Tesla запустила нову версію системи повного автономного водіння FSD v12.5 на автомобілях, оснащених старим комп’ютером HW3
У 2016 році Ілон Маск оголосив, що всі автомобілі Tesla, які будуватимуться надалі, матимуть «все необхідне обладнання для забезпечення автономного водіння». У якийсь момент він навіть уточнив, що йдеться про «самокероване водіння 5-го рівня», що є найвищим рівнем і означає здатність їздити будь-де, будь-коли і за будь-яких умов
Невдовзі після цієї заяви генеральний директор дав зрозуміти, що Tesla, швидше за все, помиляється, оскільки для роботи системи самокерованого водіння може знадобитися більше обчислювальних потужностей на борту транспортного засобу

Саме тоді Tesla представила Hardware 3 (HW3)
Маск стверджував, що цей комп’ютер забезпечить самокероване водіння, і кожен, хто придбав пакет Full Self-Driving (FSD) на попередніх автомобілях, отримає відповідну модернізацію безкоштовно (точніше, вона буде включена в ціну, яку вони заплатили за FSD)
З того часу Tesla представила HW4, більш потужний бортовий комп’ютер для своїх автомобілів
Tesla не пропонує більш старим електромобілям модернізацію із заміною на більш новий комп’ютер, оскільки вважає, що HW3 здатний забезпечити самокероване водіння завдяки майбутньому оновленню програмного забезпечення
Минулого року Маск навіть заявив, що спочатку FSD з’явиться на HW3, оскільки «Тесла повинна зосередитися на тому, щоб FSD на HW3 працював дуже добре на міжнародному рівні». Він навіть заявив, що через це продуктивність FSD на «HW4 буде відставати від HW3 щонайменше на 6 місяців»

Але компанія змінила цю стратегію. Випустивши FSD v12.5, Tesla оновила програмне забезпечення спочатку на новішому компьютері HW4, і Маск заявив, що Tesla знадобиться більше часу для оптимізації коду для роботи на старішому HW3
Це свідчить про те, що Tesla наближається до меж HW3, і програмістам важче інтегрувати FSD v12.5 з можливістю безпілотного самокерованого водіння, яку Tesla обіцяла власникам HW3 з 2016 року
Зараз Tesla почала просувати нове оновлення програмного забезпечення (2024.26.15), яке інтегрує FSd v12.5 для автомобілів Tesla, оснащених HW3
Оновлення вийшло через 23 дні після того, як Маск заявив, що адаптація коду для HW3 займе 10 днів
Маск також стверджував, що версії 12.4 і 12.5 будуть поставлятися без потреби підрулювати водію і зможуть проїжджати «від 5 до 10 разів більше миль за одне втручання». Але краудсорсингові дані показують, що пробіг між втручаннями збільшився менш ніж у 2 рази. За думкою експертів, щоб створити безпілотну самокеровану систему, потрібно в 50-100 разів збільшити пробіг між втручаннями порівняно з версією 12.5
Якщо зараз на оптимізацію коду, який в реальності і близько не наближається до безпілотного водіння, йде місяць, то в майбутньому ситуація погіршиться, оскільки Тесла додає більше параметрів до FSD
На цьому фоні фанати Ілона починають просувати неправдивий наратив про те, що власникам Tesla з HW3 ніколи не обіцяли систему безпілотного самокерованого водіння:
Це цілковита брехня, яка створює підґрунтя для того, щоб Tesla оголосила, що HW3 не підтримуватиме автономність 4-го або 5-го рівня без нагляду з боку водія
Читати далі
Схожі записиПісля серії більших моделей Smart підтвердила роботу над компактним міським електрокаром, який продовжує ідею легендарного ForTwo та орієнтується насамперед на європейські міста Сьогодні Smart належить Mercedes-Benz і китайській Geely на паритетних умовах Марка поступово змінила напрямок розвитку та почала випускати дедалі більші автомобілі, включно з седаном #6, який став найбільшим у її історії. Попри це, […]
17 Грудня 2025
Історичний завод Ford у Луїсвіллі готується до найбільшої трансформації за весь час існування Підприємство, яке працює вже 70 років, цього тижня зупиняє виробництво для масштабного переоснащення під нову електромобільну стратегію компанії. Саме тут Ford планує закласти основу для наступного етапу розвитку електротранспорту Електричний пікап Ford F-150 Lightning у нинішньому вигляді фактично зійшов зі сцени, однак […]
17 Грудня 2025
Програма отримала назву Lucid Recharged і орієнтована на покупців, які хочуть зекономити, але не готові відмовлятися від заводської перевірки та додаткових гарантій До програми потрапляють лише автомобілі з одним власником і пробігом менше ніж 62 тисячі миль (100 тисяч км). Кожен такий електромобіль проходить розширену перевірку за більш ніж 160 пунктами. За потреби проводиться механічне […]
17 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі