Заява генерального директора китайської автомобільної компанії Leapmotor, Чжу Цзянміна, про можливе радикальне здешевлення середньо- та повнорозмірних позашляховиків у майбутньому, викликала значний резонанс в індустрії. На його думку, незабаром стане цілком реалістичним продавати сімейні автомобілі класу SUV за ціною близько 50 000 юанів, що еквівалентно $7000. Наразі така перспектива здається фантастичною, але вона може стати реальністю на тлі безпрецедентної цінової війни, яка охопила автомобільний ринок Китаю і неминуче призведе до консолідації галузі та зникнення деяких брендів
В основі прогнозу Чжу Цзянміна лежить теза про те, що глибока інтеграція напівпровідникових компонентів та стрімкий технологічний прогрес дозволять суттєво скоротити виробничі витрати. Як приклад він навів аналогічні процеси в галузі споживчої електроніки. Зокрема, вартість великих телевізорів зі 100-дюймовою діагоналлю в Китаї вже знизилася до рівня менше $850, а побутові кондиціонери можна придбати за $150. Хоча Leapmotor ще не досягла заявленої мети — її поточний шестимісний SUV C16 коштує від $24 000 до $27 000, — така ціна вже є надзвичайно конкурентною за західними стандартами. Важливо зазначити, що 20% акцій Leapmotor належать європейсько-американському концерну Stellantis, що свідчить про глибоку зацікавленість західних гігантів у доступі до китайських технологій та виробничих можливостей

Подібні сміливі прогнози викликають занепокоєння серед інших гравців ринку
Генеральний директор конкуруючої компанії Great Wall Motor, Вей Цзяньцзюнь, нещодавно попередив про небезпеку надмірної цінової конкуренції, припускаючи, що автомобільна промисловість Китаю може зіткнутися з кризою, подібною до краху девелопера Evergrande. Хоча він не назвав конкретних компаній, ринок розцінив це як натяк на агресивну цінову політику BYD, яка нещодавно знизила вартість свого електромобіля Seagull до рівня нижче $7700. У відповідь представники BYD публічно спростували наявність системної кризи в автосекторі країни

Незалежно від внутрішніх дискусій, глобальні наслідки цих процесів вже очевидні
Перехід до електрифікації фактично нівелював багаторічні переваги традиційних автовиробників епохи двигунів внутрішнього згоряння, вирівнявши конкурентні умови. Китайські бренди, пропонуючи технологічно сучасні продукти за значно нижчими цінами, становлять серйозну загрозу для європейських та американських компаній. Історичні прецеденти, такі як придбання Volvo та MG китайськими інвесторами або перехід Jaguar Land Rover під контроль індійської Tata Motors, демонструють, що глобальний перерозподіл сил в автопромі є довготривалою тенденцією

На тлі цих подій західні ринки намагаються виробити стратегію протидії
Протекціоністські заходи, ініційовані США, не завжди доводять свою ефективність у протистоянні з економічною потужністю Китаю. Європа, зі свого боку, перебуває в особливо вразливому становищі, маючи обмежені важелі впливу та стикаючись із внутрішніми економічними труднощами. Найбільші гравці, як-от Volkswagen Group, змушені мобілізувати всі ресурси для адаптації до нових реалій, щоб мінімізувати потенційні збитки. Таким чином, хоча SUV за $7000 поки що залишається недосяжним, фундаментальні зміни, що лежать в його основі, вже зараз визначають майбутнє світової автомобільної індустрії
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі