Вчені з Інституту досліджень металів Китайської академії наук (КАН) розробили новий матеріал, який значно знижує міжфазний опір та покращує ефективність транспортування іонів в твердотільних акумуляторах. Ці два аспекти були ключовими проблемами, які обмежували практичне застосування технології
Команда вчених створила з нового матеріалу гнучкі акумулятори, які продемонстрували виняткову стійкість до згинання, витримавши понад 20 000 циклів складання
При використанні цього матеріалу як полімерного електроліту в композитних катодах, щільність енергії зросла на 86 відсотків. Як зазначено в повідомленні, така технологія відкриває шлях до безпечніших та ефективніших енергетичних рішень для людиноподібних роботів, електричної авіації та електромобілів

Друга команда під керівництвом Інституту фізики КАН у співпраці з іншими групами знайшла новий підхід для забезпечення постійного та стабільного контакту електродів у твердотільних акумуляторах без потреби у громіздких зовнішніх системах тиску. Результати цього дослідження були опубліковані у журналі Nature Sustainability
Прототипи акумуляторів, створені за цією технологією, демонструють високу циклічну стабільність протягом сотень циклів заряду-розряду за стандартних умов випробувань, перевершуючи аналогічні конструкції, як зазначено у дослідницькій записці China International Capital Corp (CICC)
Китай прискорює розробку повністю твердотільних акумуляторів
За оцінками CICC, масштабні дорожні випробування таких продуктів очікуються вже у 2025–2026 роках, а встановлення невеликих партій в електромобілях може відбутися вже у 2027 році

CICC прогнозує, що ринок обладнання для твердотільних акумуляторів у Китаї сягне 2,5 мільярда юанів (близько $340 мільйонів) до 2027 року та зросте із сукупним річним темпом 122% до 27,3 мільярда юанів до 2030 року
Провідні китайські виробники електромобілів та акумуляторів, такі як CATL, BYD та Gotion High-Tech, вже запустили пілотні виробничі лінії з цільовими показниками масового виробництва від сотень мегават до гігават. Більшість провідних автовиробників очікують інтеграції твердотільних акумуляторів у транспортні засоби швидше, ніж прогнозувалося, завдяки технологічним перевагам та політичній підтримці виробництва з боку Китаю
Оуян Мінгао, академік Китайської академії наук та професор Університету Цінхуа, зазначив, що поточний стратегічний шлях країни у сфері повністю твердотільних акумуляторів зосереджений на акумуляторах на основі сульфідів. Вони поєднують високонікелеві потрійні позитивні та кремній-вуглецеві негативні матеріали для досягнення цільових показників продуктивності: 400 ват-годин на кілограм щільності енергії при життєвому циклі понад 1000

Очікується, що ці досягнення сприятимуть впровадженню дрібносерійного виробництва повністю твердотільних акумуляторів у країні до 2027 року, а масштабне масове виробництво розпочнеться до 2030 року. Команда Оуяна вже співпрацює з понад 30 компаніями для розробки та оптимізації повнорозмірних моделей у галузі
Повністю твердотільні акумулятори обіцяють вищу теоретичну щільність енергії, кращу безпеку та нижчу вартість порівняно з літій-іонними акумуляторами, які домінують на ринку електромобілів. Багато країн вважають їх потенційно революційною технологією
Ще одним свідченням прогресу є заява Сунь Хуацзюня, головного технічного директора BYD Lithium Battery Co Ltd, про плани розпочати дрібносерійне виробництво повністю твердотільних акумуляторів на основі сульфідів до 2027 року та їх включення в основні моделі електромобілів до 2030 року
Читати далі
Схожі записиУ Токіо дебютує футуристичний триколісний транспортний засіб Yamaha Tricera. Японський бренд, відомий своїми легендарними мотоциклами, цього разу дивує новим поглядом на персональний транспорт Yamaha вже не раз доводила свою майстерність у створенні моторів для автомобільних компаній — від двигунів Toyota 4A-GE і 2ZZ-GE до V10 для Lexus LFA, V6 для Ford Taurus SHO та V8 […]
11 Жовтня 2025
Власники Tesla тепер можуть не лише змінити вигляд свого електрокару, а й збільшити запас ходу Нові ковпаки коліс HALODISC 2 Custom Numbers від Haloblk поєднують стиль та ефективність. Вони створені спеціально для Tesla, тож не лише надають фірмовому дизайну індивідуальності, а й допомагають отримати до 10% додаткової дальності пробігу. Аеродинамічна форма зменшує опір повітря, підвищуючи […]
11 Жовтня 2025
Mercedes-Benz представив універсальний електричний фургон ELF — мобільну зарядну станцію, здатну заряджати електромобілі так швидко, як відбувається заправка на звичайній колонці Назва ELF походить від німецького Experimental-Lade-Fahrzeug — «експериментальний зарядний автомобіль». У його конструкції використано платформу Mercedes-Benz V-Class, доповнену п’ятьма зарядними портами, системами індуктивної та кондуктивної зарядки, а також можливістю двонаправленої подачі енергії. ELF виконує […]
11 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі