Шестимісячна подорож на двох Tesla — Model 3 та Model S — завершилася в Барселоні, під знаменним Arc de Triomf. Цей захопливий рейс навколо світу став вже четвертим для Рафаеля де Местре, який організовує такі заїзди з 2012 року. Цього разу він подорожував разом із чеською родиною Мартінеків, яка встановила світовий рекорд, вперше здійснивши кругосвітню подорож у складі сім’ї на електромобілі з трьома дітьми
Подорож розпочалася 24 квітня 2024 року, і за цей час Tesla перетнула 36 країн, подолавши понад 42 тисячі км. Серед численних викликів, які зустріли мандрівники, був випадок у Китаї, де через митні труднощі родина втратила зовнішній багажний бокс. Однак вони продовжили подорож, використовуючи лише стандартний багажник Model 3, довівши, що для електромобіля подолання великих відстаней можливе навіть з обмеженими ресурсами
Попри технічні складнощі, подорож мала ще й просвітницьку місію. Дорогою команда зустрічалася з місцевими Tesla-клубами в різних країнах, ділилася досвідом та давала презентації про екологічні переваги електромобілів, зокрема в регіонах, де електричний транспорт тільки набирає популярності. Це був справжній виклик, адже інфраструктура зарядних станцій у деяких країнах ще розвивається, і часто подорожні покладалися на адаптери для зарядки навіть від звичайної електромережі
Пригоди під час подорожі та приклад для всього світу
Окрім встановлення рекорду за найдовшу подорож сім’ї на електромобілі, цей заїзд став ще одним доказом, що перешкоди можна подолати, якщо є бажання та впевненість у своїй меті. Де Местре завжди вірив, що електромобіль може проїхати будь-де, адже «де є світло, там можна знайти зарядку». Завдяки численним адаптерам він долав тисячі кілометрів навіть у віддалених регіонах, демонструючи, що для сталого транспорту не існує кордонів
Подорож також показала, як міжнародні кордони та митні процедури можуть стати бар’єром у глобальних проєктах, спрямованих на об’єднання людей і зменшення екологічного впливу. Де Местре підкреслює, що світові екологічні проблеми, як-от зміни клімату, потребують співпраці, а не ізоляції між країнами. Під час подорожей йому часто доводилося долати бюрократичні труднощі на кордонах, і він вважає, що лише об’єднання зусиль може вирішити глобальні проблеми
Зміна клімату як стимул до дії
У той день, коли група фінішувала в Барселоні, місто знову потерпало від сильних штормів, які спричинили руйнівні наслідки на південному узбережжі Іспанії. Це стало ще одним нагадуванням про те, що кліматичні зміни вже впливають на наші міста та життя. Часті і потужніші бурі, як і інші природні катаклізми, — наслідок глобального потепління, яке посилюється викидами від спалювання викопного палива. Такі подорожі, як ця, несуть важливий символічний посил: у нас є більш екологічні транспортні рішення, і ми маємо об’єднати зусилля для їх впровадження
Ця подорож стала не тільки викликом для електромобіля, а й своєрідною демонстрацією можливостей сталого транспорту та необхідності міжнародної співпраці у боротьбі з екологічними викликами. Мартінеки та де Местре вкотре нагадали нам, що альтернативні рішення вже існують, і ми можемо скористатися ними, якщо будемо відкриті до змін
Читати далі
Схожі записиКомпанія розкрила кілька ключових характеристик, і вони справді вражають: запас ходу понад 650 кілометрів, можливість додати 260 км всього за 10 хвилин заряджання і здатність буксирувати причіп масою до 2400 кг. Завдяки архітектурі 800 вольт, кросовер підтримує надшвидкісну зарядку, але також оснащений перетворювачем, який дозволяє використовувати і звичайні 400-вольтові станції — практичне рішення, якого бракувало […]
13 Липня 2025Британський бренд MG, який нині належить китайській компанії SAIC, гучно заявив про себе на Фестивалі швидкості в Гудвуді, представивши одразу дві серійні електромоделі та концепт, який демонструє новий напрям дизайну. Серед новинок — електричний фастбек IM5, кросовер IM6 та ефектний шоукар Cyber X, який задає стиль майбутнім моделям марки. Також був презентований ексклюзивний родстер Cyberster […]
13 Липня 2025Нові дослідження вкотре підтверджують: електромобілі є справді екологічнішими, ніж традиційні авто з двигунами внутрішнього згоряння — і це навіть з урахуванням виробництва акумуляторів! За даними Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT), повноцінний життєвий цикл електромобіля — від виробництва першої батарейної комірки до переробки компонентів — супроводжується на 73% меншими викидами вуглецю, ніж у випадку бензинового […]
13 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі