Ілон Маск зробив нову заяву: Tesla Robotaxi буде такою ж доступною за ціною, як поїздка на автобусі, і що в майбутньому громадський транспорт «не буде потрібен», коли система Tesla перейде на повністю автономне водіння без нагляду. Чи відповідає це дійсності?
Електробуси та їх робота в холодному кліматі
Цими вихідними Маск відповів на спірне твердження, що електричні автобуси неефективні у холодному кліматі. Першу частину його заяви можна вважати правдоподібною: якщо електробуси мають проблеми взимку, це через недостатньо продуманий дизайн. Насправді, при правильній конструкції, електробуси можуть працювати навіть в суворих умовах. Однак, друга частина його заяви викликала більше питань. Маск стверджує, що батареї електробусів недостатньо ємні. Він також додав, що автомобілі Tesla можуть функціонувати навіть за полярним колом
Майбутнє без автобусів: амбітні плани Tesla
Найбільш резонансним стало твердження Маска про те, що автобуси більше не будуть потрібні, коли Tesla запустить автономні таксі без водія. За його словами, ціна такої поїздки буде приблизно дорівнювати вартості квитка на автобус, а система дозволить людям їздити від дверей до дверей. Це викликає запитання: чи працює така математика?
Математичні підрахунки вартості поїздок на Tesla Robotaxi
Наприклад, місячний абонемент у метро Нью-Йорка, який покриває і автобуси, і метро, коштує $132. Середня відстань, яку люди долають на громадському транспорті в Нью-Йорку, становить близько 13 миль на день. Це приблизно $0,34 за милю. Однак, після першого оголошення Маском планів щодо автономного таксі на базі електромобілів Tesla, дослідники з Університету Вірджинії та Техаського університету в Остіні спробували оцінити реальну вартість такої послуги
Чи може Tesla Robotaxi дійсно бути дешевшою за громадський транспорт?
Згідно з дослідженням, поїздка в Tesla Model 3 в режимі автономного керування коштувала б приблизно $0,663 за милю. Це майже вдвічі дорожче, ніж поїздка на громадському транспорті в Нью-Йорку, але значно дешевше, ніж послуги Uber, вартість яких коливається від $1 до $2 за милю (без урахування надбавок). Хоча пропозиція Маска не є повністю співставною з вартістю проїзду на автобусі, вона все ж може стати конкурентоспроможною альтернативою таксі та інших приватних транспортних послуг
Читати далі
Схожі записиМіжнародна автомобільна федерація (FIA) оголосила про запровадження технічних стандартів та правила омологації для електрокартів у категоріях Junior і Senior Нові вимоги охоплюють електричні силові установки, допустимі межі напруги, масу, розташування батарей і способи інтеграції силових елементів Нові стандарти, затверджені Всесвітньою радою автоспорту FIA, стали продовженням попередніх правил, які з жовтня 2023 року регулюють молодшу категорію […]
22 Жовтня 2025Південнокорейські науковці представили новий матеріал для анодів літій-іонних батарей, який дозволяє значно прискорити заряджання і водночас зберігати тривалий термін служби. Дослідження провели фахівці з Ульсанського національного інституту науки і технологій (UNIST), Корейського університету та Інституту науки і технологій KIST, а його результати опубліковано у журналі Advanced Functional Materials Основою відкриття став гібридний анод, створений із […]
22 Жовтня 2025Африканська компанія Spiro залучила $100 млн для масштабного розширення своєї мережі заміни акумуляторів для електромотоциклів Рекордний раунд фінансування очолив Фонд розвитку експорту в Африці (FEDA) — інвестиційний підрозділ Afreximbank, який виділив $75 млн. Завдяки цим коштам компанія зможе суттєво збільшити кількість електричних мотоциклів на дорогах та розширити мережу станцій заміни акумуляторів. Модель роботи Spiro проста: […]
22 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі