Mercedes готує кермо нового покоління – без механічного зв’язку з колесами — photo 38778

Mercedes готує кермо нового покоління – без механічного зв’язку з колесами

24.04.2025
3 хвилини на прочитання

Mercedes-Benz готує до запуску нову систему steer-by-wire – технологію, яка повністю усуває механічний зв’язок між кермом і колесами. Вже цього року перші серійні моделі отримають не лише електронну систему керування, а й кермо у формі штурвала – як у Tesla чи Lexus. Але чи справді це зручно?

Mercedes готує кермо нового покоління – без механічного зв’язку з колесами — photo 2

Суть технології: менше заліза – більше дротів 

У системі steer-by-wire сигнал від керма передається не через традиційну рейку, а електронним імпульсом через кабель. Це відкриває нові можливості: покращується реакція керма, зменшується зусилля при маневрах у місті, паркування стає простішим, а сам механізм – легшим і гнучкішим у налаштуванні. Її легше адаптувати під різні стилі їзди – від комфортного до спортивного

Mercedes каже, що система без проблем інтегрується в різні платформи та кузови – неважливо, електромобіль це, гібрид чи модель із ДВЗ. Імовірно, першою моделлю з новим кермом стане оновлений EQS, дебют якого очікується вже у 2025 році

Штурвал замість звичного керма: зручно чи радше дивно? 

Новий штурвал відкриває огляд на цифрову панель приладів і звільняє місце в салоні, особливо у зонах посадки та висадки. До того ж, він ідеально вписується у концепт автономного транспорту: зникає потреба в традиційній механіці, з’являється простір для мультимедіа, розваг чи навіть геймінгу

Mercedes готує кермо нового покоління – без механічного зв’язку з колесами — photo 3

Але в реальності все трохи складніше. У місті або на парковці штурвал не завжди зручний. Повороти на низьких швидкостях – справжній виклик. Інтуїтивності бракує, особливо для тих, хто роками тримався за звичне кермо. Трохи виглядає так, ніби Mercedes шукає стильне рішення там, де в цьому немає технічної потреби 

Mercedes готує кермо нового покоління – без механічного зв’язку з колесами — photo 4

Надійність: мільйони кілометрів тестів і резервні системи 

Безпека – питання №1 для steer-by-wire. Тому система пройшла понад мільйон кілометрів на стендах, стільки ж – на полігонах і дорогах загального користування. У разі відмови є резервне живлення, дублюючі компоненти та навіть можливість екстреного керування за допомогою задньої підрулювальної вісі та індивідуального гальмування коліс

Mercedes готує кермо нового покоління – без механічного зв’язку з колесами — photo 5

Технологічний директор Mercedes-Benz Маркус Шефер вважає steer-by-wire важливим кроком до автономного транспорту. За його словами, нове кермо покращить не лише керованість, а й дасть нові можливості для розваг – як, наприклад, перегляд відео в поєднанні з автоматичним керуванням рівня SAE Level 3

Mercedes готує кермо нового покоління – без механічного зв’язку з колесами — photo 6

Від штурвалів до джойстиків: Mercedes повертається до експериментів 

Як нагадують у Mercedes, перше авто Карла Бенца у 1886 році мало важіль замість керма, а класичне коло з’явилося лише через вісім років у моделі Panhard. За цей час німецький бренд неодноразово експериментував із керуванням: у 1996-му концепт F200 Imagination мав джойстик, а у 2009-му F-Cell Roadster – нетипове горизонтальне кермо

Сьогодні технологію steer-by-wire вже використовують такі електромобілі як Tesla Cybertruck, GMC Hummer EV, Lotus Eletre, Rolls-Royce Spectre, а також Lexus RZ 405e, який стане першим серійним авто з такою системою в Європі вже цього року

Mercedes готує кермо нового покоління – без механічного зв’язку з колесами — photo 7

Mercedes впевнено інтегрує steer-by-wire у своє бачення мобільності. Але питання зручності для реального водія поки залишається відкритим. Якщо електроніка справді зможе гарантувати точність, швидкість реакції та безпеку, то нове кермо може стати не лише дизайнерською фішкою, а й реальною перевагою

Читати далі

Схожі записи
Новий електричний кросовер Peugeot E-3008 дебютував на українському ринку

Нещодавно на автомобільному ринку України з’явився Peugeot E-3008 – повністю електричний компактний позашляховик фастбек. Новинка вже доступна для замовлення в 100% електричній версії, пропонуючи поєднання елегантного дизайну, гідної продуктивності та передових технологій  Peugeot E-3008 вирізняється сучасним силуетом кузова фастбек  Екстер’єр включає світлодіодні фари PIXEL LED з денними ходовими вогнями у вигляді «трьох кігтів», 20-дюймові легкосплавні […]

21 Жовтня 2025
Новий електричний кросовер Peugeot E-3008 дебютував на українському ринку — photo 60034
Перший електричний тягач MAN eTGX прибув до України

Новинка дісталася Києва власним ходом із Польщі, ставши символом початку ери електровантажівок у нашій країні  І це не експериментальний прототип, а повноцінний серійний електричний тягач MAN eTGX 20.540, оснащений двигуном потужністю 540 кінських сил і крутним моментом 1250 Нм. Шість потужних батарей загальною ємністю 534 кВт-год забезпечують запас ходу до 500 кілометрів, що робить його […]

21 Жовтня 2025
Перший електричний тягач MAN eTGX прибув до України — photo 60003
Найкращим автомобілем 2026 року в Німеччині став… американський електромобіль!

Американська автомобільна промисловість приголомшила Німеччину на власній церемонії нагородження «Автомобіль року», де відразу дві американські моделі — седан і позашляховик — здобули перемогу там, де зазвичай панують BMW і Mercedes. Розкішний Cadillac Vistiq отримав титул «Люксовий автомобіль року», а потужний Lucid Air Sapphire переміг у категорії «Перформанс», залишивши позаду найвідоміших німецьких суперників Зазвичай саме німецькі […]

21 Жовтня 2025
Найкращим автомобілем 2026 року в Німеччині став… американський електромобіль! — photo 59989
Новий електричний кросовер Peugeot E-3008 дебютував на українському ринку

Нещодавно на автомобільному ринку України з’явився Peugeot E-3008 – повністю електричний компактний позашляховик фастбек. Новинка вже доступна для замовлення в 100% електричній версії, пропонуючи поєднання елегантного дизайну, гідної продуктивності та передових технологій  Peugeot E-3008 вирізняється сучасним силуетом кузова фастбек  Екстер’єр включає світлодіодні фари PIXEL LED з денними ходовими вогнями у вигляді «трьох кігтів», 20-дюймові легкосплавні […]

21 Жовтня 2025
Новий електричний кросовер Peugeot E-3008 дебютував на українському ринку — photo 60034
Перший електричний тягач MAN eTGX прибув до України

Новинка дісталася Києва власним ходом із Польщі, ставши символом початку ери електровантажівок у нашій країні  І це не експериментальний прототип, а повноцінний серійний електричний тягач MAN eTGX 20.540, оснащений двигуном потужністю 540 кінських сил і крутним моментом 1250 Нм. Шість потужних батарей загальною ємністю 534 кВт-год забезпечують запас ходу до 500 кілометрів, що робить його […]

21 Жовтня 2025
Перший електричний тягач MAN eTGX прибув до України — photo 60003
Найкращим автомобілем 2026 року в Німеччині став… американський електромобіль!

Американська автомобільна промисловість приголомшила Німеччину на власній церемонії нагородження «Автомобіль року», де відразу дві американські моделі — седан і позашляховик — здобули перемогу там, де зазвичай панують BMW і Mercedes. Розкішний Cadillac Vistiq отримав титул «Люксовий автомобіль року», а потужний Lucid Air Sapphire переміг у категорії «Перформанс», залишивши позаду найвідоміших німецьких суперників Зазвичай саме німецькі […]

21 Жовтня 2025
Найкращим автомобілем 2026 року в Німеччині став… американський електромобіль! — photo 59989
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK