Нещодавно перереєструвавшись зі штату Делавер до Техасу компанія Tesla внесла зміни до своїх внутрішніх статутів, які роблять судові позови від дрібних акціонерів практично неможливими. Цей крок не випадковий, адже саме дрібний інвестор свого часу заблокував рекордну винагороду Маска
Раніше мільярдний пакет винагороди Ілона Маска був заблокований суддею Делаверу, ініціатором позову був акціонер, який володів лише дев’ятьма акціями Tesla. Очевидно, Tesla не хоче повторення подібних сценаріїв. Тож, згідно з новими документами компанії, тепер, щоб подати до суду на Tesla за підозру в порушенні фідуціарних обов’язків, інвестор повинен володіти щонайменше 3% від загальної кількості акцій Tesla. Фідуціарні обов’язки – це моральний і правовий обов’язок керівників діяти в інтересах компанії та її акціонерів
При поточній ринковій вартості автовиробника, щоб отримати право на судовий позов, вам потрібно володіти приблизно 97 мільйонами акцій, вартість яких перевищує 34 мільярди доларів США. Це, погодьтеся, неабиякий бар’єр для більшості інвесторів

Впровадження таких змін стало можливим завдяки перенесенню інкорпорації Tesla до Техасу
Закони цього штату значно лояльніші до корпорацій, ніж у Делавері, де Tesla була зареєстрована спочатку. Річард Торнетта, той самий акціонер, який вперше подав позов щодо компенсації Маска, зробив це, коли Tesla ще була делаверською компанією. Але минулого року, отримавши схвалення акціонерів, Tesla здійснила перехід до Техасу, що й дозволило безперешкодно прийняти ці нові, обмежувальні статути
Енн Ліптон, адвокат з корпоративного права та цінних паперів, підкреслює, що Tesla максимально використовує сприятливіші закони Техасу, які дозволяють компаніям обмежувати позови акціонерів щодо ймовірних порушень фідуціарних обов’язків. Хоча більшість акціонерів Tesla, ймовірно, не помітять цієї зміни, вона суттєво обмежує їхню здатність притягнути компанію до суду за неправомірні дії

Ілон Маск не припиняє намагання відновити свій пакет винагороди
У 2018 році найбагатша людина світу відмовилася від зарплати в Tesla і уклала угоду про придбання 303 мільйонів акцій Tesla по $23 за штуку, якщо компанія досягне певних показників ефективності та оцінки. Вона досягла всіх цих цілей, але в січні 2024 року канцлер Делаверу Кетлін МакКормік анулювала план винагороди. На її думку, члени ради директорів Tesla, які його схвалили, по суті, були залежними від Маска
Після цього акціонерів Tesla попросили проголосувати за пакет винагороди знову, і вони схвалили його вдруге. Але суддя знову заблокувала угоду. Тим не менш, рішучість Маска домогтися своєї винагороди також не згасне
Читати далі
Схожі записиУ німецькому місті Вольфсбург випробовують електромобіль Gen.Urban, який вже самостійно їздить звичайними міськими вулицями поруч з іншими учасниками руху. Машина не має керма і педалей, тому пасажири перебувають у салоні без можливості керувати авто традиційним способом Проєкт Gen.Urban створили для розуміння того, як люди почуваються під час поїздки в автономному транспорті Інженери Volkswagen аналізують поведінку […]
15 Грудня 2025
Європейський Союз готується відмовитися від плану повністю заборонити продаж нових автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року. Про це наприкінці тижня заявив один із керівників Європарламенту. Офіційне рішення очікують до кінця року, і воно фактично ставить крапку в довгій і напруженій дискусії. Європа стояла перед вибором: або посилювати екологічні вимоги за прикладом Китаю, або […]
15 Грудня 2025
Завдяки AI складні й довгі процеси спрощуються, а час розробки помітно скорочується. Щоб перевірити можливості нової технології на практиці, один професійний дизайнер поставив собі амбітне завдання — за один день створити повноцінний концепт-кар, починаючи з кількох ескізів від руки та завершуючи фотореалістичними зображеннями, згенерованими виключно за допомогою ШІ Автором експерименту став Антонен Коен, французький автомобільний […]
14 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі