У Китаї вибуховий бум електровелосипедів завдяки програмі обміну старої техніки — photo 47725

У Китаї вибуховий бум електровелосипедів завдяки програмі обміну старої техніки

07.07.2025
3 хвилини на прочитання

Поки в країнах Заходу досі шукають способи популяризувати електровелосипеди, Китай зробив один рішучий крок — і результат виявився вражаючим. Завдяки загальнонаціональній програмі утилізації застарілої техніки, яку запровадили лише пів року тому, країна зафіксувала справжній вибух продажів електробайків та скутерів

Лише за першу половину 2025 року на дороги Китаю виїхало понад 8,47 мільйона нових електровелосипедів! 

Суть програми полягає у тому, що держава надає суттєві субсидії власникам старих, морально та технічно застарілих електровелосипедів. Учасники програми можуть обміняти їх на нові, безпечніші й технологічно просунуті моделі з доплатою, яку часто покривають самі компенсації. В деяких провінціях, таких як Цзянсу, Хебей та Чжецзян, за шість місяців продано понад мільйон електробайків у кожному регіоні. Це справжній цунамі попиту, що прокотилося всією країною

У Китаї вибуховий бум електровелосипедів завдяки програмі обміну старої техніки — photo 2

І мова не про дешеві бюджетні моделі 

Навпаки, завдяки програмі на ринку зростає попит на електровелосипеди з якіснішими акумуляторами, надійними гальмівними системами та розширеним функціоналом. Це не лише пришвидшило оновлення особистого транспорту для мільйонів китайців, а й простимулювало інновації серед виробників

Особливо важливим є той факт, що програма допомогла вивести з експлуатації мільйони старих байків із небезпечними літій-іонними батареями, які нерідко ставали причиною пожеж. Натомість китайські виробники масово переходять на вдосконалені літієві акумулятори, нове покоління AGM-батарей і навіть експериментують із натрій-іонними рішеннями, які обіцяють стати дешевшою й екологічнішою альтернативою

У Китаї вибуховий бум електровелосипедів завдяки програмі обміну старої техніки — photo 3

За офіційними даними Міністерства торгівлі Китаю, вже понад 8,4 мільйона споживачів скористалися програмою обміну 

Такий попит призвів до зростання продажів на 643,5% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Місячні показники теж подвоїлися. Виробництво нових електровелосипедів зросло на 28%, а провідні бренди, такі як NIU, уже демонструють суттєве зростання прибутку у своїх фінансових звітах

Але виграли не лише великі компанії. Близько 82 000 невеликих незалежних дилерів електровелосипедів повідомили про середнє зростання продажів на ¥302 000 (приблизно $42 000). Це неабияк пожвавило місцеві економіки, створюючи нові робочі місця й сприяючи розвитку малого бізнесу

У Китаї вибуховий бум електровелосипедів завдяки програмі обміну старої техніки — photo 4

Особливо вражає те, з якою швидкістю все це відбулося. Програму запустили наприкінці минулого року як частину ширшої ініціативи зі стимулювання внутрішнього попиту та утилізації застарілої техніки. Аналітики очікували поступового ефекту, але електровелосипедний ринок відповів миттєво. Усього за кілька місяців субсидії кардинально змінили ситуацію в галузі й створили стійкий споживчий бум, який триває й досі

Цей приклад демонструє, як ефективні можуть бути навіть порівняно прості державні стимули 

У той час як більшість родин у китайських містах уже давно мають електробайк і зараз просто оновлюють техніку, в країнах Європи та США ще тільки шукають підходи, як заохотити людей придбати свій перший електровелосипед

Чи збережеться така динаміка до 2026 року, поки що сказати важко. Але Китай вже показав усьому світу, що справжній прорив у мікромобільності можливий. І коли держава ставиться до електротранспорту серйозно, зміни стають масштабними й реальними — не в теорії, а на дорогах мільйонів людей

Читати далі

Схожі записи
Tesla зробила Model X на 181 кілограмів легшою. За рахунок чого?

Сучасний кросовер Tesla Model X зовні майже не відрізняється від того, який уперше показали десять років тому, хоча під знайомими лініями ховається зовсім інша машина. Салон став охайнішим, керованість — гострішою, а версія Plaid здатна присоромити суперкар своїм розгоном. Найцікавіше в тому, що новий Model X помітно легший за перше покоління, навіть якщо обидві версії […]

21 Листопада 2025
Tesla зробила Model X на 181 кілограмів легшою. За рахунок чого? — photo 63366
Найнаселеніша країна світу може заборонити автомобілі преміум-класу з ДВЗ

Індія, найнаселеніша країна світу, може піти на сміливий крок і заборонити продаж преміальних авто з бензиновими та дизельними двигунами. Нова пропозиція Верховного суду здатна різко прискорити електромобільний перехід, бо вона б’є не по масовому ринку, а по дорогих моделях, які купує заможна аудиторія Судді закликали уряд розглянути поетапне припинення продажу преміальних авто з ДВЗ  На […]

21 Листопада 2025
Найнаселеніша країна світу може заборонити автомобілі преміум-класу з ДВЗ — photo 63347
DAF XD та XF Electric отримали титул «Міжнародна вантажівка року 2026»

DAF представила нове покоління електричних вантажівок XD і XF Electric, які відзначили найвищою нагородою «International Truck of the Year 2026»  Президент DAF Trucks Гаральд Зайдель прийняв цю премію під час урочистої церемонії на виставці Solutrans у французькому Ліоні. Третя перемога за п’ять років підкреслила стабільну перевагу голландського виробника, адже моделі XF/XG/XG+ і XD уже ставали […]

21 Листопада 2025
DAF XD та XF Electric отримали титул «Міжнародна вантажівка року 2026» — photo 63333
Tesla зробила Model X на 181 кілограмів легшою. За рахунок чого?

Сучасний кросовер Tesla Model X зовні майже не відрізняється від того, який уперше показали десять років тому, хоча під знайомими лініями ховається зовсім інша машина. Салон став охайнішим, керованість — гострішою, а версія Plaid здатна присоромити суперкар своїм розгоном. Найцікавіше в тому, що новий Model X помітно легший за перше покоління, навіть якщо обидві версії […]

21 Листопада 2025
Tesla зробила Model X на 181 кілограмів легшою. За рахунок чого? — photo 63366
Найнаселеніша країна світу може заборонити автомобілі преміум-класу з ДВЗ

Індія, найнаселеніша країна світу, може піти на сміливий крок і заборонити продаж преміальних авто з бензиновими та дизельними двигунами. Нова пропозиція Верховного суду здатна різко прискорити електромобільний перехід, бо вона б’є не по масовому ринку, а по дорогих моделях, які купує заможна аудиторія Судді закликали уряд розглянути поетапне припинення продажу преміальних авто з ДВЗ  На […]

21 Листопада 2025
Найнаселеніша країна світу може заборонити автомобілі преміум-класу з ДВЗ — photo 63347
DAF XD та XF Electric отримали титул «Міжнародна вантажівка року 2026»

DAF представила нове покоління електричних вантажівок XD і XF Electric, які відзначили найвищою нагородою «International Truck of the Year 2026»  Президент DAF Trucks Гаральд Зайдель прийняв цю премію під час урочистої церемонії на виставці Solutrans у французькому Ліоні. Третя перемога за п’ять років підкреслила стабільну перевагу голландського виробника, адже моделі XF/XG/XG+ і XD уже ставали […]

21 Листопада 2025
DAF XD та XF Electric отримали титул «Міжнародна вантажівка року 2026» — photo 63333
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK