Porsche переглянув свої плани щодо переходу на електромобілі
Porsche визнав, що перехід на електромобілі займає набагато більше часу, ніж керівники компанії прогнозували. Раніше німецький автовиробник припускав, що до 2030 року електромобілі становитимуть 80% його продажів, але нещодавно змінив свої плани
Porsche очікував, що до 2023 року 80% продажів становитимуть EV. Але преміальні китайські машини вже відкусили чималий пиріг у легендарного бренду
«Перехід на електромобілі займає більше часу, ніж ми думали п’ять років тому», – йдеться в заяві Porsche, що перегукується з думками інших європейських преміальних автомобільних брендів, включаючи Mercedes. Тож, хоча Porsche вже має електромобілі в своїй модельній гамі та виробничі потужності, щоб досягти запланованих 80%, компанія заявляє, що не буде просувати їх з усіх сил і дозволить клієнтам обирати, які автомобілі їм ближче
– Наша продуктова стратегія побудована таким чином, що ми зможемо поставити понад 80% електромобілів у 2030 році – залежно від попиту та розвитку електромобільності, – цитує Reuters заяву Porsche. – Але якщо такого попиту не буде, то, звичайно, Porsche опиниться в скрутному становищі. Компанія випустила електричну версію популярного кросовера Macan, і збирається зняти з виробництва версію з ДВЗ, яка раніше була найбільш продаваною в лінійці продуктів, і все ще знаходиться на другому місці після Cayenne, на яку припало 27% продажів у 2023 році
Але Porsche вже занадто далеко зайшов на шляху заміни своїх спортивних автомобілів 718 Boxster і Cayman з ДВЗ на електромобілі, щоб зараз змінювати свої плани. Повністю електричний Boxster буде представлений до кінця 2024 року, і хоча версії з ДВЗ не продавалися у величезних кількостях, в Штутгарті, напевно, є люди, які нервують через сумніви, чи правильним кроком було перетворити їх на суто електричні спорткари
Німецький автовиробник занадто пізно змінив свої виробничі плани?
Зараз вже запізно шкодувати: Porsche вже закрила виробництво бензинових Macan і 718 в Європі замість того, щоб оновити їх відповідно до нових законів про кібербезпеку. Porsche 718 для інших ринків знімуть з виробництва у 2025 році, а Macan з ДВЗ – у 2026 році
Навіть Taycan, перший електромобіль Porsche, який був популярним у перші кілька років, останнім часом має проблеми з попитом. На щастя, Porsche вирішив призупинити розробку електричного 911, який фанати марки навряд чи сприйняли б без ДВЗ. Він отримає свій перший гібрид у 2025 році, але не перейде на повну електрифікацію щонайменше п’ять років. І хоча Porsche працює над електричним Cayenne, який має вийти на ринок в 2026 році, найбільш популярна версія з ДВЗ існуватиме до 2030-х років
Окрім зниження попиту на електромобілі, Porsche спіткали й інші виробничі негаразди
На додачу до цих довгострокових проблем, Porsche має більш нагальну проблему у вигляді дефіциту алюмінію. Агентство Reuters повідомляє, що затоплення європейського постачальника вплине на виробництво кожної моделі Porsche і навіть може призвести до зупинки декількох виробничих ліній. Прогнозується, що затримка скоротить дохід Porsche у 2024 році з приблизно $45,7 млрд до $43,6 млрд, і ця новина вже обвалила акції автовиробника на 5%