У світі електромобілів безпека акумуляторів залишається однією з ключових тем
Попри те, що випадки загоряння батарей трапляються вкрай рідко, автовиробники не мають права на халатність. Інженери постійно шукають нові способи, як мінімізувати ризики та захистити водія й пасажирів. Китайський техногігант Xiaomi, який нещодавно увірвався на ринок електрокарів зі своїм седаном SU7, запропонував нетипове рішення — розміщення акумуляторних елементів догори дном
На перший погляд, це може здатися дизайнерською ексцентричністю або маркетинговим ходом. Але насправді такий підхід має чітке практичне обґрунтування. При розташуванні осередків батареї контактами вниз, у разі аварії або перегріву, потенційна енергія та вогонь спрямовуються не в салон, а вниз — у бік дороги. Це значно зменшує ризик для пасажирів і додає цінні секунди для евакуації в критичній ситуації
Платформа Modena, розроблена Xiaomi для SU7, реалізує принцип cell-to-body — коли верхня частина акумулятора стає частиною силової структури кузова. Такий підхід дозволяє зменшити висоту підлоги, покращити жорсткість авто та зробити його візуально нижчим, як у традиційних бензинових моделей, на відміну від багатьох електромобілів, які виглядають «здуто» через товсті батареї під днищем
Однак просто перевернути осередки — недостатньо
Інженери Xiaomi разом із лідером ринку акумуляторів CATL провели серйозну роботу над адаптацією конструкції. По-перше, довелося створити спеціальний електроліт, який ефективно працює в умовах гравітаційного навантаження «догори дном». По-друге, контакти батарей, які тепер спрямовані донизу, стали вразливішими до корозії — їх виготовили зі спеціального антикорозійного сплаву. Також кожен елемент ізолювали аерогелем, який виконує роль термозахисту
Така ретельно продумана інженерія дозволила SU7 зберегти пропорції звичайного автомобіля з ДВЗ, що для електрокарів — велика рідкість. Зменшена товщина підлоги, мінімізація кількості дротів та низький центр тяжіння зробили авто не лише безпечним, а й стильним. Ця ж технологія буде застосована і в кросовері Xiaomi YU7, який уже презентували та планують вивести на ринок найближчим часом
Варто додати, що Xiaomi SU7 доступний з кількома варіантами акумуляторів
Базова задньопривідна версія SU7 отримала батарею виробництва FinDreams (підрозділ BYD), а топові версії Pro і Max комплектуються спеціально розробленими модулями від CATL. Ще є обмежена модифікація SU7 Ultra — надпотужна версія з характеристиками суперкара
Xiaomi вже продає SU7 у Китаї, а кросовер YU7 має з’явитися на ринку цього літа. Щодо глобальної експансії, компанія планує вийти на зовнішні ринки орієнтовно до 2027 року
Читати далі
Схожі записиMercedes-Benz оголосив про припинення виробництва свого семимісного електричного кросовера EQB. Незважаючи на те, що EQB з’явився лише у 2021 році, його ера швидко добігає кінця: вже наступного року замовити цю модель буде неможливо Рішення про зняття EQB не є несподіваним і має глибоке технологічне підґрунтя З самого початку EQB вважався своєрідним «електрифікованим побічним продуктом» або […]
2 Жовтня 2025Попри тенденцію до створення численних кросоверів, компанія вирішила зберегти для майбутнього покоління впізнаваний формат ліфтбека, який уже полюбився покупцям. Новий Polestar 2 буде побудований на сучасній платформі, яка також стане основою для майбутнього європейського кросовера, однак сам автомобіль збереже характер спортивного фастбека, а не перетвориться на типовий позашляховик Модель Polestar 2 стала справжнім хітом бренду […]
2 Жовтня 2025Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі