У світі електромобілів безпека акумуляторів залишається однією з ключових тем
Попри те, що випадки загоряння батарей трапляються вкрай рідко, автовиробники не мають права на халатність. Інженери постійно шукають нові способи, як мінімізувати ризики та захистити водія й пасажирів. Китайський техногігант Xiaomi, який нещодавно увірвався на ринок електрокарів зі своїм седаном SU7, запропонував нетипове рішення — розміщення акумуляторних елементів догори дном

На перший погляд, це може здатися дизайнерською ексцентричністю або маркетинговим ходом. Але насправді такий підхід має чітке практичне обґрунтування. При розташуванні осередків батареї контактами вниз, у разі аварії або перегріву, потенційна енергія та вогонь спрямовуються не в салон, а вниз — у бік дороги. Це значно зменшує ризик для пасажирів і додає цінні секунди для евакуації в критичній ситуації
Платформа Modena, розроблена Xiaomi для SU7, реалізує принцип cell-to-body — коли верхня частина акумулятора стає частиною силової структури кузова. Такий підхід дозволяє зменшити висоту підлоги, покращити жорсткість авто та зробити його візуально нижчим, як у традиційних бензинових моделей, на відміну від багатьох електромобілів, які виглядають «здуто» через товсті батареї під днищем

Однак просто перевернути осередки — недостатньо
Інженери Xiaomi разом із лідером ринку акумуляторів CATL провели серйозну роботу над адаптацією конструкції. По-перше, довелося створити спеціальний електроліт, який ефективно працює в умовах гравітаційного навантаження «догори дном». По-друге, контакти батарей, які тепер спрямовані донизу, стали вразливішими до корозії — їх виготовили зі спеціального антикорозійного сплаву. Також кожен елемент ізолювали аерогелем, який виконує роль термозахисту
Така ретельно продумана інженерія дозволила SU7 зберегти пропорції звичайного автомобіля з ДВЗ, що для електрокарів — велика рідкість. Зменшена товщина підлоги, мінімізація кількості дротів та низький центр тяжіння зробили авто не лише безпечним, а й стильним. Ця ж технологія буде застосована і в кросовері Xiaomi YU7, який уже презентували та планують вивести на ринок найближчим часом

Варто додати, що Xiaomi SU7 доступний з кількома варіантами акумуляторів
Базова задньопривідна версія SU7 отримала батарею виробництва FinDreams (підрозділ BYD), а топові версії Pro і Max комплектуються спеціально розробленими модулями від CATL. Ще є обмежена модифікація SU7 Ultra — надпотужна версія з характеристиками суперкара
Xiaomi вже продає SU7 у Китаї, а кросовер YU7 має з’явитися на ринку цього літа. Щодо глобальної експансії, компанія планує вийти на зовнішні ринки орієнтовно до 2027 року
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі