Деградація акумуляторів є серйозною проблемою, яка може різко зменшити запас ходу старих електромобілів або призвести до необхідності дорогої заміни батареї. Однак нове дослідження вчених зі Стенфордського центру акумуляторів SLAC свідчить про те, що батареї електромобілів можуть служити значно довше, ніж очікувалося раніше
Нове дослідження припускає, що батареї електромобілів можуть працювати набагато довше, ніж передбачалося раніше
Згідно з резюме Стенфордського центру, спосіб, яким зазвичай розраховують життєвий цикл акумуляторів, не дуже вдалий, коли мова йде про електромобілі. Це пов’язано з тим, що вони враховують постійний цикл розрядки і перезарядки, чого не відбувається з автомобілями
Натомість, електромобілі використовують батареї більш гнучко – від коротких поїздок містом до далеких подорожей по шосе. Крім того, електромобілі часто зупиняються і їдуть, а також простоюють на стоянці. Зарядка також варіюється, оскільки деякі власники можуть заряджати батарею щовечора, в той час як інші можуть чекати кілька днів між сеансами зарядки
Один з авторів дослідження сказав: «Ми тестували батареї електромобілів неправильно», оскільки вони не враховують реальні умови водіння
Таке відносно хаотичне життя нелегко відтворити в лабораторії, тому дослідники створили чотири профілі розряду на основі даних про водіння. З ними вони «протестували 92 комерційні літій-іонні батареї протягом більше двох років» і виявили, що чим реалістичніший профіль, тим «вища тривалість життя електромобіля»
Дослідження виявило кілька сюрпризів, зокрема, що різке, коротке прискорення може призвести до повільнішої деградації. Це протилежне тому, чого можна було б очікувати. Крім того, дослідження показало, що рекуперативне гальмування і надання батареям «відпочинку» допомагає їм працювати довше
Прискорення, гальмування та простої допомагають батареям працювати довше
Існують також важливі відмінності між часом і циклами, коли мова йде про старіння батареї. Цикли важливіші для електромобілів, які постійно використовуються, таких як таксі, автобуси та фургони для доставки. Для споживачів час – найлютіший ворог
Дослідники зазначають, що автовиробники «можуть оновити своє програмне забезпечення для управління батареями електромобілів, щоб скористатися новими висновками і максимізувати термін служби батарей в реальних умовах»
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі