Деградація акумуляторів є серйозною проблемою, яка може різко зменшити запас ходу старих електромобілів або призвести до необхідності дорогої заміни батареї. Однак нове дослідження вчених зі Стенфордського центру акумуляторів SLAC свідчить про те, що батареї електромобілів можуть служити значно довше, ніж очікувалося раніше
Нове дослідження припускає, що батареї електромобілів можуть працювати набагато довше, ніж передбачалося раніше
Згідно з резюме Стенфордського центру, спосіб, яким зазвичай розраховують життєвий цикл акумуляторів, не дуже вдалий, коли мова йде про електромобілі. Це пов’язано з тим, що вони враховують постійний цикл розрядки і перезарядки, чого не відбувається з автомобілями
Натомість, електромобілі використовують батареї більш гнучко – від коротких поїздок містом до далеких подорожей по шосе. Крім того, електромобілі часто зупиняються і їдуть, а також простоюють на стоянці. Зарядка також варіюється, оскільки деякі власники можуть заряджати батарею щовечора, в той час як інші можуть чекати кілька днів між сеансами зарядки

Один з авторів дослідження сказав: «Ми тестували батареї електромобілів неправильно», оскільки вони не враховують реальні умови водіння
Таке відносно хаотичне життя нелегко відтворити в лабораторії, тому дослідники створили чотири профілі розряду на основі даних про водіння. З ними вони «протестували 92 комерційні літій-іонні батареї протягом більше двох років» і виявили, що чим реалістичніший профіль, тим «вища тривалість життя електромобіля»
Дослідження виявило кілька сюрпризів, зокрема, що різке, коротке прискорення може призвести до повільнішої деградації. Це протилежне тому, чого можна було б очікувати. Крім того, дослідження показало, що рекуперативне гальмування і надання батареям «відпочинку» допомагає їм працювати довше

Прискорення, гальмування та простої допомагають батареям працювати довше
Існують також важливі відмінності між часом і циклами, коли мова йде про старіння батареї. Цикли важливіші для електромобілів, які постійно використовуються, таких як таксі, автобуси та фургони для доставки. Для споживачів час – найлютіший ворог
Дослідники зазначають, що автовиробники «можуть оновити своє програмне забезпечення для управління батареями електромобілів, щоб скористатися новими висновками і максимізувати термін служби батарей в реальних умовах»
Читати далі
Схожі записиЗавдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025
Інженери BMW працюють у прискореному режимі, адже до кінця 2027 року компанія планує вивести на ринок близько сорока нових або глибоко оновлених моделей Neue Klasse. Серед них опинився наступний X7, який нещодавно помітили під час тестів у Німеччині. Під камуфляжем автомобіль виглядає як легкий рестайлінг, але насправді йдеться про повноцінну зміну покоління. Поточний X7 дебютував […]
14 Грудня 2025
Компанія Unplugged Performance представила нові ковані колеса, розроблені спеціально для електричного пікапа Tesla. Виробник обіцяє високу міцність, надійний захист від бордюрів і характеристики, близькі до заводських рішень Tesla Unplugged Performance відома своїми гучними заявами На початку року компанія назвала свої колеса Road Warrior для Tesla Model 3 і Model Y першими у світі «незнищенними». Тепер […]
14 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі