Схоже, німецька автомобільна індустрія переживає певну «кризу ідентичності», принаймні у питаннях найменування електромобілів. Серйозно: Mercedes вирішив відмовитися від свого суббренду EQ для електрокарів, позначення «i» у BMW виглядає дещо хаотичним, а план Audi з непарними/парними номерами для EV, схоже, був лише тимчасовим рішенням. Тепер настала черга Volkswagen внести свою лепту в цей процес і суттєво переосмислити власну стратегію найменування для електричної лінійки
Намагаючись спростити свою лінійку електромобілів та зробити її більш зрозумілою для широкого кола покупців, Volkswagen планує поступово відмовитися від префікса «ID.», який став візитівкою їхніх електрокарів. Вже з 2026 року компанія має намір замінити це цифрове брендування на більш традиційні, звичні назви для своїх автомобілів. Хоча усі деталі ще не розголошуються, цей крок покликаний зменшити певну плутанину, яка виникла на ринку з цими новими позначеннями
Суббренд «ID.» був офіційно запущений у 2017 році з презентацією концепту хетчбека ID.3, який через два роки, у 2019-му, став першою серійною моделлю нової електричної лінійки. З того часу Volkswagen активно розширював сімейство, представивши кросовери ID.4, ID.5, великий ID.6 (ексклюзивно для Китаю), елегантний седан ID.7 та харизматичний мінівен ID. Buzz. Навіть були анонсовані плани щодо подальшого розширення лінійки більш компактними моделями – міського авто ID.1 та суперміні ID.2, вихід яких очікувався до 2027 року. Але тепер стало зрозуміло, що їхні фінальні серійні імена будуть іншими
Про ці зміни офіційно розповів Мартін Сандер (Martin Sander), член правління Volkswagen, який відповідає за продажі, маркетинг та післяпродажне обслуговування, в інтерв’ю виданню Auto und Wirtschaft. За його словами, компанія «має намір повернутися до використання звичайних назв для своїх EV». Сандер заявив: «Автомобілі знову отримають власні, належні імена». Він уточнив, що це стане очевидним з виходом нових моделей – ані концепт ID. 2all, ані концепт ID. Every1 не збережуть ці позначення у серійному виробництві. Хоча Сандер не розкрив усіх карт, Volkswagen раніше вже давав зрозуміти, що готові повернути до життя відомі та улюблені назви. Наприклад, майбутня серійна версія ID.2, вихід якої очікується у 2026 році, цілком може отримати ім’я Polo – тим більше, що цього року відзначається 50-річчя цієї культової моделі. А для ще меншого міського авто ID.1, що має з’явитися до 2027 року, можуть використати назви попередників, як-от Lupo, Fox чи Up!, або ж придумати для нього зовсім нове ім’я
Цікаво, що саме з 2026 року існуючі моделі сімейства «ID.» мають пройти значний рестайлінг
Про це на початку цього року повідомляв Кай Грюніц, член правління Volkswagen з технічного розвитку. Це, безумовно, ідеальний момент для Volkswagen, щоб не тільки оновити зовнішність та начинку поточних електрокарів (ID.3, ID.4, ID.5, ID.7), але й почати поступово вводити для них нові, традиційні назви
Volkswagen також не зупиняється на досягнутому
Компанія вже працює над електричною версією легендарного Golf, який, як очікується, з’явиться ближче до кінця десятиліття (орієнтовно після 2028 року), а також над електричним кросовером T-Roc EV. Існує дуже велика ймовірність, що й інші знайомі та популярні назви з бензинової лінійки, як-от Passat та Tiguan, зрештою теж перейдуть у світ електромобілів. Проте, це створює певний виклик для Volkswagen: як чітко розрізнятиметься електрична версія моделі від її аналога з двигуном внутрішнього згоряння, особливо з огляду на те, що бензинові версії залишатимуться у виробництві ще протягом кількох років?
Говорячи про поточні продажі електромобілів Volkswagen, Мартін Сандер висловив чітку впевненість у попиті. Він заявив: «Ми дуже задоволені попитом. Ми маємо високий портфель замовлень на ID.3, і ми вже продаємо більше ID.7 у Європі, ніж бензинових Passat». Сандер також особливо відзначив ID. Buzz, підкресливши, що він «відіграє неймовірно важливу роль для бренду, особливо враховуючи значний ажіотаж навколо нього в США»
Volkswagen має дуже амбітні цілі в сегменті доступних електрокарів
Серійна версія ID. 2all, яка вийде на європейський ринок у 2026 році, має стартувати з ціни близько €25 000. Сандер підкреслив: «З серійною версією ID. 2all ми входимо в зовсім інший ціновий діапазон». А для ще меншого міського електрокара ID. Every1, запланованого на 2027 рік, мета – стартова ціна близько €20 000! Досягнення таких цін можливе завдяки зниженню вартості акумуляторів та масштабним заходам зі скорочення витрат. Сандер наголосив: «Все, що стосується витрат, ретельно перевіряється. Ми не маємо залишати жодного каменя на камені і використовуватимемо нові методи виробництва. Все, що ми змінюємо зараз, приведе нас до того, що автомобіль буде прибутковим… Такий проєкт не можна будувати на надії – замість цього ми спираємося на тверді цифри успіху та плани»
Сандер також висловив глибоку впевненість у майбутньому електромобільності. Він заявив, що у Volkswagen «переконані, що електромобільність переможе, тому що електромобілі – це просто кращий продукт»
Нарешті, Мартін Сандер торкнувся ситуації на надзвичайно конкурентному ринку Китаю. Тут електромобілі Volkswagen, включаючи ID.7, стикаються з колосальним ціновим тиском з боку місцевих конкурентів, які часто виводять нові моделі з «величезними знижками». Незважаючи на ці складні умови, Volkswagen зосереджений на довгостроковій стратегії, а не на миттєвому отриманні частки ринку. Сандер підкреслив: «Ми не купуємо частку ринку, а інвестуємо в наші довгострокові стратегічні цілі». Він визнав, що для ID.7, який успішний в інших регіонах, Китай є викликом, але компанія реалізує там «план сталого зростання». З 2026 року Volkswagen планує зміцнити свої позиції в Китаї, представивши нове покоління спеціально розроблених для цього ринку електромобілів. Сандер нагадав, що VW досі є лідером високоприбуткового сегменту авто з ДВЗ в Китаї і в рамках стратегії поступово гібридизує цю лінійку
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі