Історично Volkswagen будував свою репутацію на створенні “народних автомобілів” — простих, надійних і улюблених мільйонами, таких як Beetle та Golf. Проте з приходом ери електрифікації щось пішло не так. Перша хвиля електромобілів лінійки “ID” багатьма була сприйнята як холодна, надто футуристична та позбавлена того самого “народного” шарму. Тепер керівництво компанії відкрито визнає свої помилки і обіцяє повернутися до коренів
Головний дизайнер Volkswagen, Андреас Міндт, в нещодавньому інтерв’ю заявив, що епоха експериментів закінчилася. Електромобілі перестали бути нішевим продуктом для “ранніх послідовників” і вийшли на масовий ринок. А масовому покупцеві не потрібен “космічний корабель” чи “холодильник на колесах” — йому потрібен просто хороший, зрозумілий і симпатичний автомобіль

Проблема перших ID-моделей була не лише в зовнішності
У гонитві за футуристичним виглядом інженери припустилися фундаментальних прорахунків. Міндт навів яскравий приклад: оскільки в електромобілі немає великого двигуна спереду, дизайнери робили капоти дуже короткими, а лобове скло — величезним і сильно нахиленим. Це виглядало ефектно, але мало неочікуваний наслідок. Величезна площа скла перетворювала салон на теплицю під прямими сонячними променями. В результаті кондиціонеру доводилося працювати на повну потужність, щоб охолодити салон, що нещадно “з’їдало” дорогоцінні кілометри запасу ходу
Нова філософія бренду полягає у тому, щоб створювати “найсимпатичніші” автомобілі на ринку. За словами Міндта, кожен преміум-бренд має свою сильну сторону: Porsche — найшвидший, Lamborghini — найагресивніший. А суперсила Volkswagen — це його дружелюбність, доступність та здатність викликати теплі емоції. Мова не просто про дизайн, а про створення емоційного зв’язку з власником

Як це виглядатиме на практиці?
По-перше, майбутні електромобілі Volkswagen отримають більш традиційні пропорції: з впізнаваним капотом та класичним силуетом. Вони будуть схожі на автомобілі, а не на футуристичні капсули. По-друге, компанія відмовиться від холодної та технічної назви “ID” на користь “справжніх”, живих імен, які легше запам’ятати і полюбити. Ідея полягає в тому, щоб створювати яскраві та веселі образи, повертаючись до духу легендарного Beetle
Зміна курсу — стратегічно важливий крок для одного з найбільших автовиробників світу
Volkswagen відходить від підходу «електромобіль заради електромобіля» та повертається до своєї головної сили — створення практичних, доступних і водночас емоційно привабливих автомобілів для масового ринку. Залишається лише побачити, чи зможе компанія втілити цю нову-стару філософію та знову завоювати серця мільйонів у нову електричну епоху
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025
Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025
Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі