Ілон Маск заяваляє, що Tesla Robotaxi буде такою ж дешевою, як автобус
Ілон Маск зробив нову заяву: Tesla Robotaxi буде такою ж доступною за ціною, як поїздка на автобусі, і що в майбутньому громадський транспорт «не буде потрібен», коли система Tesla перейде на повністю автономне водіння без нагляду. Чи відповідає це дійсності?
Електробуси та їх робота в холодному кліматі
Цими вихідними Маск відповів на спірне твердження, що електричні автобуси неефективні у холодному кліматі. Першу частину його заяви можна вважати правдоподібною: якщо електробуси мають проблеми взимку, це через недостатньо продуманий дизайн. Насправді, при правильній конструкції, електробуси можуть працювати навіть в суворих умовах. Однак, друга частина його заяви викликала більше питань. Маск стверджує, що батареї електробусів недостатньо ємні. Він також додав, що автомобілі Tesla можуть функціонувати навіть за полярним колом
Майбутнє без автобусів: амбітні плани Tesla
Найбільш резонансним стало твердження Маска про те, що автобуси більше не будуть потрібні, коли Tesla запустить автономні таксі без водія. За його словами, ціна такої поїздки буде приблизно дорівнювати вартості квитка на автобус, а система дозволить людям їздити від дверей до дверей. Це викликає запитання: чи працює така математика?
Математичні підрахунки вартості поїздок на Tesla Robotaxi
Наприклад, місячний абонемент у метро Нью-Йорка, який покриває і автобуси, і метро, коштує $132. Середня відстань, яку люди долають на громадському транспорті в Нью-Йорку, становить близько 13 миль на день. Це приблизно $0,34 за милю. Однак, після першого оголошення Маском планів щодо автономного таксі на базі електромобілів Tesla, дослідники з Університету Вірджинії та Техаського університету в Остіні спробували оцінити реальну вартість такої послуги
Чи може Tesla Robotaxi дійсно бути дешевшою за громадський транспорт?
Згідно з дослідженням, поїздка в Tesla Model 3 в режимі автономного керування коштувала б приблизно $0,663 за милю. Це майже вдвічі дорожче, ніж поїздка на громадському транспорті в Нью-Йорку, але значно дешевше, ніж послуги Uber, вартість яких коливається від $1 до $2 за милю (без урахування надбавок). Хоча пропозиція Маска не є повністю співставною з вартістю проїзду на автобусі, вона все ж може стати конкурентоспроможною альтернативою таксі та інших приватних транспортних послуг