Британська компанія Wheelhome, яка спеціалізується на компактних будинках на колесах, створила унікальний кемпер під назвою Dashaway eCT — міні-причіп довжиною всього 3,8 метра, в якому вдалося розмістити два спальних місця, холодильник і все необхідне для автономного життя поза мережею щонайменше дві доби. Історія цього крихітного шедевра почалася з невдачі: спочатку конструкцію створювали як елегантний даховий намет для електромобіля Tesla Model 3, але ринок відмовився його купувати

Задум виглядав амбітно — зробити аеродинамічний туристичний модуль, який би повторював обтічні форми Tesla і майже не впливав на запас ходу
Прототип отримав сидіння, що перетворювалося на двоспальне ліжко, полички для зберігання речей, відділення для павербанку, кухонного приладдя і навіть портативного туалету. Засновник Wheelhome Стівен Вілер сам протестував новинку під час 5600-кілометрової подорожі Ісландією. Відвідувачі виставок електромобілів були у захваті, але жодного замовлення так і не надійшло

Замість того, щоб відмовитися від ідеї, Вілер вирішив перетворити розумний модуль для даху на повноцінний кемпер
Він взяв ту саму форму корпусу, але встановив її на легке одноосьове шасі причепа. Так народився Dashaway eCT — крихітний будинок на колесах, який може буксирувати будь-який автомобіль, навіть невеликий хетчбек. Маса конструкції становить лише 340 кілограмів, тому він майже не впливає на витрату енергії або пального. У складеному стані трейлер має низький профіль, а після розгортання дах піднімається настільки, що всередині можна стояти на повний зріст




Інтер’єр Dashaway eCT зберіг ідеї початкового проєкту, але став ще практичнішим
Завдяки власному шасі з’явилося додаткове підпільне сховище, а доступ до багажника авто більше не обмежується. Усередині є мийка з електричним насосом і десятилітровим резервуаром для води, компактний біотуалет і зручне ліжко, яке легко трансформується у зону відпочинку

Живлення побутової техніки забезпечує літієва батарея, інвертор потужністю 2,6 кВт і сонячна панель на 200 Вт, що дозволяє проводити автономно принаймні дві доби. За бажання покупець може замовити збільшену батарею для триваліших поїздок, хоча це підвищить вартість базової версії, яка стартує від £26 225 (приблизно $34 600)

Невдалий намет для Tesla зрештою став однією з найоригінальніших розробок у світі компактного кемпінгу — поєднанням британської кмітливості, мінімалізму та екологічного підходу до подорожей
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі