Батареї подешевшали на 20% – це найбільше зниження з 2017 року! — photo 43085

Батареї подешевшали на 20% – це найбільше зниження з 2017 року!

02.06.2025
64 перегляди
3 хвилини на прочитання

Електромобілі стають ближчими до масового покупця, адже ціни на літій-іонні батареї у 2024 році впали на рекордні 20% – це найбільше зниження з 2017 року, повідомляє Міжнародне енергетичне агентство (IEA)

Зростання конкуренції, збільшення обсягів виробництва та сплеск попиту на електромобілі створили ідеальні умови для такого падіння цін. Зокрема, ціни на літій, ключовий компонент батарей, знизилися майже на 20%, повернувшись до рівня 2015 року, хоча попит на нього зріс ушестеро. Надлишок сировини тимчасово робить електромобілі дешевшими, але може призвести до недофінансування видобутку в майбутньому. Проте є й тінь на цьому оптимістичному горизонті: Китай стрімко нарощує свою перевагу, залишаючи решту світу позаду в цій технологічній гонці за батареї

Батареї подешевшали на 20% – це найбільше зниження з 2017 року! — photo 2
Ціни на батареї

Боротьба за майбутнє електромобільності – це, по суті, боротьба за батареї, адже вони становлять левову частку вартості електрокара 

Якщо акумулятори залишаться дорогими, електромобілі так і залишаться розкішшю для небагатьох. Але якщо вдасться налагодити їх дешеве й локальне виробництво, електрокари заполонять дороги. Tesla ще на зорі електромобільної ери зрозуміла це, побудувавши свою Gigafactory в Неваді, щоб забезпечити собі контроль над ланцюжком поставок. Слідом за нею автогіганти General Motors, Toyota та Ford, також кинулися будувати власні заводи з виробництва батарей, хоча їхні успіхи поки що неоднозначні

Батареї подешевшали на 20% – це найбільше зниження з 2017 року! — photo 3

У 2024 році Китай утримує 80% світового виробництва батарейних елементів, тоді як США, Євросоюз, Корея та Японія ділять між собою решту. Китайська перевага пояснюється не лише масштабом, а й жорсткою конкуренцією, яка змушує виробників знижувати маржу прибутку, вдосконалювати технології та підвищувати ефективність виробництва. Доступ до величезної кваліфікованої робочої сили та налагоджені ланцюжки поставок лише підсилюють їхню позицію. Ціни на батареї падають по всьому світу, але в Китаї це відбувається швидше, що дає таким компаніям, як BYD, змогу пропонувати електрокари за значно нижчими цінами

Батареї подешевшали на 20% – це найбільше зниження з 2017 року! — photo 4

Цікаво, що батареї для гібридних автомобілів (PHEV) виявилися дорожчими за батареї для повністю електричних моделей (BEV), попри їхній менший розмір 

У 2024 році середня ціна батареї для гібрида на 20 кВт-год зрівнялася з вартістю батареї для електромобіля на 65 кВт-год. Причина криється в тому, що менша кількість елементів у гібридних батареях підвищує собівартість за кіловат-годину. Тим часом Китай міцно утримує лідерство в сегменті літій-залізо-фосфатних (LFP) батарей, які довгий час вважалися бюджетною альтернативою, але завдяки інноваціям стали значно ефективнішими. У 2024 році LFP батареї зайняли майже половину світового ринку електромобільних акумуляторів, а їхнє використання в Європі зросло на 90%. У США через антикитайські мита частка LFP становить лише 10%, тоді як у Південно-Східній Азії, Бразилії та Індії вона перевищила 50%. У цих регіонах китайський імпорт, зокрема від BYD, відіграє ключову роль, хоча в Індії ринок рухають місцеві виробники, такі як Tata Motors. Південна Корея та Японія також прискорюють розробку LFP-технологій, намагаючись не відставати

Батареї подешевшали на 20% – це найбільше зниження з 2017 року! — photo 5

У минулому році виробничі потужності Штатів зросли на 50%, значною мірою завдяки корейським компаніям, які скористалися податковими пільгами 

Це дозволило США обійти Євросоюз, де зростання склало лише 10% через зупинку заводу Northvolt у Швеції після його банкрутства. Однак ці пільги опинилися під загрозою через законопроєкт, відомий як Big, Beautiful Bill, який уже пройшов Палату представників і зараз розглядається в Сенаті. У разі його ухвалення податкові стимули для електромобілів і виробництва батарей можуть бути скасовані, що загальмує прогрес США в цій сфері. Глобальний бум батарей набирає обертів, і зупинятися він не збирається

Читати далі

Схожі записи
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво?

Компанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами  У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]

27 Червня 2025
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво? — photo 46601
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій

Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів  Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]

27 Червня 2025
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій — photo 46590
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX

І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління  Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]

27 Червня 2025
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX — photo 46563
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво?

Компанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами  У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]

27 Червня 2025
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво? — photo 46601
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій

Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів  Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]

27 Червня 2025
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій — photo 46590
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX

І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління  Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]

27 Червня 2025
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX — photo 46563
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK