Нові тарифи діють: китайські виробники електромобілів втрачають позиції в ЄС
Тарифи Європейського Союзу сповільнили приплив електромобілів китайського виробництва в липні, оскільки блок намагається захистити своїх автовиробників від конкуренції з боку дешевих автомобілів. Тим не менш, компанія BYD продала втричі більше електромобілів на 16 ринках ЄС у липні, ніж роком раніше
Кількість нових електромобілів, які китайські автовиробники, такі як BYD Co. і MG SAIC Motor Corp. зареєстрували в ЄС минулого місяця, впала на 45% порівняно з червнем, згідно з дослідженням компанії Dataforce, яка зібрала результати по 16 країнах-членах, що надали дані за липень на сьогоднішній день
Нові тарифи підвищують імпортні мита до 48%, мають захистити важливу галузь ЄС від китайських конкурентів, які мають значні переваги в таких ключових сферах, як технологія виробництва акумуляторів, та користуються державними субсидіями. Політична напруженість залишається високою, а Пекін погрожує вжити заходів у відповідь на тлі переговорів щодо вирішення цього питання
Загалом, китайські бренди не сильно відстали від 36%-го падіння продажів електромобілів у 16 країнах. BMW, Stellantis і Tesla також імпортують електромобілі китайського виробництва, які підпадають під вищі тарифи ЄС. Але сплеск продажів в червні був менш вираженим для західних компаній, які були більш обережними в управлінні своїми запасами
Липневі цифри не вказують на те, що китайські бренди зменшили свої амбіції посилити свої позиції в ЄС
З початку продажів MG, BYD та інших китайських компаній в ЄС, вони постійно зростали – їх частка на ринку електромобілів в ЄС становила 8,5% в липні, в порівнянні з 7,4% роком раніше. Хоча електромобілі все ще складають невелику частину європейського ринку, з часом вони будуть домінувати, оскільки автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння будуть поступово виводитися з обігу
У липні компанія BYD продала втричі більше електромобілів на 16 ринках, ніж роком раніше. Компанія MG, що входить до складу китайської державної компанії SAIC, в липні продемонструвала 20%-ве падіння порівняно з минулим роком, а продажі Polestar знизилися на 42%
BYD може дозволити собі компенсувати тарифи і більш рішуче просуватися в Європу
Найбільш продаваний автомобільний бренд Китаю наполегливо продовжує свою експансію в Європі. Спонсорство BYD на футбольному турнірі Євро-2024 в Німеччині відкрило компанію для 5 мільярдів телеглядачів
Наразі цінова стратегія BYD в Європі залишається незмінною після підвищення тарифів. Компанія розширила свою присутність у Польщі 6 серпня, показуючи, що готова справлятися з вищими митами, оскільки будує новий завод в Угорщині
Нові тарифи були запроваджені після того, як розслідування ЄС виявило, що Пекін субсидує свою галузь електромобілів до такої міри, що це завдає економічної шкоди європейським автовиробникам. MG обкладається додатковим митом у розмірі 37,6% до існуючої ставки 10%, тоді як власник Volvo Geely Automobile Holdings Ltd. і BYD заплатять на 19,9% і 17,4% більше, відповідно
Дебати щодо тарифів збіглися в часі з уповільненням темпів зростання світових продажів електромобілів, що чинить тиск на виробників у різних регіонах. Політики ЄС намагаються збалансувати захист робочих місць з метою поступової відмови від нових автомобілів, що спалюють викопне паливо, до 2035 року
Дані Dataforce за липень включають найбільші ринки ЄС, такі як Німеччина, Франція та Італія. Результати по всіх 27 країнах будуть доступні пізніше цього місяця
За даними Dataforce, у Німеччині китайські бренди склали 8% реєстрацій транспортних засобів у липні, порівняно з 13% у червні. У Франції падіння склало 5%. У Великобританії, яка не є членом ЄС, китайські бренди зміцнили свої позиції.
Європейські виробники, включаючи Volkswagen AG і Stellantis NV, укладають партнерства з китайськими колегами у сфері електромобілів, щоб знизити витрати і залишатися конкурентоспроможними. Китайські автовиробники також прискорюють реалізацію планів по складанню електромобілів в Європі