Toyota відкладає випуск нових електричних позашляховиків у США, але що за цим стоїть?
Toyota не розпочне виробництво електричних позашляховиків у США наступного року, як планувалося. Відповідно до нового звіту, компанія відкладає виробництво нових електричних SUV в США на декілька місяців. Toyota пояснює затримку спадом продажів електромобілів у США, але чи це справжня причина?
Чому Toyota відкладає виробництво електричних позашляховиків у США?
Згідно зі звітом Nikkei, Toyota відкладає виробництво свого електричного трирядного позашляховика в Кентуккі до першої половини 2026 року. У травні минулого року Toyota оголосила про плани почати складання електричного позашляховика на своєму заводі у Джорджтауні, штат Кентуккі, у 2025 році. Це найбільший виробничий об’єкт Toyota у світі з потужністю до 550 000 автомобілів на рік
Toyota інвестувала понад мільярд доларів у модернізацію заводу для випуску нового електричного позашляховика. Однак компанія нещодавно повідомила постачальників, що виробництво буде відкладено на кілька місяців. За денними звіту, Toyota звинувачує у затримці спад попиту на електромобілі та зростання продажів гібридів у США
Подальші плани Toyota щодо електромобілів
Toyota, однак, все ще очікує, що довгострокова адаптація електромобілів у США зростатиме, і продовжуватиме інвестувати у розробку новітніх акумуляторів та інших технологій. Водночас Toyota скасовує плани випуску нових електричних позашляховиків під брендом Lexus у Північній Америці. Раніше компанія планувала розпочати виробництво електричних Lexus у регіоні до 2030 року, проте тепер вирішено постачати ці автомобілі з Японії
Крім того, Toyota затримує свої електромобільні ініціативи не лише в Північній Америці. Нещодавно компанія повідомила постачальникам про скорочення глобального виробництва електромобілів до приблизно 1 мільйона у 2026 році – це в півтора рази менше порівняно з раніше запланованими 1,5 мільйона
Чи справді попит на електромобілі падає?
Попри заяви про спад продажів електромобілів у США, багато автовиробників показують зростання продажів завдяки новим моделям. Наприклад, GM перевершив Ford, оскільки продажі їх електромобілів зросли на 60% у третьому кварталі. Зокрема, було продано понад 32 000 електромобілів, і це дозволило GM зайняти лідерську позицію порівняно з Ford, який продав 67 689 електромобілів за перші дев’ять місяців 2024 року
GM розгортає свою стратегію “електромобіль для всіх” і бачить зростаючий попит на нові моделі в популярних сегментах, таких як Chevy Blazer, Equinox і Silverado EV. Інші автовиробники, такі як Hyundai і Kia, також демонструють зростання попиту на електромобілі. Hyundai продав понад 30 000 моделей Ioniq 5 до вересня, і вже цього місяця розпочне їх виробництво у США
Цього року Hyundai відкриває новий завод з виробництва електромобілів у Джорджії, де розпочнеться виробництво оновленої моделі Ioniq 5 2025 року, яка має більший запас ходу, покращений дизайн та зарядний порт Tesla NACS. Тим часом Kia все краще почувається з трирядною моделлю EV9, яка набирає вагому ринкову частку в США. Продажі EV9 досягли майже 16 000 у США до вересня, що більше, ніж продажі Toyota, яка реалізувала 13 577 електричних SUV bZ4X за той самий період
Toyota відстає від конкурентів?
Тож, чи дійсно продажі електромобілів у США сповільнюються, чи це просто дефіцит привабливих варіантів від деяких автовиробників? Попит на електромобілі у США продовжує зростати, про що свідчить успіх інших автовиробників на ринку. Затримки Toyota можуть свідчити про зміну стратегії, щоб краще адаптуватися до ситуації на ринку або зробити ставку на гібридні технології, які наразі демонструють кращі продажі