цього року Рольф Воллер, голова відділу фінансів та зв’язків з інвесторами Volkswagen Group, оцінював, що компанія могла зіткнутися зі штрафами у розмірі близько €1,5 мільярда за перевищення норм викидів у 2025 році

Інший великий гравець, концерн Stellantis, наприкінці минулого року попереджав через свого європейського операційного директора Жана-Філіппа Імпарато, що може бути змушений скоротити виробництво автомобілів з бензиновими та дизельними двигунами, щоб уникнути невиконання цільових показників CO₂. Керівник Renault, Лука де Мео, також висловлював занепокоєння, оцінюючи, що автовиробники спільно могли б заплатити до €15 мільярдів штрафів

Щоб було зрозуміло: ніщо не заважає автовиробникам продовжувати випускати автомобілі з високими викидами. Mercedes може продавати скільки завгодно седанів S-Класу з двигуном V12, але йому доведеться компенсувати їх гібридами, що підключаються (PHEV), і, особливо, електромобілями (EV). BMW може ставити V8 куди завгодно і все одно уникнути штрафів, якщо в його загальному обсязі продажів буде достатньо електрифікованих моделей. Суть у середньому показнику по всьому модельному ряду, проданому в ЄС

Європа дала автовиробникам більше часу для досягнення екологічних норм — photo 3

Проблеми для тих, хто не встигає “озеленити” лінійку 

Виробники без сильних електричних лінійок опиняються в зоні ризику. Наприклад, Mazda була змушена вилучити 2,0-літровий двигун з моделі MX-5 Miata в Європі, залишивши лише меншу 1,5-літрову версію, щоб відповідати нормам. Генеральний директор Aston Martin Едріан Голлмарк (Adrian Hallmark) також заявив, що двигун V12 компанії буде поступово виведений з експлуатації до кінця десятиліття з тієї ж причини – необхідності знижувати середні викиди по парку

Таким чином, хоча європейські законодавці й пішли назустріч автовиробникам, надавши їм певну гнучкість у досягненні найближчих екологічних цілей, довгостроковий напрямок залишається незмінним: повний перехід на транспорт з нульовими викидами. Компанії, які недостатньо швидко інвестують в електрифікацію, все одно зіткнуться зі значними труднощами та потенційними штрафами в майбутньому

Читати далі

Схожі записи
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво?

Компанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами  У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]

27 Червня 2025
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво? — photo 46601
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій

Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів  Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]

27 Червня 2025
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій — photo 46590
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX

І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління  Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]

27 Червня 2025
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX — photo 46563
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво?

Компанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами  У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]

27 Червня 2025
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво? — photo 46601
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій

Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів  Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]

27 Червня 2025
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій — photo 46590
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX

І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління  Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]

27 Червня 2025
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX — photo 46563
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK