Каліфорнійська асоціація автодилерів (CNCDA) подала позов проти Volkswagen та її дочірнього стартапу Scout Motors, звинувачуючи їх у порушенні законів про франшизу та недобросовісній конкуренції. У центрі спору – спроба продавати електромобілі безпосередньо клієнтам, минаючи традиційну дилерську мережу
Суд проти нової моделі продажів
CNCDA офіційно звинуватила VW і Scout у порушенні каліфорнійського законодавства, яке вимагає, щоб продаж нових автомобілів здійснювався виключно через авторизовані дилерські мережі. Очільник асоціації Браян Маас зазначив: “Дилери Volkswagen із задоволенням продавали б моделі Scout, але виробник відмовляє їм у цьому праві, що суперечить чинному законодавству”
Ключове обурення полягає в тому, що VW нібито залишає найприбутковіші моделі для власної дистрибуції, підриваючи економічну доцільність роботи партнерських дилерів. Однак у цих заявах не згадується про інші проблеми, пов’язані з дилерами, зокрема про необґрунтовані націнки, які давно викликають критику серед покупців

Scout Motors, своєю чергою, не зволікає з відповіддю
Компанія чітко окреслила свою незалежність і готовність відстоювати свою правову позицію в суді. “Volkswagen Group of America не має дозволу продавати або розповсюджувати моделі Scout і не буде цього робити в жодному з американських штатів”, – заявив юридичний радник компанії Ніл Сітрон
Він додав, що Scout не має наміру вести справи з організаціями, які вдаються до тиску чи шантажу. Після минулорічного попередження у формі листа-претензії з боку CNCDA, Scout офіційно попередив про готовність до судового захисту
Позов містить звинувачення у недобросовісній конкуренції та неправдивій рекламі, а також передбачає можливі штрафи, які можуть перевищити 35 мільйонів доларів. Представник CNCDA у коментарі заявив, що “цей позов – сигнал для всіх автовиробників”, натякаючи на спробу зупинити поширення прямої моделі продажів

Проте результат цієї справи може мати протилежний ефект
Якщо VW і Scout виграють, це стане прецедентом для інших великих гравців, які досі обмежувалися дилерськими мережами. Tesla, Rivian та Lucid уже довели, що споживач готовий купувати авто безпосередньо. Scout Motors може стати першим із традиційних брендів, хто відкрито піде цим шляхом – і при цьому виграє судовий бій
Результат цієї справи може перевизначити роль дилера в автомобільній індустрії США. Якщо суд визнає право Scout і VW продавати напряму, дилери втратять монополію, а споживачі отримають більше прозорості й конкурентних цін. У середньостроковій перспективі це може змінити саму логіку дистрибуції автотранспорту на одному з найбільших ринків світу
Читати далі
Схожі записиДоступний компактний електричний хетчбек, створений і зібраний у Європі — це саме те, що треба у боротьб із жорсткою конкуренцією з боку китайських брендів Продажі Volkswagen ID. Polo в Європі стартують у квітні наступного року Початкова ціна становитиме 25 тисяч євро з урахуванням ПДВ. У своєму сегменті новинка одразу виходить на поле Renault 5, який […]
16 Грудня 2025
Компанія запустила автономні Model Y без пасажирів і без водія в салоні, який підстраховував автопілот. Для платних поїздок нагляд людини поки зберігається, однак сам факт виїзду повністю «порожніх» авто на міські вулиці став важливим етапом для бренду, який робить ставку на автономне водіння, штучний інтелект і робототехніку Відео з чорним Model Y, який спокійно рухається […]
16 Грудня 2025
Оновлення мало з’явитися вже цього року та принести інтерфейс і функції, знайомі за новими моделями бренду. Йдеться про машини з мультимедійною системою на базі Google, тобто з Android Automotive У компанії пояснюють затримку прагненням забезпечити стабільну роботу нового інтерфейсу на всіх сумісних авто, незалежно від ринку, року випуску чи версії «заліза». Тепер реліз перенесли на […]
16 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі