Чи виконає GM свої зобов’язання щодо електромобілів?
“Я думаю, що 2024 рік – це рік виконання наши зобов’язань”, – сказала багаторічна голова та генеральний директор General Motors (GM), Мері Барра у новому епізоді програми Yahoo Finance’s Lead This Way
Нещодавно відкрився новий завод у Воррені, штат Мічиган, США, де вручну збирають електромобілі Cadillac Celestiq EV вартістю понад $300 000 доларів – це одні з найдорожчих автомобілів, які коли-небудь виробляла GM
Йдучи слідами свого батька (він був штампувальником на вже неіснуючому заводі GM Pontiac), 62-річна Барра почала свій шлях з перевірки крил на заводі Pontiac у віці 18 років. У 1985 році вона закінчила Інститут Дженерал Моторс, де отримала ступінь бакалавра наук з електротехніки. Відтоді її кар’єрний шлях був таким же звивистим, як сільська дорога – з переходами у сферу комунікацій, маркетингу та виробництва
Саме ці зв’язки з історією та діяльністю компанії забезпечили Баррі великий авторитет серед рядових співробітників. Експерти автомобільної промисловості кажуть, що глибокі знання Барри про бізнес GM допомогли їй стати збалансованим, безпомилковим лідером, якого всі поважають
“Її стиль керівництва трохи більш стабільний і менш схильний до суперечок, ніж у деяких інших”, – сказав Шон Такер, старший редактор новин у Cox Automotive, в інтерв’ю Yahoo Finance
Загалом, Барра спирається на свій багатий досвід, щоб вирішити безліч складних ситуацій з моменту її призначення на посаду генерального директора 10 грудня 2013 року – першої жінки, яка обійняла найвищу посаду в “Великій трійці” американських автовиробників
Вони варіювалися від вибачень перед жертвами несправного вимикача запалювання на початку її перебування на посаді до протистояння з президентом Трампом, який писав про компанію в твіттері під час COVID. І до переговорів з профспілкою UAW та проблемами з проектом автономного автомобілем Cruise, який смертельно травмував пішохода
Не менш складно переорієнтувати GM на електромобілі на тлі занепокоєння щодо запасу ходу, жорсткої конкуренції та все ще відносно високих цін на цю технологію. У період з 2020 по 2025 рік GM планує інвестувати $35 мільярдів у розробку електромобілів і автономних транспортних засобів, що перевищує витрати на автомобілі з ДВЗ
Компанія планує представити Silverado EV, GMC Sierra EV, Equinox EV, Escalade IQ та Celestiq вже у 2024 році, що дозволить їй стати на передовій електромобільної революції. Вони приєднаються до лінійки електромобілів, яку наразі очолюють Lyriq та Hummer
Барра прагнула перевести GM до повністю електричної модельної лінійки до 2035 року, але з тих пір пом’якшила свою позицію на тлі загальногалузевого спаду продажів електромобілів. Компанія зробить ставку на зростаючу популярність гібридів
GM, як і раніше, планує досягти загального обсягу продажів у $280 мільярдів до 2030 року, що більш ніж удвічі більше, ніж у 2021 році – частково через очікування росту продажів електромобілів
“Ми все ще віримо в повністю електричне майбутнє”, – сказала Барра
До недавнього часу велика віра та інвестиції в електромобілі тиснули на ціну акцій GM
Заради справедливості варто зазначити, що останнім часом акції компанії зростають завдяки кільком каталізаторам
По-перше, GM розгорнула план викупу акцій на суму $10 мільярдів і вирішила збільшити дивіденди на 33% наприкінці 2023 року
По-друге, у лютому GM заявила, що бачить зростаючу прибутковість електромобілів, яка буде досягнута в другій половині 2024 року
Що б не сталося в кінцевому підсумку, одне не можна заперечувати: місце Барри в книгах з історії автомобільного лідерства забезпечене. Але запитайте Барру, чи вважає вона себе культовою фігурою: “Ні, мені дуже пощастило, що я очолюю цю команду”