У Шанхаї бренд Denza, що належить китайському автогіганту BYD, презентував концепт електричного купе під назвою Z. І хоча формально це ще лише шоукар, за формою, розмірами й амбіціями він напряму орієнтується на Porsche 911 і майбутній електричний 718 Cayman EV. Якщо Denza Z отримає зелене світло на виробництво, у Porsche з’явиться ще один суперник, і цього разу – зі сходу

Дизайн – це суміш Porsche, Lamborghini і трохи Lotus
За пропорціями Denza Z близький до 911: купеподібний кузов, пара задніх сидінь і загальний силует натякають на знайомий німецький профіль. Втім, у деталях – інший характер. Форма переднього бампера, спойлер, активний дифузор та величезне антикрило виглядають скоріше як омаж до Lamborghini та Lotus. Для серійної моделі ці елементи, ймовірно, спростять, але агресивна суть залишиться

Інтер’єр: не лише спорт, а й технології для цифрового стилю життя
Найбільш вражаюча інновація – кермо без фізичного з’єднання з колесами. Завдяки технології steer-by-wire рульове колесо не пов’язане механічно з передньою віссю й у певних умовах може повністю складатися – буквально зникаючи під передньою панеллю. Такий підхід явно не для водіїв-ентузіастів, зате ідеально підійде тим, хто перетворює автомобіль на мобільний офіс

Ходова частина адаптивна та реактивна
На передній осі – двохважільна підвіска, а амортизатори – магнітореологічні. Вони змінюють жорсткість за 10 мілісекунд у відповідь на зміни дорожнього покриття. Такий рівень адаптації підказує, що Z – не лише дизайнерський концепт, а й серйозна заготовка для спортивного дорожнього авто

Силова установка поки під секретом, але є деякі припущення
Denza не надала даних про потужність, але зважаючи на технічну близькість до вже презентованого Z9 GT, можна очікувати, що купе отримає схожий сетап з трьох електромоторів. У топовій версії Z9 GT розвиває 952 к.с. (710 кВт), тож новий Denza Z цілком може наблизитися до 1000-сильної позначки

Чи з’явиться Denza в Європі?
Denza, спільний проєкт BYD і Mercedes-Benz, який німці зрештою покинули, зараз активно перезапускається як преміальний суббренд. BYD бачить у ньому ключ до європейського ринку. За словами Стелли Лі, CEO BYD, нові моделі Denza «в десять разів кращі за конкурентів». І поки що складно не погодитися хоча б із тим, що за рівнем інновацій Z виглядає сильніше, ніж більшість з того, що зараз випускають європейські преміум-бренди
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025
Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025
Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі