Поки в країнах Заходу досі шукають способи популяризувати електровелосипеди, Китай зробив один рішучий крок — і результат виявився вражаючим. Завдяки загальнонаціональній програмі утилізації застарілої техніки, яку запровадили лише пів року тому, країна зафіксувала справжній вибух продажів електробайків та скутерів
Лише за першу половину 2025 року на дороги Китаю виїхало понад 8,47 мільйона нових електровелосипедів!
Суть програми полягає у тому, що держава надає суттєві субсидії власникам старих, морально та технічно застарілих електровелосипедів. Учасники програми можуть обміняти їх на нові, безпечніші й технологічно просунуті моделі з доплатою, яку часто покривають самі компенсації. В деяких провінціях, таких як Цзянсу, Хебей та Чжецзян, за шість місяців продано понад мільйон електробайків у кожному регіоні. Це справжній цунамі попиту, що прокотилося всією країною

І мова не про дешеві бюджетні моделі
Навпаки, завдяки програмі на ринку зростає попит на електровелосипеди з якіснішими акумуляторами, надійними гальмівними системами та розширеним функціоналом. Це не лише пришвидшило оновлення особистого транспорту для мільйонів китайців, а й простимулювало інновації серед виробників
Особливо важливим є той факт, що програма допомогла вивести з експлуатації мільйони старих байків із небезпечними літій-іонними батареями, які нерідко ставали причиною пожеж. Натомість китайські виробники масово переходять на вдосконалені літієві акумулятори, нове покоління AGM-батарей і навіть експериментують із натрій-іонними рішеннями, які обіцяють стати дешевшою й екологічнішою альтернативою

За офіційними даними Міністерства торгівлі Китаю, вже понад 8,4 мільйона споживачів скористалися програмою обміну
Такий попит призвів до зростання продажів на 643,5% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Місячні показники теж подвоїлися. Виробництво нових електровелосипедів зросло на 28%, а провідні бренди, такі як NIU, уже демонструють суттєве зростання прибутку у своїх фінансових звітах
Але виграли не лише великі компанії. Близько 82 000 невеликих незалежних дилерів електровелосипедів повідомили про середнє зростання продажів на ¥302 000 (приблизно $42 000). Це неабияк пожвавило місцеві економіки, створюючи нові робочі місця й сприяючи розвитку малого бізнесу

Особливо вражає те, з якою швидкістю все це відбулося. Програму запустили наприкінці минулого року як частину ширшої ініціативи зі стимулювання внутрішнього попиту та утилізації застарілої техніки. Аналітики очікували поступового ефекту, але електровелосипедний ринок відповів миттєво. Усього за кілька місяців субсидії кардинально змінили ситуацію в галузі й створили стійкий споживчий бум, який триває й досі
Цей приклад демонструє, як ефективні можуть бути навіть порівняно прості державні стимули
У той час як більшість родин у китайських містах уже давно мають електробайк і зараз просто оновлюють техніку, в країнах Європи та США ще тільки шукають підходи, як заохотити людей придбати свій перший електровелосипед
Чи збережеться така динаміка до 2026 року, поки що сказати важко. Але Китай вже показав усьому світу, що справжній прорив у мікромобільності можливий. І коли держава ставиться до електротранспорту серйозно, зміни стають масштабними й реальними — не в теорії, а на дорогах мільйонів людей
Читати далі
Схожі записиШість популярних електричних кросоверів вийшли на старт, щоб з’ясувати, хто з них зможе подолати найбільшу відстань, розрядивши акумулятор буквально до останнього електрона. Результати цього експерименту стали несподіванкою навіть для фахівців Видання Carwow організувало унікальний і водночас ризикований тест, що мав на меті перевірити електромобілі у реальних екстремальних умовах — водій не зупинявся, навіть коли індикатор […]
5 Жовтня 2025
Якщо Ви вважали, що Tesla вже досягла межі ексцентричності зі своїм Cybertruck, доведеться переглянути цю думку. Компанія подала новий патент — на гігантську повітряну кулю, покликану… збільшити запас ходу електропікапа Ідея здається дивною, навіть трохи комічною, але водночас — надзвичайно кмітливою Tesla пропонує спосіб вирішити одну з найболючіших проблем великих електричних пікапів — різке зменшення […]
5 Жовтня 2025
Nissan готується до запуску оновленого Leaf, але його попередника відкликали. Програма заходів стосується 19 077 електромобілів 2021 та 2022 модельних років За даними Національної адміністрації безпеки дорожнього руху США (NHTSA), літій-іонний акумулятор може перегріватися під час використання швидкої зарядки постійним струмом Чому це відбувається? За інформацією NHTSA, акумуляторні блоки Leaf мають «надмірні літієві відкладення» в […]
5 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі