Mercedes-Benz готує до запуску нову систему steer-by-wire – технологію, яка повністю усуває механічний зв’язок між кермом і колесами. Вже цього року перші серійні моделі отримають не лише електронну систему керування, а й кермо у формі штурвала – як у Tesla чи Lexus. Але чи справді це зручно?
Суть технології: менше заліза – більше дротів
У системі steer-by-wire сигнал від керма передається не через традиційну рейку, а електронним імпульсом через кабель. Це відкриває нові можливості: покращується реакція керма, зменшується зусилля при маневрах у місті, паркування стає простішим, а сам механізм – легшим і гнучкішим у налаштуванні. Її легше адаптувати під різні стилі їзди – від комфортного до спортивного
Mercedes каже, що система без проблем інтегрується в різні платформи та кузови – неважливо, електромобіль це, гібрид чи модель із ДВЗ. Імовірно, першою моделлю з новим кермом стане оновлений EQS, дебют якого очікується вже у 2025 році
Штурвал замість звичного керма: зручно чи радше дивно?
Новий штурвал відкриває огляд на цифрову панель приладів і звільняє місце в салоні, особливо у зонах посадки та висадки. До того ж, він ідеально вписується у концепт автономного транспорту: зникає потреба в традиційній механіці, з’являється простір для мультимедіа, розваг чи навіть геймінгу

Але в реальності все трохи складніше. У місті або на парковці штурвал не завжди зручний. Повороти на низьких швидкостях – справжній виклик. Інтуїтивності бракує, особливо для тих, хто роками тримався за звичне кермо. Трохи виглядає так, ніби Mercedes шукає стильне рішення там, де в цьому немає технічної потреби

Надійність: мільйони кілометрів тестів і резервні системи
Безпека – питання №1 для steer-by-wire. Тому система пройшла понад мільйон кілометрів на стендах, стільки ж – на полігонах і дорогах загального користування. У разі відмови є резервне живлення, дублюючі компоненти та навіть можливість екстреного керування за допомогою задньої підрулювальної вісі та індивідуального гальмування коліс
Технологічний директор Mercedes-Benz Маркус Шефер вважає steer-by-wire важливим кроком до автономного транспорту. За його словами, нове кермо покращить не лише керованість, а й дасть нові можливості для розваг – як, наприклад, перегляд відео в поєднанні з автоматичним керуванням рівня SAE Level 3
Від штурвалів до джойстиків: Mercedes повертається до експериментів
Як нагадують у Mercedes, перше авто Карла Бенца у 1886 році мало важіль замість керма, а класичне коло з’явилося лише через вісім років у моделі Panhard. За цей час німецький бренд неодноразово експериментував із керуванням: у 1996-му концепт F200 Imagination мав джойстик, а у 2009-му F-Cell Roadster – нетипове горизонтальне кермо
Сьогодні технологію steer-by-wire вже використовують такі електромобілі як Tesla Cybertruck, GMC Hummer EV, Lotus Eletre, Rolls-Royce Spectre, а також Lexus RZ 405e, який стане першим серійним авто з такою системою в Європі вже цього року
Mercedes впевнено інтегрує steer-by-wire у своє бачення мобільності. Але питання зручності для реального водія поки залишається відкритим. Якщо електроніка справді зможе гарантувати точність, швидкість реакції та безпеку, то нове кермо може стати не лише дизайнерською фішкою, а й реальною перевагою
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі