Спроби зробити Європу ключовим гравцем на ринку акумуляторів для електромобілів зазнали серйозного удару. Шведський стартап Northvolt, який колись вважався надією на протистояння азійському домінуванню в галузі батарей, офіційно подав заяву про банкрутство у Швеції
Фінансова криза і крах амбітного проєкту
Компанія оголосила, що не змогла забезпечити необхідне фінансування для продовження діяльності у Швеції. Суд призначив керуючого, який тепер відповідатиме за продаж активів Northvolt та врегулювання боргів. Тим часом 5000 співробітників компанії опинилися перед невизначеним майбутнім. У заяві Northvolt йдеться про співпрацю з державними органами та профспілками, аби допомогти працівникам у цей складний період
Проблеми компанії не виникли раптово – ще у листопаді минулого року Northvolt звернулася до суду США з проханням про захист від кредиторів за главою 11 Кодексу про банкрутство. Тоді ж пішов у відставку генеральний директор Петер Карлссон, заявивши, що для порятунку компанії необхідно залучити від 1 до 1,2 мільярда доларів. Незважаючи на те, що з моменту заснування у 2016 році Northvolt змогла залучити понад 10 мільярдів доларів у вигляді інвестицій, кредитів та державної підтримки, це не врятувало компанію від фінансового краху. Серед інвесторів були такі гіганти, як Volkswagen та Goldman Sachs
Чому провалилася амбіційна стратегія?
Northvolt прагнула “зробити нафту історією”, виробляючи екологічно чисті акумулятори для електромобілів. Компанія побудувала великий завод у Північній Швеції, який мав використовувати “зелену” енергію для виробництва сотень тисяч батарей на рік. Однак підприємство зіткнулося з серйозними операційними труднощами, через що його розширення було заморожене минулого року
Серед причин фінансової катастрофи компанія назвала комплекс проблем, зокрема:
- зростання вартості капіталу та кредитних ставок,
- геополітичну нестабільність,
- збої у глобальному ланцюгу поставок,
- непередбачувані зміни ринку електромобілів
До того ж Northvolt критикували за надмірну експансію, оскільки компанія одночасно намагалася будувати заводи у Швеції, Німеччині та США, що значно ускладнило управління ресурсами
Остання спроба порятунку та несподіваний фінал
У відчайдушній спробі врятувати компанію Northvolt впровадила жорсткі заходи економії, скоротивши 1600 працівників. Було заплановано завершити реструктуризацію до кінця березня 2025 року
Однак замість відродження компанія неочікувано подала заяву про банкрутство, що поклало край одній із найважливіших спроб Європи створити конкурентоспроможну галузь виробництва батарей для електромобілів
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі