Тільки 16% американців готові придбати електрокар. Більшість — ні. Причини? Дороге обслуговування, висока ціна та страх залишитися без заряду
Попри те, що електромобілі все частіше з’являються у новинах і на під’їзних доріжках американських будинків, загальнонаціональне опитування від American Automobile Association (AAA) показує тривожну тенденцію: ентузіазм серед споживачів згасає. І не просто знижується — він просідає до найнижчих показників із 2019 року

У новому дослідженні AAA за 2025 рік лише 16% американців заявили, що, ймовірно, куплять електромобіль. Для порівняння: ще три роки тому таких було 25%. Водночас 63% опитаних відкрито не готові до переходу на електротягу. А ось віра в електромобільне майбутнє також похитнулась — лише 23% вважають, що більшість авто на дорогах стануть електричними протягом наступного десятиліття. У 2022 році цей показник становив 40%
Чому американці відмовляються від електрокарів?
Ключова причина відмови — висока вартість ремонту батарей. Її назвали 62% респондентів. На другому місці — завелика стартова ціна авто (59%). А далі — типові практичні сумніви: електромобілі не підходять для далеких поїздок (57%), незручна інфраструктура зарядних станцій (56%) і страх залишитися без заряду в дорозі (55%)

Інші чинники менш значні, але все ж згадуються. Близько 31% хвилюються через питання безпеки, 27% не мають можливості встановити домашню зарядку, а 12% занепокоєні через поступове згортання державних стимулів
Що приваблює тих, хто ще розглядає EV
Серед тих, хто все ще задумується над електромобілем, економія на пальному залишається головним аргументом — її згадали 77% потенційних покупців. Ще 59% відзначили екологічні переваги, а 47% розраховують на менші витрати на обслуговування в порівнянні з традиційними авто

Водночас підтримка державних програм та податкових пільг суттєво ослабла. Якщо у 2022 році 60% опитаних вказували на податкові знижки як мотивацію купити EV, то у 2025 році таких залишилося лише 39%. Це, зокрема, пояснюється політичним вектором: адміністрація Трампа продовжує згортати програми субсидій для електротранспорту
Інтерес до високих технологій також знизився. Лише 22% респондентів вважають інноваційність суттєвою перевагою електрокарів
AAA підсумовує: сприйняття електромобілів серед американців залишається нестабільним і непередбачуваним. Попри те, що сьогодні на ринку США доступна широка лінійка електрокарів, значна частина споживачів віддає перевагу гібридам як більш компромісному рішенню

«Відтоді як ми почали відстежувати динаміку інтересу до електромобілів, ми бачили чимало коливань», — зазначає Грег Баннон, директор з автомобільної інженерії AAA. — «Автовиробники дійсно налаштовані на електрифікацію і активно розширюють модельний ряд, але споживацький скепсис — усе ще серйозний бар’єр»
Опитування AAA проводилося з 6 по 10 березня 2025 року серед 1128 учасників, що репрезентують приблизно 97% домогосподарств США. Результати дають чітке уявлення про те, чому американська електромобільна революція йде не так швидко, як цього хотіли б автовиробники
Читати далі
Схожі записиНещодавно на автомобільному ринку України з’явився Peugeot E-3008 – повністю електричний компактний позашляховик фастбек. Новинка вже доступна для замовлення в 100% електричній версії, пропонуючи поєднання елегантного дизайну, гідної продуктивності та передових технологій Peugeot E-3008 вирізняється сучасним силуетом кузова фастбек Екстер’єр включає світлодіодні фари PIXEL LED з денними ходовими вогнями у вигляді «трьох кігтів», 20-дюймові легкосплавні […]
21 Жовтня 2025
Новинка дісталася Києва власним ходом із Польщі, ставши символом початку ери електровантажівок у нашій країні І це не експериментальний прототип, а повноцінний серійний електричний тягач MAN eTGX 20.540, оснащений двигуном потужністю 540 кінських сил і крутним моментом 1250 Нм. Шість потужних батарей загальною ємністю 534 кВт-год забезпечують запас ходу до 500 кілометрів, що робить його […]
21 Жовтня 2025
Американська автомобільна промисловість приголомшила Німеччину на власній церемонії нагородження «Автомобіль року», де відразу дві американські моделі — седан і позашляховик — здобули перемогу там, де зазвичай панують BMW і Mercedes. Розкішний Cadillac Vistiq отримав титул «Люксовий автомобіль року», а потужний Lucid Air Sapphire переміг у категорії «Перформанс», залишивши позаду найвідоміших німецьких суперників Зазвичай саме німецькі […]
21 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі