Volvo та Polestar відкрито закликають ЄС не відступати від запланованої заборони на продаж нових бензинових і дизельних машин з 2035 року
Тиск з боку Німеччини з вимогою пом’якшити або відкласти рішення зростає, а обидві компанії наголошують: будь-які послаблення загальмують перехід на електромобілі й дадуть перевагу Китаю. За словами гендиректора Volvo, «китайці не робитимуть пауз»

У розмові з The Guardian Гокан Самуельссон прямо визнає головну проблему: частина автоіндустрії й досі не хоче займатися електромобілями. Багато топменеджерів дивляться на батареї, софт і конкуренцію з BYD як на зайвий клопіт, особливо наприкінці кар’єри. Самуельссон, хоч і має репутацію інженера старої школи, належить до тих, хто виступає за жорсткі регуляції, бо лише вони змушують бізнес рухатися вперед
Він порівнює нинішній спротив електрифікації з опором проти каталітичних нейтралізаторів і ременів безпеки у минулому. За його словами, без обов’язкових норм третина машин сьогодні могла б узагалі не мати ременів безпеки, а нейтралізатори ніхто не встановлював би через високу собівартість. Логіка проста: виробники зазвичай витрачають гроші тільки тоді, коли цього вимагає закон

Його аргументи звучать особливо влучно у момент, коли у США дискусія зводиться до того, що підвищені вимоги до безпеки начебто роблять авто занадто дорогими. У Європі ж головне питання інше: чи готові покупці перейти на повністю електричний ринок нових авто, і чи зможуть BMW, Mercedes-Benz і Volkswagen перейти на електрику без ризику втратити позиції та робочі місця
Німеччина наполягає на тому, щоб ЄС дозволив гібриди, плагін-гібриди та альтернативні види пального після 2035 року. Самуельссон не погоджується. Його підтримує гендиректор Polestar Міхаель Лошеллер. Обидва попереджають: уповільнення переходу лише збільшить відрив Китаю. Китайські компанії вже розглядають країни Центральної Європи для нових заводів і навряд чи їх стримають навіть мита. За словами Самуельссона, перемогти можна лише в чесній конкуренції
Лошеллер додає, що будь-яка пауза з боку Брюсселя дасть Китаю шанс «захопити ринок», а це ризик для сотень тисяч робочих місць

Варто пам’ятати, що кожен автовиробник захищає власні інвестиції
Toyota десятиліттями просувала водневі машини, а Volvo та Polestar вже витратили мільярди на електрифікацію. Polestar від початку орієнтується на електрокари, а Volvo багато років готувала перехід на повністю електричний модельний ряд. Відступ до змішаної стратегії означав би втрату темпу, попри труднощі на старті, зокрема проблеми з софтом у перших електромоделях Volvo
Позиція компаній прозора: ринок рухатиметься вперед тільки тоді, коли регуляції не даватимуть можливості відійти назад. Китай вже має серйозний імпульс у Європі, і якщо покупцям запропонувати зрозумілу причину відмовитися від бензину, вони це зроблять. Якщо Volvo чи Polestar не встигнуть адаптуватися, їх місце посядуть інші. Лошеллер підсумовує: якщо Європа не очолить цю трансформацію, інші країни зроблять це замість неї
Читати далі
Схожі записиУ лінійку R1 додали глибокий фіолетовий колір під назвою Borealis, натхненний північним сяйвом Він доступний для версій Tri та Quad і коштує $3000 — так само, як й інші платні кольори на кшталт Red Canyon чи Rivian Blue Фіолетові відтінки рідко зустрічаються в автоіндустрії, хоча за якісного виконання виглядають дуже ефектно. На фото Borealis пасує […]
4 Грудня 2025
Kia нарешті натякнула на спадкоємця Stinger — автомобіля, який свого часу став найцікавішою моделлю бренду завдяки задньопривідній платформі та спортивному силуету. Після зняття з виробництва у 2023 році в модельному ряду утворився помітний пробіл. Компанія обіцяла заповнити його електромобілем і зробила перший крок, опублікувавши тизер без жодних подробиць На відео видно динамічний силует фастбека, який […]
4 Грудня 2025
Концепт Type 00 знову виїхав на вулиці Лондона, тепер у матовому червоному кольорі. Поява авто збіглася з 90-річчям бренду і несподіваним звільненням голови дизайн-відділу JLR, людини, яка стояла за новою суперечливою візуальною епохою Jaguar Минулого року Type 00 став першим поглядом на повністю електричне майбутнє компанії Новинка мала показати амбіції бренду увійти в одну лігу […]
4 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі