Каліфорнійська асоціація автодилерів (CNCDA) подала позов проти Volkswagen та її дочірнього стартапу Scout Motors, звинувачуючи їх у порушенні законів про франшизу та недобросовісній конкуренції. У центрі спору – спроба продавати електромобілі безпосередньо клієнтам, минаючи традиційну дилерську мережу
Суд проти нової моделі продажів
CNCDA офіційно звинуватила VW і Scout у порушенні каліфорнійського законодавства, яке вимагає, щоб продаж нових автомобілів здійснювався виключно через авторизовані дилерські мережі. Очільник асоціації Браян Маас зазначив: “Дилери Volkswagen із задоволенням продавали б моделі Scout, але виробник відмовляє їм у цьому праві, що суперечить чинному законодавству”
Ключове обурення полягає в тому, що VW нібито залишає найприбутковіші моделі для власної дистрибуції, підриваючи економічну доцільність роботи партнерських дилерів. Однак у цих заявах не згадується про інші проблеми, пов’язані з дилерами, зокрема про необґрунтовані націнки, які давно викликають критику серед покупців
Scout Motors, своєю чергою, не зволікає з відповіддю
Компанія чітко окреслила свою незалежність і готовність відстоювати свою правову позицію в суді. “Volkswagen Group of America не має дозволу продавати або розповсюджувати моделі Scout і не буде цього робити в жодному з американських штатів”, – заявив юридичний радник компанії Ніл Сітрон
Він додав, що Scout не має наміру вести справи з організаціями, які вдаються до тиску чи шантажу. Після минулорічного попередження у формі листа-претензії з боку CNCDA, Scout офіційно попередив про готовність до судового захисту
Позов містить звинувачення у недобросовісній конкуренції та неправдивій рекламі, а також передбачає можливі штрафи, які можуть перевищити 35 мільйонів доларів. Представник CNCDA у коментарі заявив, що “цей позов – сигнал для всіх автовиробників”, натякаючи на спробу зупинити поширення прямої моделі продажів
Проте результат цієї справи може мати протилежний ефект
Якщо VW і Scout виграють, це стане прецедентом для інших великих гравців, які досі обмежувалися дилерськими мережами. Tesla, Rivian та Lucid уже довели, що споживач готовий купувати авто безпосередньо. Scout Motors може стати першим із традиційних брендів, хто відкрито піде цим шляхом – і при цьому виграє судовий бій
Результат цієї справи може перевизначити роль дилера в автомобільній індустрії США. Якщо суд визнає право Scout і VW продавати напряму, дилери втратять монополію, а споживачі отримають більше прозорості й конкурентних цін. У середньостроковій перспективі це може змінити саму логіку дистрибуції автотранспорту на одному з найбільших ринків світу
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі