Поки в країнах Заходу досі шукають способи популяризувати електровелосипеди, Китай зробив один рішучий крок — і результат виявився вражаючим. Завдяки загальнонаціональній програмі утилізації застарілої техніки, яку запровадили лише пів року тому, країна зафіксувала справжній вибух продажів електробайків та скутерів
Лише за першу половину 2025 року на дороги Китаю виїхало понад 8,47 мільйона нових електровелосипедів!
Суть програми полягає у тому, що держава надає суттєві субсидії власникам старих, морально та технічно застарілих електровелосипедів. Учасники програми можуть обміняти їх на нові, безпечніші й технологічно просунуті моделі з доплатою, яку часто покривають самі компенсації. В деяких провінціях, таких як Цзянсу, Хебей та Чжецзян, за шість місяців продано понад мільйон електробайків у кожному регіоні. Це справжній цунамі попиту, що прокотилося всією країною
І мова не про дешеві бюджетні моделі
Навпаки, завдяки програмі на ринку зростає попит на електровелосипеди з якіснішими акумуляторами, надійними гальмівними системами та розширеним функціоналом. Це не лише пришвидшило оновлення особистого транспорту для мільйонів китайців, а й простимулювало інновації серед виробників
Особливо важливим є той факт, що програма допомогла вивести з експлуатації мільйони старих байків із небезпечними літій-іонними батареями, які нерідко ставали причиною пожеж. Натомість китайські виробники масово переходять на вдосконалені літієві акумулятори, нове покоління AGM-батарей і навіть експериментують із натрій-іонними рішеннями, які обіцяють стати дешевшою й екологічнішою альтернативою
За офіційними даними Міністерства торгівлі Китаю, вже понад 8,4 мільйона споживачів скористалися програмою обміну
Такий попит призвів до зростання продажів на 643,5% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Місячні показники теж подвоїлися. Виробництво нових електровелосипедів зросло на 28%, а провідні бренди, такі як NIU, уже демонструють суттєве зростання прибутку у своїх фінансових звітах
Але виграли не лише великі компанії. Близько 82 000 невеликих незалежних дилерів електровелосипедів повідомили про середнє зростання продажів на ¥302 000 (приблизно $42 000). Це неабияк пожвавило місцеві економіки, створюючи нові робочі місця й сприяючи розвитку малого бізнесу
Особливо вражає те, з якою швидкістю все це відбулося. Програму запустили наприкінці минулого року як частину ширшої ініціативи зі стимулювання внутрішнього попиту та утилізації застарілої техніки. Аналітики очікували поступового ефекту, але електровелосипедний ринок відповів миттєво. Усього за кілька місяців субсидії кардинально змінили ситуацію в галузі й створили стійкий споживчий бум, який триває й досі
Цей приклад демонструє, як ефективні можуть бути навіть порівняно прості державні стимули
У той час як більшість родин у китайських містах уже давно мають електробайк і зараз просто оновлюють техніку, в країнах Європи та США ще тільки шукають підходи, як заохотити людей придбати свій перший електровелосипед
Чи збережеться така динаміка до 2026 року, поки що сказати важко. Але Китай вже показав усьому світу, що справжній прорив у мікромобільності можливий. І коли держава ставиться до електротранспорту серйозно, зміни стають масштабними й реальними — не в теорії, а на дорогах мільйонів людей
Читати далі
Схожі записиКомпанія Skoda зробила несподіваний, але дуже логічний крок у розвитку своєї електромобільної лінійки — перетворила популярний електричний кросовер Enyaq на комерційний автомобіль. Новинка отримала назву Skoda Enyaq Cargo і на перший погляд майже не відрізняється від звичайного Enyaq, допоки не зазирнеш усередину. Це перша повністю електрична модель марки, адаптована для потреб малого бізнесу та комерційних […]
15 Липня 2025General Motors зробив ще один крок назустріч доступним електромобілям, оголосивши про запуск нової програми з виробництва акумуляторів на базі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії. Йдеться про модернізацію заводу Ultium Cells у місті Спрінг-Гілл, штат Теннессі, де вже наприкінці 2027 року розпочнеться випуск нових батарей для наступного покоління бюджетних електрокарів. Саме ця технологія, за словами компанії, дозволить суттєво […]
15 Липня 2025Polestar не може усунути проблему з камерою заднього виду: два відкликання і жодного результату В електромобілях програмне забезпечення відіграє ключову роль у роботі більшості систем автомобіля. Але навіть у брендів, що позиціонують себе як технологічно прогресивні, трапляються невдачі. Яскравий приклад — ситуація з електрокарами Polestar 2, які вже двічі за останні 12 місяців відкликали через […]
15 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі