Це сталось завдяки успішному краудфандингу: 2040 замовлень принесли майже $34 мільйони
Каліфорнійська компанія Aptera Motors вперше показала триколісний електромобіль ще у 2006 році. За 18 років, що минули з того часу, корпоративні американські гірки включали банкрутства та зміни власників. А у 2019 році співзасновники Стів Фамбро та Кріс Ентоні знову очолили компанію. За цей час було представлено кілька варіантів силових установок, останній з яких був представлений у 2020 році. Остаточний варіант дебютував на початку минулого року

Це був електричний мотоцикл з композитним кузовом, вкритим сонячними панелями потужністю 700 Вт; за ідеальних умов панелі можуть забезпечувати енергією 40 миль (64 км) на день, а батареї – приблизно 400 миль (640 км). Три електродвигуни в колесах розганяли машину до 60 миль/год (96 км/год) за 4 секунди, досягаючи 160 км/год. Простий інтер’єр невеликого салону зараз в моді, корисний об’єм багажного відсіку складає 900 літрів. Проблема, однак, була такою ж, як і в 2011 році: Aptera потребувала грошей, щоб вивести свій продукт на ринок

Тому засновники запустили акселераційну програму на Kickstarter, щоб знайти від $20 до $50 мільйонів. Вона перетворилась на програму резервування 2000 Aptera Launch Edition з необхідним депозитом у розмірі $10 000. Учасники отримували додаткові привілеї, такі як книга про створення й процес виробництва. В комплекті передбачена й фірмова куртка Aptera Accelerator для тих, хто вклав $15 000

Кампанія тривала рік, і Aptera досягла успіху: 2040 людей вклали майже $34 мільйони. Ця сума дозволила компанії розпочати передвиробниче та валідаційне тестування, а також отримати грант у розмірі $21,9 млн від Каліфорнійського проекту з виробництва електромобілів з сонячними панелями. Грант залежить від того, чи придбає Aptera виробниче обладнання на суму $21,9 мільйона для виробництва автомобіля в штаті, після чого Каліфорнійська комісія з енергетики відшкодує Aptera ці кошти. Компанія заявляє, що вже придбала 60% обладнання, а початок виробництва очікується через рік

Звісно, в цій історії 12 місяців можуть розтягнутись до безкінечності. Компанія не приховує, що після попереднього виробництва їй знадобиться більше грошей, щоб перейти до масштабного виробництва, очікувана цифра – $50 мільйонів. Якщо Aptera зможе продемонструвати серійний автомобіль, який відповідатиме заявленим характеристикам, тоді у 46 тисяч замовників буде впевненість, що кошти було вкладено вірно. А поки що, для всіх, хто цікавиться прогресом компанії, Стів Фемброу завантажив відео з подробицями про майбутній фірмовий додаток, батареї, виробничий процес тощо

Ціни на серійний електромобіль Aptera (не Launch Edition) починаються від $25 900
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс у подкасті Plugged-In відверто сказав: зробити повністю електричний Chevrolet Corvette сьогодні можливо, але надзвичайно складно. Його слова змушують замислитись, чи варто взагалі йти цим шляхом саме зараз Як автолюбителі, ми розуміємо суперечливі почуття. Електромобілі — це майбутнє, вони допомагають зменшити викиди вуглецю і відкривають шлях до сталого транспорту. Проте у […]
21 Жовтня 2025
Компанія Volvo досягла чергової знаменної віхи у сфері електрифікації, причому цього разу – поза межами шосе. Після того, як їхній парк електричних напівпричепів-тягачів подолав понад 100 мільйонів кілометрів на електротязі, наступний етап електричної трансформації втілився у вигляді нового фронтального навантажувача Volvo L90 Electric, який почав надходити до перших замовників Детально про L90 Electric Новий фронтальний […]
21 Жовтня 2025
Президент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі