Хтось заплатив понад 0 тисяч за електромобіль, який GM намагалася знищити — photo 61197

Хтось заплатив понад $100 тисяч за електромобіль, який GM намагалася знищити

02.11.2025
3 хвилини на прочитання

Мова про легендарний General Motors EV1 — перший у світі електромобіль, створений великим виробником із нуля для масового ринку. Машину, яку колись знищили майже до останнього екземпляра, сьогодні вважають справжнім символом епохи та технічної сміливості

Хтось заплатив понад $100 тисяч за електромобіль, який GM намагалася знищити — photo 2

EV1 випускали наприкінці 1990-х у двох поколіннях

Загалом було випущено трохи більше 1100 примірників. Електромобіль став піонером у своєму класі, адже був не переробленою бензиновою моделлю, а спроєктованим спеціально під електротягу. Незважаючи на революційний підхід, GM вирішила припинити проєкт, повернула всі машини з лізингу і майже всі знищила на заводі, викликавши хвилю обурення серед власників

Компанія залишила лише близько 40 екземплярів — більшість передали в музеї та університети, а кілька потрапили до приватних колекцій. Один із них нещодавно виставили на аукціоні Peak Auto Auctions в Атланті, де він пішов з молотка за $104 000 — більше, ніж коштує новий Tesla Cybertruck. Свого часу EV1 ніколи не продавали, а лише здавали в оренду, тому можливість володіти ним є унікальною

Екземпляр, який потрапив на продаж, належить до версії 1997 року 

Автомобіль виглядає втомленим після багаторічного простою під відкритим небом: розбиті лобове та бокове скло, кузов покритий пилом і корозією. Проте навіть у такому стані він має безцінну історичну цінність

За даними видання The Autopian, машину з номером шасі V212 колись експлуатував університет Кларка Атланти, який визнав її покинутою. До цього EV1 був доставлений в Аризону й навіть встановив неофіційний рекорд висоти для електромобілів, піднявшись на 10 500 футів (3200 метрів) над рівнем моря — факт, який підтверджує ресурс GM Authority

Хтось заплатив понад $100 тисяч за електромобіль, який GM намагалася знищити — photo 7

Ентузіасти вважають, що для реставрації цієї машини знадобляться роки й великі інвестиції, адже знайти оригінальні запчастини майже неможливо. Проте покупець, який заплатив таку суму, явно переконаний: EV1 — не просто старий автомобіль, а частина історії електромобільності, перший справжній символ майбутнього, що випередив свій час

Сьогодні GM EV1 сприймають як попередника Tesla, Nissan Leaf і всіх сучасних електромобілів 

Його коротке життя нагадує, наскільки радикально змінився світ за останні 25 років — від страху перед електрокарами до захоплення ними. Історія EV1 — це нагадування про те, як іноді компанії знищують власні прориви, не усвідомлюючи, наскільки далеко вони могли завести світ

Читати далі

Схожі записи
Вантажний підрозділ Toyota представив конкурента Tesla Semi

Підрозділ Tern, створений за підтримки Toyota Hino, розширює лінійку електровантажівок і додає нову версію з формулою 6×2 та тандемною віссю. Після дебюту першої повністю електричної вантажівки класу 8 на виставці ACT Expo 2024 компанія представила другу модель – Tern RC8 6×2 з дозволеною повною масою до 80 000 фунтів (36,3 т). Таким чином бренд переходить […]

28 Грудня 2025
Вантажний підрозділ Toyota представив конкурента Tesla Semi — photo 67105
Промисловий перехід на електромобілі змінює уявлення про викиди

Раніше головна увага була на вихлопі (викидах відпрацьованих газів), тепер погляд поступово зміщується на виробництво. Для концерну рівня BMW Group із закупівельним бюджетом близько 90 млрд євро це не просто виклик, а стратегічне випробування. Потрібно одночасно залишатися конкурентним, розвивати електромобілі та скорочувати вуглецевий слід по всьому ланцюжку постачання Член правління BMW AG Ніколай Мартін пояснює, […]

27 Грудня 2025
Промисловий перехід на електромобілі змінює уявлення про викиди — photo 67081
Виробники електромобілів дедалі менше спираються на китайські рідкісноземельні метали

Рідкоземельні метали — це група з 17 металів, які мають величезне значення для сучасної техніки. Вони лежать в основі потужних магнітів, без яких важко уявити роботу електродвигунів. Китай тривалий час залишався ключовим центром не лише видобутку, а й переробки цих матеріалів, контролюючи більшу частину світового ринку. Нова ліцензійна система (китайський уряд обмежив експорт рідкоземельних матеріалів) […]

27 Грудня 2025
Виробники електромобілів дедалі менше спираються на китайські рідкісноземельні метали — photo 67064
Вантажний підрозділ Toyota представив конкурента Tesla Semi

Підрозділ Tern, створений за підтримки Toyota Hino, розширює лінійку електровантажівок і додає нову версію з формулою 6×2 та тандемною віссю. Після дебюту першої повністю електричної вантажівки класу 8 на виставці ACT Expo 2024 компанія представила другу модель – Tern RC8 6×2 з дозволеною повною масою до 80 000 фунтів (36,3 т). Таким чином бренд переходить […]

28 Грудня 2025
Вантажний підрозділ Toyota представив конкурента Tesla Semi — photo 67105
Промисловий перехід на електромобілі змінює уявлення про викиди

Раніше головна увага була на вихлопі (викидах відпрацьованих газів), тепер погляд поступово зміщується на виробництво. Для концерну рівня BMW Group із закупівельним бюджетом близько 90 млрд євро це не просто виклик, а стратегічне випробування. Потрібно одночасно залишатися конкурентним, розвивати електромобілі та скорочувати вуглецевий слід по всьому ланцюжку постачання Член правління BMW AG Ніколай Мартін пояснює, […]

27 Грудня 2025
Промисловий перехід на електромобілі змінює уявлення про викиди — photo 67081
Виробники електромобілів дедалі менше спираються на китайські рідкісноземельні метали

Рідкоземельні метали — це група з 17 металів, які мають величезне значення для сучасної техніки. Вони лежать в основі потужних магнітів, без яких важко уявити роботу електродвигунів. Китай тривалий час залишався ключовим центром не лише видобутку, а й переробки цих матеріалів, контролюючи більшу частину світового ринку. Нова ліцензійна система (китайський уряд обмежив експорт рідкоземельних матеріалів) […]

27 Грудня 2025
Виробники електромобілів дедалі менше спираються на китайські рідкісноземельні метали — photo 67064
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK