Вчені з Інституту досліджень металів Китайської академії наук (КАН) розробили новий матеріал, який значно знижує міжфазний опір та покращує ефективність транспортування іонів в твердотільних акумуляторах. Ці два аспекти були ключовими проблемами, які обмежували практичне застосування технології
Команда вчених створила з нового матеріалу гнучкі акумулятори, які продемонстрували виняткову стійкість до згинання, витримавши понад 20 000 циклів складання
При використанні цього матеріалу як полімерного електроліту в композитних катодах, щільність енергії зросла на 86 відсотків. Як зазначено в повідомленні, така технологія відкриває шлях до безпечніших та ефективніших енергетичних рішень для людиноподібних роботів, електричної авіації та електромобілів

Друга команда під керівництвом Інституту фізики КАН у співпраці з іншими групами знайшла новий підхід для забезпечення постійного та стабільного контакту електродів у твердотільних акумуляторах без потреби у громіздких зовнішніх системах тиску. Результати цього дослідження були опубліковані у журналі Nature Sustainability
Прототипи акумуляторів, створені за цією технологією, демонструють високу циклічну стабільність протягом сотень циклів заряду-розряду за стандартних умов випробувань, перевершуючи аналогічні конструкції, як зазначено у дослідницькій записці China International Capital Corp (CICC)
Китай прискорює розробку повністю твердотільних акумуляторів
За оцінками CICC, масштабні дорожні випробування таких продуктів очікуються вже у 2025–2026 роках, а встановлення невеликих партій в електромобілях може відбутися вже у 2027 році

CICC прогнозує, що ринок обладнання для твердотільних акумуляторів у Китаї сягне 2,5 мільярда юанів (близько $340 мільйонів) до 2027 року та зросте із сукупним річним темпом 122% до 27,3 мільярда юанів до 2030 року
Провідні китайські виробники електромобілів та акумуляторів, такі як CATL, BYD та Gotion High-Tech, вже запустили пілотні виробничі лінії з цільовими показниками масового виробництва від сотень мегават до гігават. Більшість провідних автовиробників очікують інтеграції твердотільних акумуляторів у транспортні засоби швидше, ніж прогнозувалося, завдяки технологічним перевагам та політичній підтримці виробництва з боку Китаю
Оуян Мінгао, академік Китайської академії наук та професор Університету Цінхуа, зазначив, що поточний стратегічний шлях країни у сфері повністю твердотільних акумуляторів зосереджений на акумуляторах на основі сульфідів. Вони поєднують високонікелеві потрійні позитивні та кремній-вуглецеві негативні матеріали для досягнення цільових показників продуктивності: 400 ват-годин на кілограм щільності енергії при життєвому циклі понад 1000

Очікується, що ці досягнення сприятимуть впровадженню дрібносерійного виробництва повністю твердотільних акумуляторів у країні до 2027 року, а масштабне масове виробництво розпочнеться до 2030 року. Команда Оуяна вже співпрацює з понад 30 компаніями для розробки та оптимізації повнорозмірних моделей у галузі
Повністю твердотільні акумулятори обіцяють вищу теоретичну щільність енергії, кращу безпеку та нижчу вартість порівняно з літій-іонними акумуляторами, які домінують на ринку електромобілів. Багато країн вважають їх потенційно революційною технологією
Ще одним свідченням прогресу є заява Сунь Хуацзюня, головного технічного директора BYD Lithium Battery Co Ltd, про плани розпочати дрібносерійне виробництво повністю твердотільних акумуляторів на основі сульфідів до 2027 року та їх включення в основні моделі електромобілів до 2030 року
Читати далі
Схожі записиУ німецькому місті Вольфсбург випробовують електромобіль Gen.Urban, який вже самостійно їздить звичайними міськими вулицями поруч з іншими учасниками руху. Машина не має керма і педалей, тому пасажири перебувають у салоні без можливості керувати авто традиційним способом Проєкт Gen.Urban створили для розуміння того, як люди почуваються під час поїздки в автономному транспорті Інженери Volkswagen аналізують поведінку […]
15 Грудня 2025
Європейський Союз готується відмовитися від плану повністю заборонити продаж нових автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року. Про це наприкінці тижня заявив один із керівників Європарламенту. Офіційне рішення очікують до кінця року, і воно фактично ставить крапку в довгій і напруженій дискусії. Європа стояла перед вибором: або посилювати екологічні вимоги за прикладом Китаю, або […]
15 Грудня 2025
Завдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі