Компанія Tesla оприлюднила відео на якому показано, як новий електрокросовер Model Y самостійно доїхав від заводу Giga Texas до житлового комплексу нового власника в південній частині міста Остін. За словами Tesla, це перший у світі випадок повністю автономної доставки автомобіля без водія
Автомобіль подолав приблизно 15 миль (близько 24 кілометрів), рухаючись автомагістраллю I-35, виїжджаючи на міські вулиці та завершив маршрут у дворі житлового комплексу. Поїздка відбулася у денний час за гарної погоди. Машина пересувалася плавно, дотримувалась швидкісного режиму, уникала пішоходів та коректно проїхала розв’язки та повороти
На момент доставки автомобіль працював на базі програмного забезпечення для сервісу Robotaxi, а потім перейшов у звичайний режим Full Self-Driving (FSD), який Tesla пропонує власникам своїх авто. Проте слід пам’ятати, що навіть ця система офіційно вважається «керуванням з наглядом» — вона вимагає постійної готовності людини взяти кермо в екстреній ситуації
Заяви Ілона Маска про те, що під час доставки не було жодного втручання оператора або дистанційного управління, викликали хвилю реакції серед фанів Tesla. Дехто назвав це “революційним моментом”, інші — “знаковою подією в історії автономного транспорту”. Але водночас низка експертів і журналістів ставить запитання: наскільки ця доставка була справді автономною, і чи не була вона попередньо скоординованою демонстрацією?

Поки не відомо, чи стане такий формат доставки регулярним, зокрема біля заводів Tesla у Техасі та Каліфорнії. Також залишається відкритим питання, як автономні авто поведуться в дощ, туман або при раптовому збою системи. На відміну від деяких інших виробників, Tesla не використовує лазерні сенсори (LiDAR), покладаючись виключно на камери та штучний інтелект
Також невідомо, як така практика узгоджується з місцевим і федеральним законодавством США. Що робити, якщо станеться аварія? Як спілкуватися з машиною аварійним службам чи поліцейським?

Раніше цього місяця Tesla почала тестування сервісу Robotaxi в Остіні, який обмежено працює лише за запрошенням у невеликій зоні. На маршрутах уже фіксувалися проблеми: різке екстрене гальмування без причини або небезпечне переривання поворотів
Відтак демонстрація доставки Model Y без водія — радше амбітний жест, ніж підтвердження повної автономності. І хоча технології Tesla справді вражають, ключове запитання залишається відкритим: чи готовий світ до повністю безпілотних авто?
Читати далі
Схожі записиНова програма утилізації електромобілів в Італії різко знижує ціни на електромобілі У той час, коли ціни на нові автомобілі продовжують зростати і стають недоступними для багатьох домогосподарств, італійський уряд запустив напрочуд щедру програму утилізації, яка робить деякі електромобілі абсурдно доступними. За програмою, покупці з низьким рівнем доходу, які обмінюють автомобіль, зареєстрований до 2015 року, […]
2 Жовтня 2025
IONITY розширила мережу швидкісних зарядних станцій для електромобілів у Києві, відкривши потужний хаб на верхньому паркінгу ТРЦ «ХІТ Mall» біля метро Житомирська за адресою проспект Берестейський, 134/1 Спочатку тут працювали дві станції, потім чотири, а тепер шість, що дозволяє одночасно заряджати до 17 електрокарів з загальною потужністю майже 1 МВт. Серед обладнання дев’ять кабелів CCS […]
1 Жовтня 2025
Кожен, хто думав, що спроба Audi створити електровелосипед може бути одноразовою, повинен подумати ще раз Німецький автовиробник повернувся з новим електровелосипедом, розробленим для подолання бездоріжжя, з оновленими компонентами та нижчою початковою ціною, ніж у попередника. За $5850 він доступніший за деякі традиційні електровелосипеди, які не пов’язані з розкішними автомобілями Новинка розроблена у партнерстві з італійським […]
1 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі